Cât costă asigurarea pentru telefonul mobil şi ce acoperă

• publicat la: 25 martie 2011
Cât costă asigurarea pentru telefonul mobil şi ce acoperă

Dacă îţi cumperi un telefon scump şi vrei să nu ai grija hoţilor, fie că vrei să ai posibilitatea să-l asiguri în cazul în care îl scapi accidental în apă, atunci află că îţi poţi face o asigurare pentru telefon care începe de la 1,95 de euro lunar. Dacă eşti abonat Orange şi ţi-ai cumpărat un mobil, un modem sau un card de date, le poţi asigura plătind o anumită sumă lunar. Spre exemplu, dacă ai orice model de telefon sau modem cu excepţia iPhone, HTC sau RIM, nou sau cu o vechime de cel mult 12 luni, asigurarea costa 1,95 euro/luna (este scutita de TVA).

Daca ai un telefon iPhone, HTC sau RIM, cu o vechime de cel mult şase luni, asigurarea costa 3,95 euro (este scutită de TVA).

De ce acte ai nevoie ca să-ţi asiguri telefonul sau modemul

Pentru a încheia asigurarea trebuie să vii în orice Orange shop cu buletinul de identitate şi factura primitǎ la achiziţionarea produsului.

Atentie! Iţi poţi asigura orice telefon nou sau cu o vechime de cel mult un an. Excepţie fac telefoanele iPhone, RIM şi HTC pe care le poţi asigura dacă au o vechime de cel mult şase luni.

Ce faci dacă mobilul se strică definitiv?

In caz de daună totală, primeşti acelaşi model de telefon sau cu caracteristici asemănătoare contra unei taxe de franciză de 50 de euro pentru iPhone, HTC şi RIM sau de 10 euro pentru orice alt model, şi în limita valorii asigurate de 4.000 de lei (TVA inclus).

Sau, dacă mai poate fi „salvat”, îl poţi repara în limita valorii asigurate de 1.000 de lei (TVA inclus).

În aceste condiţii, tot mai mulţi români îşi asigură telefonul. „Numărul de asigurări încheiate lunar a crescut constant pe durata anului 2010 şi se menţine pe trend ascendent şi în 2011. Cererea tot mai mare pe parte de asigurare este in directă legatură cu creşterea numărului utilizatorilor de smartphone-uri din România. Preţul ridicat al unui astfel de telefon îi face pe consumatori să fie mai atenţi în ceea ce priveşte riscurile la care este expus telefonul şi mai ales la costurile pe care le-ar genera un eventual accident. Cea mai mare parte a celor care achiziţionează un iPhone aleg şi asigurarea”, spun reprezentanţii Orange.

Anul trecut, s-au vândut 3,5 milioane de telefoane la nivelul întregii ţări, dintre care 10% au fost smartphone-uri. Chiar şi aşa, românii îşi asigură telefoanele, iar cei de la Orange spun că, dintre ţările în care este prezent grupul France Telecom – Orange, România are cea mai bună performanţă în ce priveşte asigurările.

Asigurare specială pentru posesorii de iPhone

Şi la Vodafone îţi poţi asigura telefonul şi ai de ales între trei tipuri de asigurări: Standard la 1.99 euro/lună, Premium la 2.99 euro/lună, SmartPhone la 4.99 euro/lună. Cea de-a treia variantă este valabilă doar pentru mobile iPhone.

Dacă la Orange îţi faci o asigurare la orice unitate a operatorului cu buletinul,în cazul Vodafone trebuie să apelezi la brokerul agreat de companie.

Asigurarea se reînnoieşte automat în fiecare lună, timp de cinci ani. În schimb, poţi renunţa oricând la ea, dar banii achitaţi până atunci nu sunt returnaţi.

În plus, îţi poţi asigura şi modemul.

Dacă ai asigurare Premium sau Smartphone, atunci telefonul fie este înlocuit, fie îi este schimbată placa de bază, până la o valoare maximă de vânzare de 1.500 de euro (inclusiv TVA) şi de 1.000 de euro (inclusiv TVA) pentru asigurarea Standard.

Chiar şi aşa, dacă telefonul este furat sau distrus, neintenţionat de două ori în aceeaşi lună, de exemplu, compania nu acoperă decât o despăgubire pe lună.

În situaţia în care mergi în străinătate, telefonul va fi asigurat pe o perioadă de 30 de zile consecutive.

Si la Internity îţi poţi asigura mobilul. Aici, ai două pachete de asigurări: cea accidentală şi cea de avarie accidentală, cauzată de lichide sau furt.

Vei primi un alt telefon în schimbul celui aviarat sau furat, aceeaşi marcă sau model. Dacă aparatul nu mai e disponibil în magazinele Internity, atunci va fi înlocuit cu un alt tip de telefon mobil având aceleaşi caracteristici tehnice cu mobilul asigurat, dar preţul nu trebuie să depăşească valoarea primului.

Atenţie! Nu vei primi bani cash sau alte produse în schimbul telefonului furat sau avariat.

Ce trebuie să faci ca să fii despăgubit?

Dacă ţi-a fost furat sau telefonul a intrat în contact cu apa şi ai asigurare, atunci trebuie să suni la operatorul în reţeaua în care ai abonament ca să-ţi blochezi cartela SIM, în maximum 24 de ore, şi să reclami incidentul la poliţie.

În plus, trebuie să soliciţi administratorului poliţei o despăgubire în maximum şapte zile de la constatarea furtului sau a distrugerii telefonului mobil sau a modemului USB.

sursa Incont.ro

comentarii

de Leonard Iancu la 15 iunie 2011 - 17:23

Este o mare teapa „Asigurarea Mobila Vodafone” a telefonului in caz de furt! Am patit-o pe pielea mea cu faimoasa „asigurarea Premium”. Sunt bani arunacati de pomana. Acum doua saptamani sotiei mele i s-a furat telefonul din buzunar in aeroportul Otopeni. Cu dovada stampilata de politie a sotiei ca a reclamat furtul, factura telefonului, contractul de asigurare, ambalajul original al telefonului,IMEI-ul, etc.,asiguratorul „MARSH-Broker de Asigurare” a considerat ca „FURTUL” nu se numeste „FURT” pentru ca nu se poate dovedi si in consecinta se incadreaza la „PIERDERE” care nu este despagubita. Zilele acestea merg la protectia consumatorului sa reclam acesti banditi. Asadar, grija mare, nu va lasati inselati!

de Tudor la 11 octombrie 2012 - 10:11

Niste nenorociti. Urmeaza sa ii actionez in instanta. La fel, mi s-a furat telefonul asigurat Premium la Vodafone de catre brokerul de asigurari Marsh (un nume sugestiv de altfel). In urma deschiderii dosarului de dauna ti se trimite un mail sablon cu mesajul: „In conformitatea cu cele prezentate, Furt telefonului mobil nu este acoperit de termenii politei de Asigurare Premium si prin urmare Asiguratorii nu pot depagubi aceasta dauna.”
Urmeaza cateva zile in care te certi pe rand cu cei 4-5 angajati pe care ii au in call center, le transmiti si retransmiti mailuri peste mailuri cu titlul „nemultumire privind analiza dosarului de dauna” si de la fiecare angajat primesti acelasi raspuns: „vom reveni cu un telefon in cursul zilei de azi”. Nu te suna nimeni. La final ajungi sa vorbesti cu un sef de departamen care iti spune ca nu se poate demonstra ca ti s-a furat telefonul. E posibil sa il fi pierdut sau lasat de buna voie cuiva. Un mare „Marsh” primit de la Vodafone!
Acum OPC, sala de judecata, presa poate, etc. Na’…macar putin sa compenseze proasta publicitate pe care o primeste Vodafone-ul.

Concluzia: chiar n-are rost sa platiti degeaba cei 3-4 euro/luna pantru asigurarea Vodafone.

Lasati un comentariu