Fructe şi legume ale căror coji fac minuni

• publicat la: 22 June 2011
Fructe şi legume ale căror coji fac minuni

Cercetari recente au scos la iveală faptul că acidul ursolic, o substanţă din coaja mărului, oferă o multime de beneficii neaşteptate, de la stimularea creşterii de ţesut muscular până la mentinerea sub control a colesterolului şi a glicemiei. Iar merele nu sunt singurele fructe care au o coajă bogată in substanţe sănătoase.

Daily Mail a alcătuit o listă cu câteva dintre cele mai bune fructe şi legume ce ar trebui consumate fără a fi decojite in prealabil, atât pentru sănătate, cât şi pentru frumuseţe. De asemenea, unele pot fi folosite si la diverse activităţi casnice.

1. Piersici

Piersicile reprezintă un fruct adesea neglijat, dar coaja lor este bună şi consumată – pentru nutrienti- şi aplicată pe faţă prin frecare usoară, pentru strălucirea tenului. Bogată in potasiu şi vitamina A, coaja ajută la revitalizarea pielii, iar consumarea ei poate stimula sistemul imunitar, poate indepărta toxinele din organism, poate proteja ochii de cataractă si reduce riscul de cancer, boli de inimă si artrită.

Dacă vrei să o folosesti ca si exfoliant, pune puţin zahăr pe partea sa cărnoasă si freacă uşor tenul.

2. Portocale

Coaja acestora contine antioxidanti puternici, cu adevărat super-flavonoizi, care pot reduce semnificativ nivelul de colesterol. Antioxidantii din coajă sunt de 20 de ori mai puternici decât cei din pulpă, conform unui studiu realizat in SUA. Adaugă coaja rasă de portocală in prăjituri sau sucuri pentru a beneficia de efectele sale pozitive.

3. Banane

Coaja de banană contine potasiu si antioxidanti care mentin pielea moale si catifelată si ajută la o recuperare rapidă. Iar dacă ai fost muşcat de un tânţar, freacă locul cu această coajă pentru a ameliora mâncărimea.

De asemenea, extractul din coajă de banană poate ameliora depresia deoarece este bogat in serotonină si poate fi bun pentru ochi deoarece conţine luteină – un antioxidant care protejează celulele ochilor de razele ultraviolete. Fierbe coaja de banană timp de zece minute si apoi bea zeama răcită.

Totodata, poti folosi partea interioară a cojii de banană pentru a da un plus de strălucire frunzelor plantelor din locuinţă. Nu numai că vor arăta mai bine, dar coaja de banană are si rol de pesticid natural si de ingrăşământ. De asemenea, o coajă de banană poate fi folosită la lustruirea pantofilor – freacă-i cu aceasta uşor si apoi şterge-i cu o cârpă.

4. Lămâi

Acestea contin acid citric, util in mai multe scopuri. Spre exemplu, pune câteva felii de coajă de lămâie in ulei de măsline, pentru a-i da o aromă deosebită si pentru a-l revigora, in cazul in care este mai vechi.

Iar dacă vrei să scapi de mirosul urât din cuptorul cu microunde pune coajă si suc de lămâie intr-un bol, adaugă si apă cât cantitatea de suc şi fierbe continutul in cuptor timp de zece minute (fără să acoperi bolul).

5. Kiwi

Deşi perişorii de pe coajă nu sunt chiar tentanţi pentru a fi consumaţi, coaja de kiwi are de trei ori mai multi antioxidanti decât miezul, având proprietăţi anti-cancer, antiinflamatoare si alti-alergeni.

De asemenea, lupta cu microbii, precum stafilococi si E coli. Dacă nu-ti place ideea de a consuma un kiwi cu tot cu coajă, combină un astfel de fruct, cu tot cu coajă, cu altele diferite, intr-osalată , sau pasează totul pentru un suc.

6. Cartofi

Coaja de cartof este foarte nutritivă, desi nu prea se stie acest lucru. Numai coaja unui singur cartof de mărimea unui pumn poate oferi jumatate din cantitatea de fibre solubile recomandată zilnic si tot jumătate din cele de potasiu, fosfor, fier, zinc si vitamina C. Spală-i bine si apoi fierbe-i si consumă-i cu tot cu coajă in diferite forme – la salate, cu ulei de măsline, sau sub formă de piure.

De asemenea, cojile de cartofi pot fi folosite pe post de vopsea pentru păr. Fierbe mai multe coji in apă timp de 30 de minute, lasă zeama să se racească si apoi ai grijă să te clătesti cu ea pe cap de fiecare dată când te speli (după ce te-ai limpezit). Părul, mai ales firele albe, se va innegri putin, treptat.

7. Pere

Coaja de la pară este plină de fibre si contine de asemenea si vitamine si nutrienti in cantităţi mai mari decât miezul in sine.

Printre altele, contine o substanţă despre care s-a arătat că poate inhiba dezvoltarea celulelor canceroase.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu