Recomandări pentru cei ce folosesc calea aerului

• publicat la: 12 august 2010
Recomandări pentru cei ce folosesc calea aerului

Cum procedăm în caz de zbor anulat? 

Ce înseamnă un zbor anulat?

Este vorba despre un zbor programat din timp, care nu a fost efectuat şi pentru care cel puţin un loc a fost rezervat . Asta implică o schimbare a numărului de zbor şi diferă în mod cert de întârzierea zborului.

Care sunt primele demersuri de facut?

–          Mergi la biroul liniei aeriene cu care zbori şi întrebă despre motivele anulării. Încearcă să faci asta în scris!

–          Cere să fi informat în scris despre drepturile pe care le ai în această situaţie;

–          Cere şi notează numele persoanelor cu care discuţi.

La aeroport aveţi dreptul la:

–          Preluarea de către transportator a cheltuielilor dumneavoastră legate de alimente, băuturi, cazare dacă este cazul, două apeluri telefonice, două faxuri şi două mesaje electronice;

–          O rezervare pentru un alt zbor către destinaţia dumneavoastra finală în condiţii de transport similar sau  un zbor înapoi către punctul de plecare iniţial cel mai devreme posibil. 

Păstraţi cu grijă toate bonurile de casă, facturile cheltuielilor dumneavoastră cu băuturi, hrană, cazare, telefon care au  legatură cu anularea zborului. În cazul în care compania aeriană nu oferă gratuit aceste lucruri la aeroport, puteţi să cereţi mai tarziu rambursarea acestor cheltuieli, prezentând documentele justificative. 

BINE DE ŞTIUT:

  • Regulamentul European 361/2004 dă dreptul la o compensaţie forfetară în caz de anulare a zborului. Compania aeriană vă poate propune o compensaţie financiară imediată sau în bonuri de călătorie pentru un zbor viitor. Dacă zburaţi dintr-o ţară terţă cu o companie comunitară şi dacă acceptaţi compensaţia propusă, nu mai puteţi cere, după aceea, plata de despăgubiri în temeiul prevăzut de Regulamentul European.
  • Articolul 8 din Regulamentul European 261/2004 prevede dreptul de reîmbarcare a pasagerilor.
  • Articolul 9 din Regulamentul European 261/2004 prevede asumarea costurilor de băuturi răcoritoare, hrană, cazare, transport de la aeroport la locul de cazare, de comunicare cu pasagerii în caz de anulare, de către transportatorul aerian. 

sursa : europe-consommateurs.eu

europe-consommateurs.eu

Lasati un comentariu