Eşti sau vrei să devii antreprenor? Succes la „eşecuri”!

• publicat la: 4 mai 2011
Eşti sau vrei să devii antreprenor? Succes la „eşecuri”!

Fiecare antreprenor a „călcat strâmb” de câteva ori, de-a lungul parcursului său. Aceşti paşi înapoi, deşi dureroşi şi uneori foarte costisitori, sunt o lecţie mai bună decât orice altă carte de specialitate.

Iată 10 lecţii pe care Inc.com le oferă antreprenorilor din România.

Fără venituri, nu ai afacere

Pleacă de la început cu ideea că vei construi o afacere sustenabilă pentru tine, şi nu una bazată pe o viitoare posibilă achiziţie sau pe nişte investiţii imaginare.
Dacă afacerea ta va prinde rădăcini, în câţiva ani sau zeci de ani, îţi vei putea permite să cumperi câteva start-up-uri, iar investitorii te vor căuta.
Dar nu acesta trebuie să fie impulsul care te impinge să porneşti o afacere.

Nu eşti special, nu eşti un învingător garantat iar afacerea ta nu este una sigură

Ca orice om, antreprenorul este supus legilor naturii şi, mai trist, celor ale lui Murphy.
În această logică, nu te aştepta la un succes sigur, doar pentru că ai impresia că ai o idee genială.
Cel mai rău lucru care i se poate întâmpla afacerii tale, chiar dacă e vorba de un magazin la colţul blocului, este „beţia succesului”.
Rămâi concentrat şi pregătit de acţiune. Succesul nu este garantat.

La câte lucruri eşti expert?

Dacă răspunsul la această întrebare este altul decât „la unul singur”, atunci ai deja probleme.
Google nu a fost construit într-o zi, însă a fost clădit cărămidă cu cărămidă, concentrat pe o anumită activitate, la care se pricepeau cel mai bine cei doi fondatori Larry Page şi Sergey Brin.
Abia după ce au acaparat piaţa motoarelor de căutare, şi-au permis să experimenteze în multe alte domenii. Ba chiar au ajuns să arunce banii pe geam.
Afacerea ta trebuie să rămână simplă, uşor de înţeles şi de condus.

Planurile de business tradiţionale aduc falimentul

Nu te încremeni în proiect, ocoleşte analizele prelungite.
Planificarea este importantă, dar nu este cea care generează veniturile.
Execuţia îţi bagă banii în conturi.
Scrie ceva inteligent, scurt şi la obiect.

„Cel mai rău scenariu” este singurul care contează

Dacă te gândeşti că vei avea 100 de clienţi, ai putea să te alegi cu 10.
Ţi-ai planificat să închei un contract în primele două luni de activitate? Nu te mira dacă vor trece 12 luni şi nu ai reuşit să semnezi.
Trebuie să ai mereu planuri de rezervă şi, câteodată, rezerve la planuri de rezerve.
Nu lua în calcul o singură cale, când ai de luat o decizie. Gândeşte-te şi la alternative. În cele din urmă, vei lua decizii mult mai bune pentru afacerea ta.

Împarte cele mai pesimiste aşteptări financiare la 4

Uită tot ce crezi că vei câştiga, înainte să produci; cel mai probabil, nu va fi cazul.
Previziunile financiare îţi pot mări încrederea de sine, însă nu şi averea sau afacerea.
Nu te împotmoli în a prevesti venituri uriaşe. Alege o creştere organică şi asigură-ţi cheltuielile cotidiene, înainte să visezi la un salariu de mii de euro.

Parteneriatul strategic, nu întotdeauna o idee bună

Înainte să aduci o nouă figură în afacere, gândeşte-te dacă parteneriatul este opţiunea cea mai bună.
Asigură-te că ştii totul despre persoana în cauză: de la principiile după care se ghidează în afaceri până la trecutul politic.
Şi dacă tot iei decizia că este lucrul cel bun, fii sigur că acordul de parteneriat va cuprinde şi ce se întâmplă cu afacerea, în caz că nu vă veţi mai înţelege.

Dovada nu este opţională

N-o să vină nimeni să-ţi dea o valiză de bani şi să-ţi ureze succes în construirea afacerii pe care o visezi de mic.
Băncile cu atat mai puţin. Dacă ajungi să-ţi susţii afacerea în faţa unui investitor, fii sigur că nu vei avea o a doua şansă.
Nu îi face să creadă că îşi pierd timpul cu tine şi cu afacerea ta.
Nu vorbi despre „faza 3 de dezvoltare”, când „faza 1” nu îţi este clară nici ţie.Şi în plus, arată un exemplu din ce vrei să produci. Produsul poate convinge mai mult decât ai putea s-o faci tu.

O afacere nu creşte peste noapte

Nu există trucuri care să îţi asigure succesul său primul milion de euro.
Pentru a construi o bază de consumatori şi pentru a-ţi întări brandul, este nevoie de timp.
Nu arde etapele. Trecerea la punctul B, fără a încheia etapa de început, este ca şi cum ai construi o casă pe nisipuri miscătoare. Totul se va duce de râpă.

Indiferent de succesul atins, aminteşte-ţi că eşecul este după colţ

Eşecul este bun. Te va face mai înţelept. Îţi va ghida deciziile şi te va pregăti pentru ce e mai rău.
Pentru că indiferent de succesul pe care îl ai într-un anumit moment, o afacere nu poate fi niciodată perfectă. Nu te plimbi cu barca pe un lac liniştit, ci te afli într-o adevărată furtună pe mare.


Sursa: Bloombiz

Lasati un comentariu