Crăciun: Cum să mănânci cârnaţi fără să te îngraşi

• publicat la: 19 December 2010
Crăciun: Cum să mănânci cârnaţi fără să te îngraşi

Sărbătorile de iarnă înseamnă mese îmbelşugate şi kilograme în plus. Deşi silueta este foarte importantă, dieta şi exerciţiile fizice sunt ultimele lucruri la care ne gândim în această perioadă.

Sarmalele, cârnaţii, prăjiturile sunt doar câteva dintre pericolele delicioase care ne dau rotunjimi. Întrebarea este: cum reuşim să trecem de sărbatori fără a lua în greutate? Răspunsul este moderaţia, spun specialiştii. Prin adoptarea unor limite în alimentaţie vei reuşi să scapi cu bine de această perioadă.

Iată căteva tipsuri care te vor ajuta să te bucuri de sărbători fără să fii nevoită să plăteşti după.

1. Fără excese. Mănâncă câte puţin din fiecare. Scapă de pofta de prăjiturile pregatite de mama sau de cârnaţii aduşi de bunica gustând din fiecare. Atenţie însă! Nu te lăsa purtată de val şi evită excesele. De asemenea, ai grijă cum le combini. Asigură-te că de pe masă nu lipsesc fructele şi legumele. Sărbătoarea de Crăciun nu reprezintă o scuză să le eviţi.

2. Atenţie la băuturi! Nimic nu se compară cu o cană de ciocolată caldă când temperaturile de afară sunt cu minus. Evită băuturile cu un număr ridicat de calorii şi optează pentru ceai sau cafea simplă. De asemenea, ai grijă şi la băuturile servite la petreceri. Consumă băuturi simple precum vin sau bere şi renunţă la cocktailuri.

3. Planifică corect meniul. Alături de bucatele tradiţionale, pe masa de Crăciun trebuie să se găsească din plin fructe, legume, carne slabă, cereale şi lactate semidegresate. Citeşte etichetele produselor înainte de a le cumpăra şi optează pentru cele bogate în nutrienţi şi sărace în grăsimi, calorii sau zahăr.

4. Alege gustări uşoare. Majoritatea aperitivelor sunt adevărate bombe calorice. Alege aperitive uşoare şi săţioase. De exemplu, poţi combina biscuiţi integrali cu brânză semidegresată sau frigărui din fructe.

5. Consumă cât mai multă apă. Alcoolul, care se găseşte din plin pe mese de sărbători, poate duce la deshidratare. În plus, s-a dovedit ca apa este un aliat de nădejde în lupta împotriva kilogramelor. Cum? Prin simplul fapt că nu conţine calorii şi creşte senzaţia de saţietate. Recomandarea nutriţioniştilor este de a mări consumul de apă şi de a reduce pe cât posibil pe cel al băuturilor dulci şi bogate în calorii.

6. Mănâncă peşte. Înlocuieşte carnea de porc cu preparate din peşte. Peştele gras conţine acizi graşi Omega 3 care te pot ajuta să-ţi păstrezi silueta îmbunătăţind metabolismul. De asemenea, luptă şi împotriva depresiei, frecventă în această perioadă.

7. Nu lenevi! Da, sărbătorile sunt zile libere în care te poţi odihni, însă odihnă nu înseamnă să leneveşti în casă. Vinovatul principal pentru care luăm în greutate iarna mai mult decât în celelalte anotimpuri este că petrecem foarte mult timp în casă. Motivul? Afară este frig. Şi astfel renunţăm la activitaţile fizice, metabolismul devine mai leneş, iar kilogramele încep să se adune. În plus, trebuie să recunoaştem că iarna mâncăm cel mai mult. Nu trebuie să mergi la sala de gimnastică de sărbatori, dar micile plimbări sau activităţile în aer liber pot face minuni. Şi nu doar pentru silueta ta ci şi pentru starea ta de spirit.

sursa topsanatate.ro

Lasati un comentariu