11 pompieri vor fi restructuraţi la Satu-Mare

• publicat la: 26 iulie 2011
11 pompieri vor fi restructuraţi la Satu-Mare

Aflat intr-o vizită de lucru la Satu Mare,Inspectorul Sef al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenţă, colonelul Marcel Lucaciu a anunţat că până la inceputul anului viitor, la nivelul inspectoratelor va fi implementat un sistem de management informational pentru situaţii de urgenţă. Până in luna septembrie a acestui an ISU Satu Mare va primi echipamentul specific care va permite transferarea tuturor datelor stocate de Serviciul 112. În baza acestor date vor fi efectuate analizele necesare în scopul adaptării structurilor ISU la cerințele cetățenilor.

Aceste date, dar nu numai au fost prezentate marti, 26 iulie, de către șeful IGSU, colonelul Marcel Lucaciu. Confirmat in funcţie in luna iunie a acestui an, colonelul Marcel Lucaciu a precizat faptul că vizita la Satu Mare, la fel ca și acelea ce vor urma în județele Bihor, Cluj, Sălaj, Maramureș, Hunedoara, Alba și Arad, are drept scop cunoașterea la fața locului a colegilor din teritoriu și a problemelor acestora.

La conferința de presă organizată la sediul ISU “Someș” Satu Mare au mai fost prezenți adjuncții șefului ISU, colonel Dan Gheorghe și colonel Nelu Hauși. Alcătuit dintr-o rețea de centre de comandă organizate la nivel județean și unul organizat la nivel național, dotate cu tehnică de calcul de ultimă performanță și un software dedicat activităților specifice, sistemul de management informațional pentru situații de urgență care va fi implementat la nivel național, va dispune de echipamente în valoare totală de 12 milioane dolari, prin finanțarea asigurată de Banca Mondială.

Potrivit celor declarate de colonelul Marcel Lucaciu, la ISU Someș Satu Mare echipamentul va fi instalat până cel târziu în luna septembrie, urmând ca până la sfârșitul lunii ianuarie 2012 sistemul să funcționeze deja la nivel national, după conectarea tuturor centrelor județene.

În felul acesta, schimbul de informații între IGSU și ISU din teritoriu va fi aproape instantaneu. Referindu-se la alte obiective considerate prioritare în domeniul situațiilor de urgență, colonelul Marcel Lucaciu e menționat necesitatea elaborării unui ghid al carierei pentru profesioniștii cu activitate în cadrul ISU si actualizarea regulamentelor dupî care se face o interventie.

Colonelul Marcel Lucaciu a vorbit si despre restructurarea institutiilor, in urma cărora vor fi puşi pe liber 2100 de pompieri dintre care 11 la Satu Mare. Despre serviciul lor colonelul Marcel Lucaciu a afirmat că este un serviciu iubit, multora plăcându-le meseria de  pompier. Sunt multi oameni care pe lângă faptul că sunt pompieri mai au un alt  loc de muncă, ceea ce colonelul consideră că este normal pentru a-si putea completa veniturile. Despre salariile pompierilor acesta a afirmat că vor creşte atunci când statul işi va permite.

Referitor la Inspectoratul Judetean pentru Situaţii de Urgenţă Somes Satu Mare, interlocutor nostru a anunţat că s-a bucurat să vadă buna colaborare dintre inspectorat si autorităţile locale.

Lasati un comentariu