Alimente recomandate pentru ochi sănătoşi

• publicat la: 16 March 2011
Alimente recomandate pentru ochi sănătoşi

Incă de când eram copii ni s-a tot spus că, dacă mîncăm morcovi, o să vedem bine chiar şi pe întuneric. Asta înseamnă că dintotdeauna s-a ştiut că o alimentaţie sănătoasă, adecvată asigură sănătatea ochilor de-a lungul întregii vieţi.

Cataracta şi degenerarea maculară sunt cele mai mari pericole pentru vedere, care, într-un final, pot duce chiar la orbire. Specialiştii, însă, spun că o alimentaţie potrivită poate să le prevină.

Morcovii sunt bogaţi în betacaroten, un puternic antioxidant care reduce riscul de degenerescenţă maculară şi de cataractă  Morcovul poate fi mâncat crud, în salată sau în mâncare gătită. Sucul de la unul, doi morcovi poate fi amestecat cu sucul de la un măr ori sfeclă roşie şi iese un mix delicios şi, mai ales, sănătos fiind puternic vitaminizat.

Varza, cu toate suratele ei, albă, roşie, de Bruxelles, broccoli, nu trebuie să lipsească din meniul zilnic, deoarece este bogată in vitamina K, necesară pentru o vedere sănătoasă.

Ca să-şi păstreze toate proprietăţile şi constituienţii nealteraţi, varza se consumă crudă, în salate, cu puţină ceapă, sare, ulei de măsline şi zeamă de lămâie. Prin fierbere la temperaturi înalte, vitamina K se distruge.

Varza murată, cea mai bogată în vitamina K, ar trebui consumată de cel puţin trei ori pe săptămână ori de băut zilnic câte o cană de zeamă.

Heringul, tonul, anşoa, păstrăvul, somonul, macroul abundă în acizi graşi omega3 de asemenea utili pentru păstrarea nealterată a vederii.

Fructele şi legumele galbene şi portocalii nu ar trebui nici ele să lipsească din meniu.

Grapfruit-ul conţine bioflavonoide care întârzie îmbătrânirea cristalinului ochiului. Membranele amare ale acestui fruct conţin substanţele necesare pentru ochi sănătoşi şi vedere bună, de aceea se recomandă să fie consumat întreg şi fără indepărtarea acelei pieliţi transparente.

Zincul este alt element de bază al unei vederi bune până târziu. Seminţele de bostan conţin foarte mult zinc, ca şi nucile sau alunele. Tratarea termică a nucilor şi seminţelor de bostan nu distruge calitatea zincului din compoziţie.

Specialistii atrag atenţia că şi o cantitate prea mare de carbohidraţi rafinaţi, cum ar fi pâinea albă, orezul alb, pastele făinoase, cresc riscul apariţiei degenerării maculare si-i sfătuiesc pe pacienţi să aleagă pâinea intermediară, orezul brun şi pastele făinoase din cereale integrale.

Să avem sănătate!

sursa  ziare.com

comentarii

de careian la 18 March 2011 - 19:43

care este cel mai bun oftalmolog din oras?cine imi poate recomanda unul?

Lasati un comentariu