Cum să ai un abdomen plat

• publicat la: 17 July 2011
Cum să ai un abdomen plat

Multe femei se intreabă dacă vor avea vreodată un abdomen plat. Răspunsul este afirmativ, insă numai cu exercitii fizice adecvate si solutii anti-balonare. Primul pas: intărirea muşchilor stabilizatori ai bazinului. Adevăratul truc este să lucrezi muşchii abdominali din diferite unghiuri si pozitii si să intăreşti muşchii lombari.

Fortifierea muschilor abdomenului si ai spatelui te ajută să obtii o mai bună stabilitate si totodată vei putea preveni eventuale leziuni ale spatelui, ale gâtului.

Iată exercitiile fizice necesare pentru a avea un abdomen plat:

„Scaunul”
Acest exercitiu are scopul de a intări muschii de jos ai abdomenului. Stai intinsă pe spate, genunchii indoiti la 90 de grade in unghi drept, ca si cum ai fi aşezată pe un scaun. Picioarele se tin in acest timp in aer. Inspiră, trăgând genunchii către piept, apoi expiră impingând picioarele in pozitia initiala. Atentie: asigură-te că iti menţii picioarele indoite, ca şi cum le-ai odihni pe sol. Repetă această mişcare de 10 ori.

„100”
Exercitiul are scopul de a intări muşchiul drept abdominal, muşchi situat in centrul abdomenului. Stai alungită pe spate, cu braţele pe lângă corp şi cu picioarele intinse. Ridică umerii, capul si picioarele la o inălţime considerabilă si execută cu braţele mici bătăi rapide in aer, respirând la fiecare bătaie. Fă 10 serii a câte 10 bătăi, cu o pauză de câteva secunde intre fiecare serie.

„Cobra”
Prin acest exercitiu, lucrezi regiunea lombară si intinzi muschii abdominali. Stai intinsă pe burtă, picioarele alungite, cu călcâiele lipte, mâinile pozitionate in regiunea pieptului, cu coatele lipite. Pune mâinile pe sol, inspiră curbând spatele, astfel incât să poti privi tavanul camerei. Revino la pozitia de plecare expirând si relaxând complet muschii corpului. Execută 3 serii a câte 5 mişcări.

„Mingea”
„Mingea” este un exercitiu care se bazează in general pe respiratie, prin care iti fortifici muschii abdomenului, reduci stresul, elimini toxinele si ameliorezi circulatia sangvină. Intinsă pe spate, pune mâinile pe abdomen, in timp ce iti tii ochii inchisi. Membrele trebuie să fie cât se poate de relaxate. Inspiră numărând 8 secunde, umflând abdomenul ca o minge, apoi expira numărând 10 secunde, scoţând aerul din abdomen, trăgând cât mai mult in jos buricul. Execută 10 respiratii in 6 serii.

Alimentaţia sănătoasă, esenţială pentru un abdomen plat
Un abdomen rotund nu este numai rezultatul acumulării de tesuturi cu grăsime. In cazul multor persoane, aparitia neplăcutei burtici este cauzată de balonarea intestinelor. Această balonare este favorizată de o alimentatie deficitară sau de variaţii hormonale (sindrom premenstrual, premenopauză, administrarea unor anticonceptionale nepotrivite, tratament hormonal greşit dozat etc). Pentru a ajuta abdomenul să se desumfle, este indicat să urmezi câteva reguli alimentare:

  • Evită constipaţia, consumând zilnic fibre. Privilegiază pâinea si cerealele integrale, pastele făinoase din grâu si orez. De asemenea, nu uita  să consumi fructe si legume, deoarece contin o importantă sursă de fibre, vitamine si minerale;
  • Bea mai multă apă sau ceai pentru a-ti ajuta organismul să asimileze fibrele si astfel să previna constipatia;
  • Nu mânca foarte sărat pentru a evita retentia de apă in organism;
    Renunţă la băuturile gazoase, deoarece favorizează balonarea. Din acelasi motiv, incearcă să eviti pe cât posibil guma de mestecat, deoarece introduci aer in stomac cu fiecare mestecare;
  • Evită consumul mare de zahăr pentru că stimulează fermentatia alimentelor;
  • Mănâncă lent, mestecând foarte bine alimentele si stai in pozitie dreaptă la masă, niciodată tolanită in pat.

Sursa: Acasă

Lasati un comentariu