Taxa pentru depunerea pe internet a declaraţiei fiscale este scandaloasă

• publicat la: 17 februarie 2011
Taxa pentru depunerea pe internet a declaraţiei fiscale este scandaloasă

Taxa pentru depunerea pe internet a declaraţiei unice pentru impozitul pe venit şi contribuţiile sociale este ‘scandaloasă’ şi ar trebui eliminată, a declarat joi (17 februarie 2011) la un forum pe teme de fiscalitate, Peter de Ruiter, partener la compania de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PWC).

“Ministerul Finanţelor ar trebui să faciliteze plata taxelor de către contribuabili. Dacă vrei să faci mai simplu procesul de plată, atunci nu are sens să pui contribuabilii să plătească în plus o taxă. Companiile trebuie să plătească oricum alte taxe către buget. De ce ar trebui să fiu nevoit să plătesc şi o taxă ca să am acces la sistem? Este ca şi cum te-ai duce într-un magazin auto să cumperi o maşină şi vânzătorul ţi-ar spune dacă vrei să cumperi maşina trebuie să plăteşti înainte 50 de euro.

Taxa nu este, într-adevăr, foarte ridicată, dar ca principiu plăţile electronice trebuie să ajute contribuabilii să îşi achite obligaţiile fiscale, iar o astfel de taxă este un pas înapoi’, a spus reprezentantul PWC. Declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Formular D112) poate fi depusă de angajatori începând cu data de 7 februarie. Termenul limită este 25 februarie pentru obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie 2011.

Până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghişeu. Depunerea prin internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizaţi (CertSign, DigiSign sau TransSped) şi înregistrarea acestuia la organele fiscale. După data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.

Depunerea prin internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizaţi şi înregistrarea acestuia la organele fiscale. Semnătura electronică costă 50 de euro, urmând ca reînnoirea să coste în jur de 30 de euro. Furnizorii acreditaţi sunt CertSign, DigiSign sau TransSped. Circa 470.000 de contribuabili au obligaţia să depună declaraţia unică la ANAF.

sursa financiarul.ro

Lasati un comentariu