Cum îţi influenţează alimentaţia stările emoţionale

• publicat la: 16 April 2011
Cum îţi influenţează alimentaţia stările emoţionale

Atunci când te simţi deprimată şi simţi nevoia de a ataca cutia de îngheţată din frigider, ar trebui să ştii că sunt multe alte alimente care te pot scăpa de stările proaste şi care în acelaşi timp, îţi conferă şi o alimentaţie sănătoasă.

Află ce poţi mânca pentru a scăpa de dimineţile morocănoase, de zilele stresante şi multe alte stări neplăcute.

Dacă eşti stresată: mănâncă ciocolată

Este vineri seara, iar ai plecat târziu de la birou, ţi-e foame, nu ai nimic de mâncare în frigider şi eşti prea obosită pentru a găti… simţi cum stresul îşi spune cuvântul şi începi să te enervezi. Ce te mai poate calma acum şi într-un timp destul de scurt? Scoate ciocolata ascunsă din sertar şi savureaz-o! Potrivit specialiştilor, ciocolata, în special ciocolata neagră, reduce hormonii stresului, care pun stăpânire pe corpul tau în astfel de situaţii. Un singur cub de ciocolată este suficient pentru a reduce considerabil stresul, respectiv cortizolul şi catecolaminele, eliminând în acest mod starea de anxietate şi permiţându-ţi să-ţi desfăşori liniştită activităţile.

Pentru zilele lipsite de energie: fă-ţi o salată de spanac

Nu te poţi concentra? Îţi este dificil de greu să ţii ochii deschişi? Probabil te gândeşti să bei o cafea, mai bine nu! Alege în schimb să mănânci o salată de spanac. Acidul folic, care se regăseşte în componenţa spanacului ajută la o bună funcţionare a organismului şi diminuează nivelul homocisteinei. Un nivel ridicat al homocisteinei indică afecţiuni vasculare şi împiedică sângele şi nutrienţii să ajungă la creier. Acest lucru te lasă fără energie şi îţi dă senzaţia de somnolenţă.
Ce poţi face pentru a-ţi stimula energia? Consumă alimente cu un aport ridicat de acid folic, cum este spanacul, cartofii, cerealele, ciupercile, fasolea şi mazărea.

Cand eşti irascibilă: mănâncă un măr cu unt de arahide

Irascibilitatea este semnalul de alarmă prin care corpul tău îţi cere combustibilul necesar unei funcţionări corespunzătoare. Ţine de tine ce alimente consumi pentru a te revitaliza. Trebuie să fii atentă să nu consumi din acele alimente care îţi dau poftă pentru ceva dulce, sau care fac ca irascibilitatea sa dispară doar pentru moment, pentru ca apoi într-o oră mai târziu, să fii la fel de ţâfnoasă.

Cea mai bună metodă pentru a elimina stările de irascibilitate este să mănânci la fiecare masă alimente combinate. Mănâncă alimente bogate în carbohidraţi în combinaţie cu alimente care conţin proteine sau grăsimi. Carbohidraţii sunt o sursă de energie care se arde în timp scurt. Adaugă proteine sau grăsimi pentru a încetini procesul de digestie, echilibrandu-ţi astfel nivelul de zahăr şi de energie.

Poţi mânca un măr cu unt de arahide. Mărul este bogat în carbohidraţi, în timp ce untul de arahide conţine grăsimi sănătoase. Această combinaţie de alimente îţi menţine energia pentru ore întregi, şi în plus, are şi un gust delicios.

sursa  feminis.ro

Lasati un comentariu