Lentile de contact expirate şi telefoane nereparate

• publicat la: 17 mai 2011
Lentile de contact expirate şi telefoane nereparate

In perioada 8 – 29 aprilie Inspectoratul pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare a desfăşurat o acţiune proprie de control la cabinetele de optică medicală. In acest sens au fost verificaţi un număr de 8 operatori economici din Satu Mare.

“S-a verificat legalitatea funcţionării operatorului economic, existenţa certificatului de inregistrare, afisarea listei cu preţurile serviciilor prestate şi preţurile pentru produsele expuse la comercializare. In acest sens s-au depistat doi operatori economici care aveau la comercializare solutii pentru intretinereaşsi pentru depozitarea lentilelor de contact cu termene de valabilitate depăşite din luna martie. Acesti operatori au fost sanctionati contraventional.” Valentin Breban, comisar şef OPC.

Tot in această perioadă s-a desfăşurat o tematică proprie de respectare a prevederilor legale la prestatorii de servicii in ateliere foto.

“S-au depistat mai multe deficienţe privind neafşsarea listei cu preturile serviciilor prestate, neafisarea orarului de functionare, neafisarea plachetei cu TELINFO, etc.Au fost verificati 5 operatorii din care 2 sanctionati cu amendă de până la 10.000 Ron.” Valentin Breban, comisar şef OPC.

In această perioadă s-au mai depus la sediul OPC Satu Mare 4 reclamaţii. Una dintre ele vizează din nou un operator de telefonie mobilă. Până in luna mai a acestui an s-au depus impotriva operatorilor de telefonie mobilă aproximativ 25 de reclamaţii, adică dublu faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut.

“E vorba de un consumator care a depus telefonul pentru a treia oară pentru ai fi reparat. A treia oară s-a intors cu acelaşi defect. Am dispus inlocuirea telefonului mobil.”

Trebuie să vă spun că de la inceputul anului anterior s-au mărit numărul de reclamatii faţă de anul trecut privind reclamatiile impotriva operatorilor de telefonie mobilă, până in prezent au fost depuse 25 de reclamaţii impotriva acestora fie pentru telefoanele personale sau doar in custodie.” Valentin Breban, comisar şef OPC

Comisarul sef al OPC consideră că acest gen de reclamatii vor continua să apară insă sancţiunile impotriva operatorilor de telefonie mobilă nu pot fi inasprite pentru că Protecţia Consumatorilor nu urmăreşte decât să rezolve problema consumatorului.

“Omul, cumpărând telefoane mai scumpe este interesat să işi repare telefonul cât acesta este in garantie. Probabil că dacă telefonul nu ar mai fi in garantie sau nu ar fi aşa scump utilizatorul nu ar mai fi interesat să depună reclamaţie.” Valentin Breban. comisarşsef OPC.

sursa   TV1 Satu Mare

Lasati un comentariu