10 alimente pentru o vedere bună

• publicat la: 21 May 2010
10 alimente pentru o vedere bună

Ceea ce respiri, bei şi mănânci influenţează modul de funcţionare al organismului. Apa ar trebui să fie cel mai important element in orice dietă. Este indicat să bei cel puţin 6 pahare de apă pe zi, reducând consumul băuturilor bogate in zahăr şi al cafelelor. Din cauza degradării solului contaminat de pesticide şi variate ingrăşăminte chimice, fii foarte atent privind alimentele pe care alegi să le mănânci.

Cele mai indicate alimente care te ajută să reduci riscul confruntării cu afecţiunile oculare sunt următoarele:

1. Peştele – este o sursă excelentă ce furnizează suport structural pentru membranele celulare. Este recomandat pentru tratarea degenerescenţei maculare şi pentru păstrarea sănătăţii ochiului.


2. Spanacul, varza şi salata – aceste plante sunt bogate in caroteni, in special in luteină. Luteina, un pigment galben, protejează macula de arsurile solare şi de lumina fosforescenţă.
3. Oul – este bogat in cisteină, sulf, lecitină, amino-acizi şi luteină. Aceste componente previn formarea cataractei.

4. Usturoiul şi ceapa – prezintă, de asemenea, un conţinut bogat de sulf, necesar producerii de glutemină, un important antioxidant atât pentru ochi, cât şi pentru intregul organism.

5. Soia – scăzută in grăsimi, bogată in proteine, soia este elemetul de bază ce nu lipseşte din nici o dietă. Soia conţine acizi graşi esenţiali, vitamina E şi agenţi antiinflamatori.

6. Fructele şi legumele – conţin vitamina A, C, E şi beta-caroten. Legumele de culoare galbenă, precum morcovul, sunt foarte importante pentru vederea diurnă.

7. Afinele şi strugurii – aceste fructe ajută cu precădere ochiul in timpul vederii nocturne. O cealcă plină de afine, gem de coacăze sau un supliment nutritiv format din struguri şi afine te ajută să-ti adaptezi vederea la intuneric in mai puţin de 30 de minute.

8. Vinul – pe lângă efectul cardioprotectiv, vinul conţine nutrienti esenţiali care protejează vederea. Bineinţeles, nu mai trebuie adăugat faptul că numai un consum moderat are urmări benefice pentru organism.

9. Alunele şi stafidele – sunt unele dintre cele mai concentrate alimente in vitamine. Conţinutul ridicat de acizi graşi omega-3 contribuie la menţinerea colesterolului la un nivel scăzut şi stabilizează membranele celulare.

10. Uleiul de măsline – acest tip de ulei monosaturat este o alternativă sănătoasă a untului şi a margarinei.

topsanatate.ro

Lasati un comentariu