Supărată? Iată ce-ar trebui să ai pe birou!

• publicat la: 25 April 2010
Supărată? Iată ce-ar trebui să ai pe birou!

Şi nu ne referim la poza iubitului, fluturaşul de salariu sau vreun ursuleţ de pluş care să râdă când il tragi de urechi, ci la anumite alimente , capabile să iti ofere primul ajutor atunci când simţi că ti s-au inecat corăbiile.

In astfel de momente ai nevoie de suplimentele potrivite, care, constă in banane, nuci, seminţe de floarea-soarelui, nelipsita ciocolată amăruie sau ouă. Toate acestea au darul de a transforma o stare mentală proastă intr-una pozitivă.

Banane Acest fruct are capacitatea de a-ti schimba starea de spirit, graţie combinaţiei de Vitamine B6, A si C, dar şi fibrelor, triptofanului, potasiului, fosforului, fierului, proteinelor şi a carbohidraţilor benefici.

O singură banană are ca efect ridicarea imediată a stării mentale datorită fructozei, dar şi un plus de energie mulţumită fibrei, care ajută la prevenirea coborârii bruşte a zahărului din sânge.

Carbohidratii ajută la o mai bună absorbtie a triptofanului in creier , iar Vitamina B6 ajută la convertirea triptofanului in serotonină.

In plus, bananele sunt o excelentă sursă de potasiu. Chiar dacă acesta nu se află in legatură directă cu starea de spirit, este nevoie de el pentru a regla nivelul fluidelor şi a face muşchii să funcţioneze corespunzător, ceea ce ajută dacă vrei să te simti mai energică.

Si, in final, bananele conţin fier, crucial in furnizarea de energie şi luptă cu oboseala.

Nuci

Nucile contin mai multe ingrediente care dau o stare mentală bună, inclusiv acizi graşi omega 3, Vitamina B6, triptofan, proteine şi folaţi.

Un nivel mare de omega 3 se află in strânsă legatură cu o stare pozitivă şi rate mici ale depresiei. Un studiu realizat pe animale de cercetătorii de la Harvard a arătat că omega 3 şi uridina – care se găseşte de asemenea in nuci, cu rol important in metabolizarea carbohidratilor – au o actiune similară cu cea a antidepresivelor standard.

Dozajul standard de acizi graşi omega 3 recomandat de mulţi experti este de un gram pe zi. Il vei obţine, laolaltă cu o doză sănătoasă de fibră şi proteine, consumând 15 grame de nuci. Dacă vei presăra miezul nucilor peste iaurt, vei avea parte de porţie dublă de triptofan.

Seminţe de floarea-soarelui

Sunt o sursă excelentă de folaţi şi magneziu, două substanţe cu un rol semnificativ in reglarea stării de spirit. Doar o mână de seminţe iti va furniza doza zilnică recomandată de magneziu.

In afara de faptul că te ajută să gândeşti pozitiv, magneziul joacă un rol important in multe dintre funcţiile organismului. Carenţa de magneziu este adesea responsabilă de starea de oboseală, nervozitate şi anxietate (creşte nivelul adrenalinei), fiind legată şi de multe afecţiuni.

Un nivel stabil, optim de magneziu, ne ajută să fim calmi şi relaxati, precursorii perfecţi ai unei stări de bine. Este atât de eficient incât studiile au arătat că suplimentele de magneziu sunt benefice chiar şi in tratarea depresiei majore, in ameliorarea tendinţelor suicidale, a anxietăţii, iritabilităţii şi insomniei.

Folaţii, cunoscuţi şi ca Vitamina B9 şi acidul folic, sunt un complex al Vitaminei B aflaţi intr-o legătură foarte intimă cu funcţionarea sistemului nervos. Deficienţa de folati are ca urmare iritabilitatea, depresia şi insomnia.

Seminţele de floarea soarelui sunt şi o sursă bună de triptofan, fiind adesea recomandate de experţii in nutriţie ca o metodă naturală de a creşte nivelul serotoninei. Ele sunt şi bogate in fibră, care ajută la menţinerea unui nivel stabil al hormonilor.

Ouăle

Poate că ouăle nu sunt primul aliment care iţi vine in minte când te gândeşti la o gustare, insă un ou fiert tare este uşor de făcut şi uşor de transportat. E o gustare ideală pentru o stare de spirit mai bună, deoarece abundă in proteine de calitate şi omega 3, dar şi in Vitamina B12 (riboflavin) sau B2, B5 si D. Un ou fiert conţine mai bine de 20% din doza zilnică recomandată de triptofan.

In timp ce carbohidraţii sunt cruciali pentru convertirea triptofanului in serotonină, proteina este importantă şi ea in acest proces. O dietă echilibrată, care include proteine de bună calitate, precum cele care se găsesc in ouă, şi carbohidraţi prietenoşi cu organismul, ajută la stabilizarea zahărului din sânge şi previne suişurile şi coborâşurile emoţionale.

Iar Vitamina B12 joacă un rol semnificativ in furnizarea energiei, ameliorând problemele de memorie şi simptomele depresiei.

Lasati un comentariu