Doar 145 de careieni au solicitat să fie recrutaţi pentru recensământul populaţiei şi al locuinţei

• publicat la: 16 September 2011
Doar 145 de careieni au solicitat  să fie recrutaţi pentru recensământul populaţiei şi al locuinţei

Pentru  participarea la  operaţiunile de recensământ din perioada 22-31 octombrie 2011 s-au înscris un număr de 145 de persoane,potrivit celor declarate pentru Buletin de Carei de Sroth Clara, secretar in cadrul Primăriei Carei.Tot dânsa a declarat că pentru oraşul nostru au fost disponibile 135 de locuri dintre care 105 de locuri pentru recenzori,  15 locuri pentru recenzori şef,  2 locuri de recenzori responsabili de circumscriptie,1 loc pentru  recenzor -coordonator iar restul de locuri este pentru personalul de rezervă.

Propunerile  pentru desemnarea persoanelor care vor fi numite ca recenzori –şef au fost făcute de către Primăria Carei.

Personalul de recensământ a fost recrutat din  rândul angajaţilor primăriei, al personalului didactic, al specialiştilor în economie, informatică, pensionarilor, studenţilor şi a altor persoane, condiţia impusă fiind ca aceştia să aibă cel puţin studii medii şi să nu fi suferit condamnări penale.

Responsabilitatea recrutarii personalului, tinand seama  de pregatirea profesionala  si de calitatile morale ale fiecarei persoane  revine Primariei  si consiliilor locale de recensamant, iar selectia va fi efectuată de către  Comisia Judeteana pentru RPL 2011 si Secretariatul Tehnic, pe baza sustinerii unui test privind intocmirea corectă a formularelor de baza pentru recensamant. Instruirea personalului de recensamant se va face pe centre de instruire si se va desfasura in mai multe serii, , conform unui grafic intocmit si comunicat de Secretariatul Tehnic al Comisiei Judetene pentru RPL 2011. Prezenta la instruire este obligatorie in vederea sustinerii testului final pentru participarea la efectuarea recensamantului si a semnarii conventiilor civile de  prestari servicii care vor fi incheiate in acest scop, de catre Institutia Prefectului.

În cadrul procesului de recensământ, vor fi culese date pentru a se studia fenomenul îmbătrânirii populaţiei, caracteristici geografice, de migraţie internă şi internaţională, caracteristici educaţionale, etnoculturale şi economice ale persoanelor, ale gospodăriilor. Recensământul locuinţelor va înregistra şi date despre toate clădirile de locuit, despre clădirile cu altă destinaţie în care se află locuinţe, precum şi despre unităţile de locuit în comun. Ultimul recensământ a fost efectuat în România în anul 2002.

Responsabilitatea recrutarii personalului, tinand seama  de pregatirea profesionala  si de calitatile morale ale fiecărei persoane  revine primăriilor şi consiliilor locale de recensământ, iar selectia va fi efectuată de către  Comisia Judeteana pentru RPL 2011 si Secretariatul Tehnic, pe baza sustinerii unui test privind intocmirea corectă a formularelor de baza pentru recensamant. Instruirea personalului de recensamant se va face pe centre de instruire si se va desfasura in mai multe serii, , conform unui grafic intocmit si comunicat de Secretariatul Tehnic al Comisiei Judetene pentru RPL 2011. Prezenţa la instruire este obligatorie in vederea susţinerii testului final pentru participarea la efectuarea recensământului si a semnării conventiilor civile de prestări servicii.

redacţia



Lasati un comentariu