Kiwi, mai bun decât o aspirină. Opt motive să mănanci acest fruct

• publicat la: 9 October 2010
Kiwi, mai bun decât o aspirină.  Opt motive să mănanci acest fruct

Kiwi te păstrează in formă  Ai mâncat vreaodată agrişe chinezeşti? Eşti sigur că nu? Este vorba despre kiwi, fructe originare din China , descoperite de americani abia prin anii ’60. Deşi la prima vedere nu par prea apetisante, ele au un gust minunat şi sunt uneori mai bune decât un medicament.

In China li  se spunea Yang Tao. Misionarii care le-au adus in Noua Zeelandă, la inceputul secolului XX, le-au botezat ’agrişe chinezeşti’. Prima oară când au ajuns in Lumea nouă, prin 1960, pe masa unui restaurant, i-au incântat simţurile unui negustor american, care s-a gândit să le importe.. Au primit numele de kiwi, de la pasărea neo-zeelendeză cu acelaşi nume, cu ale cărei pene seamănă.
Ce beneficii au aceste fructe?
1. Sunt o excelentă sursă de fibre, care ajută la curăţarea  colonului de toxine şi la reducerea apariţiei cancerului de colon. Ele ajută şi la scăderea nivelului colesterolului, ceea ce duce implicit la reducerea riscului producerii unui atac de cord. In plus, fructele bogate in fibre, ca şi kiwi, ii ajută pe bolnavii de diabet să ţină glicemia sub control.
2. Consumul acestor fructe este un mod delicios de a-ti păstra inima sănătoasă. Dacă mănânci câteva kiwi pe zi, reduci riscul formării cheagurilor de sânge şi cantitatea de grăsime (trigliceridele) din sânge. Fructele au acelaşi efect ca şi aspirina, numai că cea din urmă poate provoca ulcer.
3. Conferă protecţie contra astmului şi altor afectiuni  respiratorii, datorită continutului mare de vitamina C. Intr-un kiwi se găseşte ai multă vitamina C decât intr-o portocală. Un studiu făcut de italieni pe 18 mii de copii arată că simptomele de astm sunt cu 44% mai rar intâlnite la copiii care mănâncă intre 5 şi 7 citrice şi kiwi pe săptămână, decât la cei care mănâncă aceste fructe mai puţin de o dată pe săptămână. Micuţii care sufereau de astm la inceputul studiului au avut cel mai mult de beneficiat de pe urma experimentului. După un “tratament” cu kiwi starea lor de sănătate s-a imbunătăţit.
4. Este bun şi pentru ochi: ajută organismul să lupte contra degenerării oculare. Deşi ai invăţat că morcovii fac bine la vedere, se pare că fructele ii depăţesc. Oftalmologii au ajuns la concluzia că, mâncând 3 sau mai multe fructe pe zi, reduci cu 36% riscul de aparitie a degenerării oculare.
5. Fitonutrienţii din kiwi ne protejează ADN-ul. Acest fruct i-a fascinat pe cercetători prin capacitatea lui de a apăra ADN-ul de bombardamentul radicalilor liberi. Kiwi este o sursă importantă de fitonutrienţi şi antioxidanti – substanţe care intârzie imbătrânirea celulelor. Unii spun că şi coaja este foarte bogată in nutrienti şi că, dacă o speli şi indepărtezi puful, o poţi mânca fără probleme.
6. Kiwi mai conţine aţti doi antioxidanti: vitamina E şi A.  Vitamina E conferă sănătate pielii şi grăbeşte vindecarea  anumitor boli de piele şi răni.
7. Cine are lipsă de potasiu, magnezium şi fosfor este bine să mănânce tot kiwi.
8. Continutul mare de vitamina C previne artrita şi  ateroscreloza şi intăreşte sistemul imunitar.Singura problema ar fi că, asemeni căpşunilor, kiwi pot provoca anumitor  persoane reacţii alergice, este vorba in special de copiii care sunt predispuşi la alergii. Aceste fructe nu se recomandă bolnavilor de rinichi. Ele conţin oxalaţi, substanţe care se pot cristaliza şi pot afecta sănătatea.

topsanatate.ro

Lasati un comentariu