Mituri despre durerile de spate

• publicat la: 9 May 2010
Mituri despre durerile de spate

8 din 10 persoane se confruntă la un moment dat in viaţă cu dureri de spate. Aşadar, această afecţiune este frecvent intâlnită, la fel şi miturile legate de ea.

Trebuie să stai mereu drept ca să nu te doară spatele.

Această afirmaţie este adevarată doar parţial. Specialiştii spun că dacă menţii această poziţie prea mult timp este greţit. Dacă ţii muşchii spatelui incordaţi mulăa vreme, poţi resimţi dureri de spate fie că stai drept, fie că stai intr-o poziţie greşită. Dacă iţi petreci mult timp la birou, pe scaun, pentru a-ţi relaxa muşchii spatelui este recomandat ca din când in când să-ţi intinzi picioarele şi să-ti arcuieşti spatele. De asemenea, unele activităţi le poţi desfăşura in picioare: vorbitul la telefon sau cititul anumitor materiale.

Ridicatul obiectelor grele iti provoacă dureri de spate

Si această afirmatie este falsă. Este important cum ridici, nu cât de mult ridici. Bineinţeles că nu trebuie să exagerezi şi să cari mai mult decât poţi duce. Atunci când ridici ceva greu, trebuie să ţii spatele şi capul drept şi să impingi in picioare. Nu indoi sau răsuci corpul in timp ce ridici, deoarece lucrul acesta iţi poate da dureri de spate.

Dacă stai in pat durerile iţi vor trece

Intr-adevăr odihna este foarte importantă şi te ajută să te recuperezi. Dar asta nu inseamnă că atunci când te doare spatele trebuie să stai imobilizat la pat. O zi sau două petrecute in felul acesta iţi pot inrăutăţi starea de sănătate. Anumite exerciţii te pot ajuta să scapi definitiv de durere. Dar pentru a obţine efectul dorit, cel mai bine ar fi să apelezi la ajutorul unui specialist kinetoterapeut.

Durerile de spate afectează mai mult persoanele supraponderale

Este adevărat că dacă te mentii in formă riscul de a suferi dureri de spate este mai scăzut. Excesul ponderal acumulat in diferite zone ale corpului modifică postura şi conduc, in timp, la apariţia durerilor de spate. Totuşi, durerile afectează nu doar persoanele care au mai multe kilograme in plus, ci şi pe cele care nu au probleme cu greutatea, dar sunt sedentare. De asemenea, durerile de spate sunt frecvente printre cei care nu fac exercitii fizice in timpul săptămânii, dar fac excese in ceea ce priveste sportul in weekend. Mişcarea face minuni pentru spate, dar trebuie efectuată moderat, in fiecare zi.

Persoanele slabe nu au dureri de spate

Oricine poate avea dureri de spate, aşadar şi oamenii foarte slabi. Cei care suferă de anorexie, de exemplu, au densitatea osoasă redusă, lucru care duce la tasarea vertebrelor şi implicit la apariţia durerilor de spate.

Exerciţiile fizice amplifică durerile de spate

In realitate, exercitiile regulate previn foarte multe afecţiuni, printre care şi durerile de spate. Mai mult decat atât, in cazul celor care se confruntă deja cu această problemă, doctorii le recomandă un anumit program de exercitii care ii ajută nu doar să se vindece, ci şi să prevină reapariţia durerilor.

Saltelele tari ajută impotriva durerilor de spate

Această afirmaţie este adevarată doar pe jumătate. Un studiu efectuat de cercetători spanioli a arătat că intr-adevăr persoanele care dorm pe o saltea tare au mai puţine probleme cu spatele decât cele care dorm pe saltele moi. Totuşi, specialiştii sunt de părere că mai trebuie luaţi in considerare şi alţi factori care adesea sunt mult mai importanti decât felul saltelei de dormit, ca de exemplu poziţia corpului in timpul somnului. In functie de cauza care a determinat aparitia durerii de spate, oamenii au nevoie de diferite saltele pe care sa doarmă.

Metode eficiente pentru durerile de spate: acupunctura, yoga şi masajul

Din fericire, acesta nu mai este un mit. Studiile arată că acupuncura este o metodă care ii ajută pe bolnavi să scape de durerile de spate. Există anumite programe speciale pentru eliminarea sau reducerea durerilor care au un real succes. Această practică foloseşte acele pentru a stimula nervii şi pentru a reduce durerea. Un studiu recent efectuat de americani a descoperit că 60% dintre pacientii care fac acupunctură de 2 ori pe săptămână, timp de 3 săptămâni, apoi o dată pe săptămână timp de o lună, inregistrează o reducere semnificativă a durerii.

Yoga imbunătăţeşte mobilitatea şi intăreşte musculatura.
Ajută la intărirea musculaturii care sprijina coloana vertebrală şi alungă stresul asociat durerii de spate. Un studiu efectuat de americani a descoperit că exercitiile de yoga uşoare sunt mai eficiente decât exercitiile efectuate de obicei in tratarea durerilor de spate.

Masajul relaxează atât corpul, cât şi spiritul. Numeroase studii au arătat că masajul ajută la ameliorarea durerilor de spate, iar specialistii de la Universitatea din Miami au descoperit că duce la creşterea mobilităţii şi imbunătăţeşte calitatea somnului. Specialiştii cred că prin masaj se eliberează endorfine, substanţe naturale calmante.

sursa  topsanatate.ro

Lasati un comentariu