Mănâncă imunitate pe pâine!

• publicat la: 6 October 2010
Mănâncă imunitate pe pâine!

Te speli pe mâini de 50 de ori pe zi, fugi ca de ciumă când cineva strănută sau tuşeşte şi totuşi inevitabilul se intâmplă, in scurt timp ingroşând şi tu rândul celor răciţi? Ce ar fi trebuit să faci ca asta să nu se intâmple? Ce poţi face să nu se repete?

Cel mai la indemană este să sa te alimentezi corespunzător, conform Prevention. Pe lângă iaurt şi supă fierbinte, plină de vitamine şi minerale, e indicat să nu te fereşti de ovăz, orz, peşte, ceai, carne de vită, ciuerci, cartofi dulci şi, bineinţeles, usturoi. Cu alte cuvinte, e nevoie de mai mult decât de un măr pe zi ca să nu ajungi la doctor.

Orz şi ovăz

Ambele conţin beta-glucan, un tip de fibră cu proprietăţi antimicrobiene şi antioxidante, mai puternică decât echinacea, după cum a arătat un studiu realizat in Norvegia.

Când animalele consumă acest compus, sunt mai ferite de gripă, herpes şi chiar antrax. In cazul oamenilor, creşte imunitatea, ajută la vindecarea mai grabnică a rănilor şi sporeşte acţiunea antibioticelor.

Doza optimă: Se recomandă ca măcar o dată la trei zile să se consume orz sau ovăz.

Usturoi

Această rudă a cepei conţine alicină, capabilă să lupte cu infecţiile şi bacteriile. Cercetătorii britanici au administrat voluntarilor ori extract de usturoi ori placebo, timp de 12 săptămâni, observându-se că primii au fost in proporţie de două treimi mai feriţi de răceală.

Alte studii arată că amatorii de usturoi, care consumă mai mult de 6 căţei pe săptămână, prezintă un risc de cancer colorectal cu 30% mai mic decât restul populaţiei şi un risc de cancer stomacal cu 50% mai mic decât cei care nu consumă de obicei usturoi.

Doza optimă: Doi căţei proaspeţi pe zi, cu condiţia ca şi in alte mâncăruri să se adauge usturoi pisat, de câteva ori pe săptămână.

Peşte şi fructe de mare

Seleniul, care se găseşte din plin in stridii, homari, crabi sau moluşte, ajută leucocitele să produca citokine – proteine care apără organismul de virusurile gripei.

Somonul, macroul şi heringul sunt bogate in acizi graşi omega 3, care reduc inflamaţiile şi protejează plămânii de răceală şi infecţii respiratorii.

Doza optimă: Două porţii pe săptămână (cu excepţia cazului in care eşti gravidă sau plănuieşti să devii mămică).

Ceai

Persoanele care consumă 5 ceşcuţe de ceai negru pe zi, timp de 2 săptămâni, sunt de 10 ori mai rezistente la virusuri decât cele care nu au acest obicei, a demonstrat un studiu realizat la Harvard.

Amino-acidul responsabil pentru această protecţie este L-teanina, care se găseşte din abundenţă in ceaiul negru şi verde.

Doza optimă: Câteva ceşcuţe pe zi.

Carne de vită

Deficienţa de zinc este una dintre cele mai des intâlnite, mai ales in rândul vegetarienilor sau a celor care nu consumă de obicei carne de vită, cea mai bună sursă a acestui mineral cu beneficii pentru sistemului imunitar.

Din păcate, chiar şi o carenţă minoră poate mări riscul de infecţie, pentru că zincul este vital pentru dezvoltarea leucocitelor.

Doza optimă: Circa 85 de grame de vită reprezintă 30% din necesarul zilnic de zinc. De obicei, această cantitate este suficientă pentru a face diferenta intre deficient şi suficient. Dacă nu te dai in vânt după carnea de vită, o poţi inlocui cu stridii, cereale fortifiate, carne de porc, pui, iaurt sau lapte.

Cartofi dulci

Poate că nu te gândeşti la piele ca şi la o componentă a sistemului imunitar. Insă acest organ serveşte ca şi prima barieră in calea virusurilor, bacteriilor şi altor agenti nedoriti.

Pentru a rămâne tânăr şi sănătos, pielea ta are nevoie de Vitamina A, printre altele. Iar cea mai bună cale de a o obţine este prin intermediul cartofilor dulci, bogaţi in beta-caroten, pe care organismul il converteşte in Vitamina A.

Doza optimă: Ti-ar trebui o porţie mică in fiecare zi, ce ti-ar aduce aproape jumătate din necesarul zilnic de Vitamina A, din beta-caroten. Poţi completa cu orice fruct sau legumă de culoare oranj, cum ar fi pepenele galben, morcovii ori dovleacul.

Ciuperci

De secole, oamenii s-au indreptat către ciuperci pentru un sistem imunitar puternic. Cercetările au explicat şi de ce: ciupercile măresc producţia şi activitatea leucocitelor, făcându-le mai agresive, ceea ce in caz de infecţie este benefic.

Doza optimă: Ideal ar fi să fie consumate zilnic, până la 25 – 30 de grame.

Ziare.com

Lasati un comentariu