Băncile se apropie cu paşi mari de megaprocese

• publicat la: 2 septembrie 2010
Băncile se apropie cu paşi mari de megaprocese

Nemulţumiţi să tot fie ignoraţi atunci când reclamă încălcarea drepturilor lor de către bănci, mii de clienţi s-au constituit în grupuri, punând la cale mai multe procese colective în care să tragă la răspundere Volksbank, BCR, Bancpost şi Raiffeisen Bank, a informat ieri Mediafax.

Printre problemele cu care se confruntă aceştia se numără neregularităţile din contracte, mai ales introducerea comisionului de risc şi aplicarea incorectă a unor formule de calcul în urma cărora sumele de plată sunt mai mari decât ar trebui şi au menţionat că unele sentinţe date împotriva băncii nu au legătură cu Ordonanţa 50, fiind pronunţate înainte de apariţia acestor reglementări. Iniţiatorii unor astfel de grupuri au fost clienţii Volksbank, care au început să discute pe Yahoo încă din luna iunie pentru a găsi soluţia optimă în revendicarea drepturilor lor.

Marţi seară, peste 100 dintre aceştia s-au întâlnit în Capitală cu avocaţii lor şi reprezentanţii Volksbank pentru a încerca să-şi rezolve problemele. În urma acestei întâlniri, numărul membrilor grupării împotriva Volksbank a urcat la 800 de persoane, dintre care 300 numai din Timişoara. Grupul clienţilor care reclamă neregulile întâlnite în contractele BCR se ridică, de asemenea, la aproape 400 de persoane, în timp ce formaţiunea autointitulată „împotriva abuzurilor Raiffeisen” a fost înfiinţată abia ieri.

Peste 900 de persoane vor să dea în judecată Volksbank

Reprezentantul unei părţi din clienţi, avocatul Gheorghe Piperea, a declarat pentru Mediafax că ieri existau deja 900 de persoane care vor să dea în judecată Volksbank, comparativ cu numărul de aproximativ 600 de persoane înregistrat marţi.
„Înainte să începem procesul propriu-zis vrem să încercăm o conciliere cu Volksbank, iar şansele de reuşită sunt de 50 – 50%. S-ar putea ca banca să revină la sentimente mai bune. În sens contrar, vom înainta plângerea la instanţă în circa 10 zile”, a menţionat Piperea, citat de Mediafax.
De cealaltă parte, reprezentantul Volksbank, Cristian Radu, a declarat pentru Mediafax că instituţia încearcă să înţeleagă problemele cu care se confruntă fiecare client, în funcţie de tipul de credit pe care îl are, dar a menţionat că grupul de pe Yahoo nu are o organizare formală.

„Băncile s-au comportat ca nişte cămătari cu acte”

Apărătorul clienţilor consideră că era de aşteptat ca aceştia să se constituie în grupuri şi să discute ce este de făcut pentru a stopa aceste abuzuri, în contextul în care „băncile s-au comportat ca nişte cămătari cu acte, introducând în contracte tot felul de clauze bizare”.
El a explicat că mai mulţi clienţi ai Volksbank au câştigat deja procese împotriva instituţiei bancare , unii dintre ei venind la întâlnirea organizată marţi pentru a-i încuraja pe ceilalţi participanţi.

Curierul Naţional

Lasati un comentariu