Clienţii H&M la deschidere: De banii ăştia, îmi cumpăram de-afară de trei ori mai multe haine

• publicat la: 26 martie 2011
Clienţii H&M la deschidere: De banii ăştia, îmi cumpăram de-afară de trei ori mai multe haine

Vineri s-a deschis primul magazin H&M din România. În nici o oră de la deschidere, doamnele şi domnişoarele stăteau deja la coada formată la cabinele de probă. Altele au cumpărat fără să probeze.

După ce au făcut shopping, obosite şi cu plasele în mână, un grup de fete stau şi sporovăiesc de zor. Diana Constantinescu nu este deloc mulţumită de preţurile din magazin.

“H&M e magazinul vieţii mele! Dar preţurile aici sunt mai mari decât în alte ţări. Uite, îţi dau un exemplu: aici o rochie costă 130 de lei, şi în alte ţări preţurile sunt de 10, 20 euro. Acum cu 180 de lei mi-am luat o rochiţă şi o bluză. De banii ăştia îmi luam de trei ori mai multe haine”, spune tânăra.

Şi prietena ei, Cătălina şi-a luat o cămaşă şi un tricou cu 100 de lei, dar ea nu poate să compare preţurile pentru că nu a călătorit în străinătate. O altă fată din grup spune „Noi nu ne-am cumpărat acum haine pentru că am fi avut nevoie de ele, am cumpărat aşa, de fiţe şi că sunt de la H&M”.

Nici, Cătălina, nici Diana nu au stat la coada de la cabinele de probă. “Trebuie să fi nebun să stai la cabina de probă la ce aglomeraţie este acolo. Sunt fete care au mers la etaj, la cabinele pentru bărbaţi, pentru că era mai gol”, spune Diana.

A cumpărat haine de 400 de lei fără să le probeze

O altă clientă iese în mare forfotă din magazin. A cumpărat haine de 400 de lei, iar coada şi aglomeraţia de la cabina de probă au speriat-o. “Nu avea rost să stau la coadă la cabină. Dacă nu mi se potrivesc, am timp în 30 de zile să le returnez”, spune Diana.

Prietenii i-au dat banii printr-o deschizătură a geamului magazinului

Un tânăr de 20 de ani, stundent, se grăbeşte să plătească o pereche de ochelari. Preţul: 19,90 lei. La vederea preţului, fuge de la casă, după care se întoarce victorios cu o bancnotă de 100 de lei.

“Ochelarii nu sunt pentru mine, uite eu am de soare. Pe cei de i-am cumpărat acum, sunt aşa, de fiţe. M-am grăbit să-i cumpăr pentru că mai erau doar trei perechi expuse”, şi arată ochelarii prinşi de tricou. “I-am cumpărat pentru un prieten, care acuma mi-a dat banii printr-o deschizătură”, spune Marius. Întrebat despre ce deschizătură este vorba, Marius spune că între geamurile magazinului sunt despărţituri prin care se pot strecura banii. Prietenul lui nu a fost atât de norocos să se numere printre primii care au trecut pragul magazinului.

Bunica de 73 de ani, cot la cot cu tinerii

La raionul cu haine pentru bărbaţi, o doamnă de 73 de ani a venit la magazin încă de la ora 9.30 de dragul nepotului, care a trimis-o să-i cumpere câte ceva. Femeia a şi pus ochii pe o cămasă de 100 de lei, dar se uită şi la tenişii ce stau atârnaţi pe mici umeraşe şi care cad la cea mai mică atingere.

“Am venit pentru nepot, el m-a trimis, dar mă gândesc ca hainele să nu fie făcute în China”. Femeia nu are ochelarii la ea, aşa că îi spunem că sunt făcute în Bangladesh. “A, păi Bangladesh e o ţară care lucrează ieftin. Am cumpărat odată pentru nepotul meu un pulover frumos de alt magazin, dar nu am dat importanţă şi când m-am uitat acasă, am văzut că e făcut în Albania. De ce în Albania? Eu mă gîndeam că poate a fost cumpărat brandul”, mai spune femeia. Majoritatea hainelor din magazin sunt fabricate în China, Turcia, Polonia, Cambodgia, Bangladesh, dar se găsesc şi piese confecţionate în România.

Mamele se plimbă cu căruciorul

Elena se plimbă cu căruciorul prin magazin şi parcă nici nu-i pasă de forfota din jurul ei. Copilul stă cuminte şi priveşte, nu face gălăgie. Dacă celelalte doamne şi domnişoare şi-au umplut sacoşele împărţite de angajaţii H&M, să le fie mai uşor la căratul hainelor prin magazin, Elena se foloseşte de cărucior. “Am venit pur şi simplu să văd dacă e ca afară, pentru că am fost la Londra şi am văzut cum sunt acolo magazinele. Şi da, e la fel cu acesta. Nu am un buget anume, dacă găsesc ceva cumpăr. Acum vreau să merg şi la etaj, dar nu ştiu cum. A, uite că este lift”, mai spune ea, mulţumită fiind de raportul calitate/preţ.

O mămică a renunţat să-şi cumpere haine pentru ea şi îi va face o surpriză fetiţei ei, căreia i-a cumpărat rochiţe, fustiţe şi gentuţe de 180 de lei. “E prima oară când cumpăr de la H&M şi sunt mulţumită de preţuri”, ne spune Sonia.

H&M a deschis ieri primul magazin din România. Grupul suedez, unul dintre cei mai mari retaileri din lume, a anunțat deschiderea a opt magazine în România.

sursa Money.ro

comentarii

de me la 6 aprilie 2011 - 07:27

Nu e chiar asa. Nu te obliga nimeni sa cumperi produsele care ti se par mai scumpe decat afara. Adevarul e ca H&M este un concept interesant. Merita sa intri, ceva-ceva tot gasesti. Eu, una, mi-am putut alcatui chiar o tinuta cumparand de la ei, una originala, nu ce prezinta ei in pozele de promovare.

Lasati un comentariu