Cum scazi şi cum controlezi nivelul colesterolului

• publicat la: 19 October 2010
Cum scazi şi cum controlezi nivelul colesterolului

Alimentaţia neadecvată, stilul de viaţă sedentar şi stresul sunt factorii care duc la creşterea nivelului de colesterol, susţin medicii

Doi din trei români suferă de boli ale inimii, iar un nivel crescut al colesterolului este principala cauză a apariţiei bolilor cardiovasculare. Alimentaţia neadecvată, stilul de viaţă sedentar şi stresul sunt factorii care duc la creşterea nivelului de colesterol, spun medicii. Colesterolul nu este dăunător dacă nu depăşeşti limita de 145 grame în întreg organismul. Fără el ar fi dificil să ne concentrăm, să memo­răm sau să avem energie. “Odată depăşită această limită, colesterolul se depune pe vasele de sânge, îngustându-le şi crescând riscul apariţiei bolilor de inimă”, explică dr. Camelia Teleianu, medic primar.

Colesterolul nu ţine cont de greutate

Colesterolul este o substanţă grasă produsă de ficat, responsabilă de formarea membranei celulelor şi a anumitor hormoni. Atunci când mâncăm grăsimi animale, organismul produce colesterolul în exces.
Potrivit specialiştilor, colesterolul mărit nu ţine cont de greutate, astfel că persoanele care au depăşit limita de 145 de grame pot fi atât slabe cât şi supraponderale sau obeze.

Pentru a vedea dacă nivelul colesterolului este în limita normală medicii recomandă o vizită la cabinet, pentru efectuarea unei analize de sânge. Aceasta este singura metodă prin care se poate depista dacă limita colesterolului a fost sau nu depăşită. Preţul unei astfel de analize este 10 lei sau gratuit pentru pacienţii care se adresează medi­cului de familie.

Medicii susţin că dincolo de medicamentaţie, alimentaţia joacă un rol important în scăderea nivelului de colesterol. Astfel, ciocolata poate deveni un aliat împotriva colesterolului mărit dacă con­ţine multă cacao şi este mâncată cu moderaţie. “Cio­colata neagră are 70 la sută cacao şi conţine de două ori mai mulţi antioxidanţi decât ciocolata cu lapte. Aceasta protejează corpul împotriva bolilor cardiovasculare”, spune dr. Mihaela Bilic.

Specialiştii mai recomandă să mâncăm zilnic între 5-10 grame de fibre. Acestea se găsesc în fructe, legume, ovăz şi fasole. Fibrele ajută la captarea coles­terolului în tractul digestiv, astfel încât să treacă mai degrabă prin întreg corpul, decât să pă­trundă în sânge. Astfel, este bine să se consume cereale la mic-dejun şi fructe între mese. În plus, ule­iurile vegetale, nucile şi seminţele scad can­titatea de colesterol care pătrunde în circuitul sanguin, completează nutriţioniştii.

sursa    ziare.com

Lasati un comentariu