20 sfaturi de sănătate pe care orice femeie trebuie să le ştie

• publicat la: 10 November 2010
20 sfaturi de sănătate pe care orice femeie trebuie să le ştie

Mass-media abundă in trucuri şi sfaturi care au scopul de a te ajuta să-ţi construieşti stilul de viaţă cât mai aproape de ceea ce inseamnă sănătos.

1. Cum să obţii mai multe informatii de la doctorul tău
Gândeşte-te bine la ce vrei de la acea vizită (un diagnostic, o recomandare către un specialist etc.) şi nu te simţi jenată să intrebi orice te nedumereşte. Spune-i doctorului despre orice supliment pe care il iei (unele pot interacţiona cu anumite medicamente).

2. De ce este bun sexul
Orgasmul eliberează hormoni care dau o stare de bine şi intăresc sistemul imunitar. Sexul se numără printre puţinele lucruri in viaţă care sunt distractive, libere şi sănătoase.

3. Redu riscul de cancer
Informează-te despre eventualele antecedente din familia ta. Dacă ai părinţi, bunici, mătuşi sau unchi care au fost diagnosticaţi cu o astfel de boală inainte de 50 de ani, este posibil ca tu să fii supusă unui risc crescut.
Intreabă-ţi medicul pentru a stabili o doză de vitamina D pe care să o iei zilnic (aceasta previne apariţia cancerului şi a bolilor de inimă). Examinează-ţi frecvent sânii şi fii atentă la orice schimbare din corpul tău.

4. Slăbeşte (dacă ai nevoie)
In cazul in care eşti supraponderală, dacă dai jos fie şi doar 5-10% din greutatea corpului iţi micşorezi riscurile de a face anumite boli. Axează-te pe alimente sănătoase (fructe, legume), pe alimente care satură pentru mai mult timp (proteine), fă mişcare şi evită alcoolul in cantităţi mari.

5. Fii preocupată de informaţii despre o viaţă sănătoasă
Dacă vrei să iţi schimbi modul de viaţă in anumite privinte, de care ştii că nu sunt tocmai cele indicate, treci la fapte, depăşind mai repede etapa in care doar iţi propui. De asemenea, informează-te cât mai des despre obiceiuri care te ajută să fii mai sănătoasă.

6. Adoptă o atitudine pozitivă
Dacă intr-o zi şi se pare că eşti mai grasă, dar in alta parcă iţi place cum arăţi, gândeşte-te că s-ar putea să fie de vină percepţia şi starea de moment, nu realitatea (asta in cazul in care nu ai totuşi prea multe kilograme in plus).
In general, o atitudine pozitivă şi optimistă te ajută să lupţi mai uşor contra bolilor şi greutăţilor şi să trăieşti mai mult.

7. Ai grijă câtă sare consumi
Mănâncă mai puţăna sare; jumătate dintre femeile care au peste 45 de ani au hipertensiune arterială, cauzată in cea mai mare parte de prea multă sare consumată.

8. Ai grijă de sănătatea orală
In afara de periaj, care ar trebui făcut de cel puţin două ori pe zi, foloseşte şi aţa dentară sau o periuţa electrică pentru a curăţa bine spaţiile dintre dinţi şi a preveni afecţiunile gingivale. Clăteşte-ţi gura după orice băutură acidulată, pentru a indepărta acizii care atacă smalţul.

9. Respectă câteva obiceiuri sănătoase legate de hrană
Mănâncă o legumă sau un fruct la fiecare masă, alege produse cât mai diversificat (dar, pe cât posibil, nu din cele procesate), optează pentru uleiuri sănătoase (cum ar fi cel de măsline, de canola, deşi sunt mai greu de găsit şi mai scumpe) şi caută alimente naturale, care să iţi imbunătăţeasca sănătatea.

10. Ocroteşte-ţi şi intăreşte-ţi sistemul imunitar
Spală-te pe mâini de multe ori pe zi şi nu te duce la serviciu dacă eşti bolnavă. Nu vei face decât să agravezi boala şi să prelungeşti timpul de convalescenţă.

11. Fă ceva ce iţi poate aduce mai multă fericire
Ia-ţi un animal de casă; acesta scade tensiunea arterială, atenuează anxietatea şi aduce un plus stării de spirit, in principal pentru că te provoacă să fii mai activă.
Caută să interactionezi cu oamenii mai des faţă in faţă, chiar dacă sunt mai tentante alte mijloace, cum ar fi messengerul sau mailul.
Nu sta intr-o relaţie in care nu te simţi bine şi suferi des; emoţiile negative nu sunt bune pentru sănătate.

12. Lasă-te de fumat
Dacă ai nevoie de un motiv in plus pentru a te lăsa de fumat, gândeşte-te că acesta scade fertilitatea. Indiferent de motivul ales, fă tot ce poţi ca să renunţi la acest viciu.

13. Dormi bine
Elimină din dormitor tot ce vezi că te distrage de la somn şi sex. Ambele sunt bune pentru sănătate. Dormi opt ore, fără surse de lumină aprinse (o veioză, televizorul), şi pune-ti ceasul să sune chiar când trebuie să te trezeşti, fără să il mai amâni apoi.

14. Gândeşte de două ori inainte să iei un medicament
Inainte să iei o pastilă pentru a scăpa de un anumit simptom, gândeşte-te dacă nu poţi face ceva pentru a elimina cauza acelui simptom. Spre exemplu, dacă te doare capul sau stomacul s-ar putea să fii foarte obosită şi stresată. Incearcă să muncesti mai puţin sau ia-ţi o pauză.

15. Mentine-ţi creierul activ
Citeşte ceva cât mai des şi lucrează diverse exerciţii care antrenează gândirea, cum ar fi rebusuri, puzzle-uri.

16. Tine cont de trei sfaturi pentru sănătatea sexuală
Nu te diagnostica singură, ajutându-te de Internet. Mergi mai bine la doctorul ginecolog; altfel, este posibil să ai chlamydia şi să te tratezi de candidoză vaginală.

Incearcă să ai pastile contraceptive de urgenţă la indemană. Foloseşte prezervative, dacă nu ai un singur partener.

17. Respectă trei trucuri dacă vrei să slăbeşti
Consumă cât mai multe fructe şi legume colorate, nu renunţa la o dietă chiar dacă ai făcut o dată sau de câteva ori un exces şi incearcă să iti spui mereu că nu este ultima dată când mănânci ceva ce iti place (mai găsesti şi in altă zi o pizza gustoasă, o negresă sau o portie de spaghete).

18. Ai grijă ce incălţări porţi
Evită tocuri inalte care fac ca greutatea corpului să cadă mai mult pe genunchi, ceea ce fortează articulatiile, şi alege cât mai des tocuri şi tălpi mai joase sau pantofi sport.

19. Ajută pe cineva
O sursă de fericire o reprezintă tocmai satisfacţia pe care o ai atunci când ajuţi pe cineva care are nevoie de un sprijin.
Ai grijă de sănătatea emoţională

20. Nu uita de exerciţiile fizice
Mişcarea ar trebui să fie parte din rutina zilnică. Alege cât mai des să urci scările in loc să iei liftul, mergi la sală, mergi pe jos, aleargă.

sursa   Ziare.com

Lasati un comentariu