9 obiceiuri care-ţi îmbunătăţesc somnul

• publicat la: 5 November 2010
9 obiceiuri care-ţi îmbunătăţesc somnul

Te trezeşti tot mai obosit dimineaţa? Respectă câteva sfaturi care te vor ajuta să-ţi îmbunătăţeşti somnul şi să te trezeşti plin de energie dimineaţa!

Potrivit specialiştilor este obligatoriu să dormim măcar 6-8 ore pe noapte şi să cuprindem cel puţin o parte din intervalul 22:00 – 02:00. Dacă nu te încadrezi în recomandările lor, deja ai răspunsul la întrebarea ta: “de ce sunt obosită?”

“Orele necesare pentru somn variază de la persoană la persoană, însă statisticile arată că în general fiecare avem nevoie de 7-8 ore de somn. Sub 6 ore sau peste 9 ore de somn în cazul persoanelor adulte sunt asociate cu dereglarea metabolismului şi cu probleme la nivelul inimii”, atenţionează dr. Phyllis C. Zee, profesor de neurologie şi directorul Centrului pentru Studiul Tulburărilor de Somn de la Şcoala de medicină Feinberg din cadrul Universităţii Northwester din Chicago.

9 reguli de bază pentru un somn odihnitor

Instructorul Zoran Imsiragic care este specializat în “Arta respiraţiei” dezvăluie câteva reguli pe care trebuie să le respectăm cu stricteţe dacă vrem să ne odihnim bine:

1. Încearcă să te pui la somn cât mai devreme ca să prinzi intervalul 22.00-02.00

2. Nu mânca înainte cu 3 ore de culcare
3. Dacă-ţi place să adormi pe muzică, alege ceva relaxant şi nu da volumul prea tare
4. Întinde-te pe spate, închide ochii şi inspiră adânc de câteva ori înainte să adormi
5. Stabileşte-ţi un program de somn pe care să-l respecţi aproximativ în fiecare seară
6. Nu neglija importanţa exerciţiului fizic, însă nu chiar înainte de somn pentru că îţi poate altera calitatea somnului
7. Fără cofeină după ora 16:00 dacă ai observat că îţi afectează somnul
8. Atmosfera din cameră este de asemenea importantă. O temperatură medie, întuneric şi linişte pentru un somn odihnitor
9. Nu dormi mult după-amiaza. Dacă dormi mai mult de 30 de minute după-amiaza, seara vei adormi mai greu.

topsanatate.ro

Lasati un comentariu