Dieta de primăvară

• publicat la: 28 April 2010
Dieta de primăvară

Trupul, pielea, părul şi psihicul iţi sunt pregătite pentru primăvară? După câteva luni de iarnă organismul tău se resimte, şi pe dinăuntru şi pe dinafară. Soluţia: dieta de primăvară, care este un fel de uşă larg deschisă, care invită soarele, lumina şi vitalitatea să intre in trupul şi in mintea ta!

Părul, pielea, unghiile trebuie să mănânce, ca oricare alte organe. Alegerea alimentelor potrivite, acesta este unul din marile secrete ale frumuseţii şi tonusului. De ce? Pentru că toată iarna organismul s-a alimentat din rezerve, iar inceputul de primăvară il găseşte aproape de zero, astfel că trebuie să primească, prin alimentaţie, suportul de care are nevoie ca să strălucească.

Detoxifierea de primăvară

Cele mai bune metode de detoxifiere de primăvară sunt  consumul de fibre, lichide, fructe şi legume, in exces.
Fibrele sunt elementul care “agaţă” toxinele şi contribuie esenţial la eliminarea lor. Sursa cea mai potrivită de fibre, de bună calitate, sunt cerealele integrale de grâu, ovăz şi secară. Lichidele, intr-o cură de detoxifiere, inseamnă un consum de 2-2,5 litri pe zi. Supe de legume simple, fără grăsime şi fără alte adausuri, apa plată, ceai de plante şi compot simplu, fără zahăr, din fructe. Adaugă la toate acestea o singură porţie de carne pe zi, două-trei produse lactate degresate, şi cel putin două portii de legume fierte in aburi. Combinatia te va ajuta să elimini depozitele superficiale de grăsimi, acumulate peste iarnă, va da o tentă roz pielii, iţi va limpezi privirea şi te va face să te simţi plină de energie. Sfatul este ca o cură de detoxifiere să nu dureze mai mult de o săptămână.

Să-ţi strălucească pielea

O piele frumoasă inseamnă un raport ideal in aportul de nutrienţi, de la proteine, lipide, până la minerale şi vitamine. La aceasta se adaugă aportul de lichide. Orice dezechilibru, indiferent cât ar fi de mic, intr-un sens sau altul, se vede pe piele ta. Pielea are un aer tern, cenuşiu, dacă nu este bine hrănită; este iritabilă dacă nu primeşte suficiente vitamine şi minerale; şi, evident, deshidratată in lipsa lichidelor, din interior.

Soluţia este să ii dai să mănânce şi să bea, exact ceea ce şi cât are nevoie. La inceput de primăvară, in organism există o carenţă acută de vitamina C ca efect al perioadei de iarnă. Pielea ta are nevoie de ceapa verde, de pătrunjel (una dintre plantele cele cele mai bogate in vitamina C), de ridichi şi stevie, de spanac şi de toate celelalte frunze verzi! Mănâncă salate in toate combinatiile posibile, cu suc de lămâie şi ulei de măsline, iar pielea ta va spune “sărut-mâna pentru masă!”.

Altă vitamină care prin deficitul ei face ca pielea să sufere este vitamina A. Soluţia stă in sucul de morcovi noi. O cură de 250 de grame de morcovi tineri, pe zi, in orice combinaţie, vreme de două săptămâni iti va imbunătăţii radical pielea. “De cele mai multe ori renunţăm la o alimentatie corectă, pentru că ne imaginăm că pielea se poate hrăni cu nutrienţii din cremele şi lotiunile pe care le folosim. Oricât ar fi de bogate in vitamine, cremele aplicate pe piele nu pot intretine textura aşa cum o poate face un pahar de suc proaspăt de morcovi” Sylvie Charier.

Să-ţi fluture părul!

Conform studiilor, părul creşte, in medie, cu un centimetru pe lună. Alimentaţia din intervalul respectiv se reflecta in calitatea părului. Cu cât felul in care mănânci este complet şi sănătos, cu atât părul tău va fi mai frumos. Părul are nevoie de proteine, minerale şi, nu in ultimul rând de vitamine. Si in cazul părului se aplică principiul “din interior este mai eficient”, astfel că, o cură de vitamine şi minerale naturale, luate direct de la sursă este şi necesară şi binevenită.

Trebuie spus că părul are nevoie de minerale, mai mult decât pielea. Combinatia care iti va face părul să revină la viaţă este un amestec format din siliciu, sulf şi iod. Toate acestea se găsesc din belşug in ceapă şi usturoiul verde. Adaugă şi leurdă (supranumita usturoi sălbatic), brocoli şi conopidă şi lista de verdeţuri  este completă. Pentru strălucire adaugă morcov şi ardei, iar pentru stimularea creşterii părului şi un fir sănătos combină verdeţurile cu proteine de calitate (ouă, carne de vacă şi peşte).

Si unghiile au nevoie de intreţinere primăvara.

Combinaţii de primăvară

Incercaţi salata de pătrunjel şi salata de frunze de spanac. Adăugaţi in dietă  şi un borş de urzici, iar daca vreţi variaţie combinaţi salata de untişor şi leurdă cu felii de piept de pui la grătar. Dacă propunerile acesta vă  par prea verzi, să trecem la portocaliu, unde vedeta nu poate fi decât morcovul.

Morcovul este unul din aliaţii de nădejde pentru menţinerea sănătăţii plămânilor, aşa că alegeţi  oricare din retetele unde leguma portocalie este vedetă.

Regula de bază este să mergi in piaţă, să cumperi şi să mănânci ierburi şi legume proaspete, care te vor imprimăvăra pe dinăuntru, şi te vor face frumoasă pe dinafară.

sursa  topsănătate.ro

Lasati un comentariu