Ţinutul Secuiesc se rupe de România la Târgul de Turism de la Budapesta. Elena Udrea: „O promovare binevenită”

• publicat la: 4 martie 2010
Ţinutul Secuiesc se rupe de România la Târgul de Turism de la Budapesta. Elena Udrea: „O promovare binevenită”

Rivalitate neaşteptată la Târgul Internaţional de Turism „Hungexpo”, care îşi deschide joi porţile la Budapesta: pe lângă cele ale zecilor de ţări participante, standul Romaniei va avea de înfruntat şi un concurent de-acasă – standul „Szekelyfold”, adică „Ţinutul Secuiesc”, reprezentând judeţele Harghita, Covasna şi Mureş. „Ţinutul Secuiesc participă cu un stand propriu la Budapesta, dar nu ştiam că va fi şi un stand al României”, ne-a declarat Antal Arpad, primarul din Sf. Gheorghe.

„Fiecare e liber să-şi prezinte ţinutul cum crede”

Preşedintele C.J. Harghita, Borboly Csaba, aflat, miercuri după-amiază, în drum spre Budapesta, ne-a oferit mai multe detalii: standul „Szekelyfold” va fi amplasat lângă cel al României, va avea circa 100 de metri pătraţi şi va prezenta „principalele atracţii turistice ale brandului Ţinutul Secuiesc, care s-a bucurat de un succes deosebit şi la Târgul de Turism de la Bucureşti, desfăşurat anul trecut la Romexpo”.

„La Budapesta vom merge cu aceeaşi recuzită ca şi la târgul de la Bucureşti, inclusiv un panou identic cu cele amplasate la hotarele judeţelor Covasna, Harghita şi Mureş, singura noutate va fi că la intrarea în standul de la Hungexpo am amplasat o poartă secuiască”. Costurile acestei participări la târgul de turism de la Budapesta – circa 10.000 de euro, din care aproape jumătate plătiţi de C.J. Harghita şi de câteva firme din judeţ, iar restul de C.J. Covasna şi Primăria Sovata, din judeţul Mureş.

„Nu cred că e o participare la concurenţă cu standul României, dovadă că judeţul Harghita are o masă cu pliante şi broşuri şi în cadrul acelui stand. Dar noi considerăm că brandul Ţinutul Secuiesc înseamnă o ofertă turistică distinctă, având în vedere identitatea şi tradiţiile culturale şi istorice specifice ale acestei zone, plus că fiecare e liber să îşi prezinte ţinutul cum crede de cuviinţă. Iar dacă o să vină la Budapesta şi doamna ministru Udrea, cu atât mai bine, o să vadă lumea că nu ne concurăm, ci că suntem împreună, ca să atragem cât mai mulţi turişti”, a conchis Borboly Csaba.

Elena Udrea: „O promovare binevenită!”

De aceeaşi părere e şi ministrul Elena Udrea, care ne-a transmis, printr-unul dintre consilieri: „Ţinutul Secuiesc reprezintă o zonă cu un important potenţial turistic şi consider că promovarea acestei zone la un târg internaţional de turism e binevenită. De altfel, România a fost promovată şi în alte rânduri la târguri internaţionale de turism prin zone care au un bun renume pe piaţa austriacă, germană. Ţinutul Bucovinei, Ţara Oaşului, Ţinutul Bârsei, sau Ţara Făgăraşului”.

„Ţinutul Secuiesc” – înregistrat la OSIM

Promovarea separată a brandului „Ţinutul Secuiesc”, atât pe plan naţional, cât şi internaţional, este una dintre componentele de bază ale strategiei vizând autonomia teritorială a aşa-zisului Ţinut Secuiesc, asumată explicit de toate organizaţiile politice şi civice ale comunităţii maghiare din România. În acest sens, cea mai importantă realizare de de până acum este înregistrarea la OSIM a mărcii „Ţinutul Secuiesc” şi a logo-ului „Produs în Ţinutul Secuiesc”, la care mai-marii judeţelor Covasna, Harghita şi Mureş au adăugat „pe plan local” şi SIC – abrevierea ad-hoc a toponimicului „Terra Siculorum” pe care edilul din Sf. Gheorghe, Antal Arpad, şi şeful C.J. Covasna, Tamas Sandor, au oficializat-o deja pe tăbliţele de înmatriculare ale a autoturismelor lor de serviciu.

(Sursa: Gândul)

Lasati un comentariu