Trei motive pentru care ar trebui să mergi mai devreme la culcare

• publicat la: 10 September 2011
Trei motive pentru care ar trebui să mergi mai devreme la culcare

Toata lumea işi doreşte mai mult timp pentru odihnă, mai ales după o zi obositoare la birou. Somnul nu numai că te energizează, dar face foarte bine organismului, din multe puncte de vedere.

Lipsa de somn te poate imbolnăvi

Dacă dormi mai puţin de 7 ore pe noapte eşti mai predispus la răceli si gripe, după cum arată un studiu suedez publicat in Men’s Health.

Cercetătorii au studiat functiile sistemului imunitar a 36 persoane care fie dormeau suficient (7-9 ore pe noaprte), fie prea puţin (sub 7 ore). Analizele au arătat că cei care nu dormeau indeajuns prezentau si o hiperfunctionare a celulei T, ceea ce inseamnă că organismul se pregătea să lupte cu o boală.

Aveau si un număr scăzut de celule care să lupte cu agentii patogeni. “Asta inseamna că esti mult mai predispus la boli”, explică dr. Elinor Fondell, care a condus studiul de la institutul din Stockolm.

Iti afectează obiceiurile alimentare

Un alt studiu recent publicat in Jurnalul Obezitatii arată că persoanele care merg la culcare după ora 3 dimineata şi dorm mai putin decât trebuie au obiceiuri alimentare mai proaste. Ei au tendinţa de a mânca la ore târzii si de a consuma cu aproximativ 248 calorii mai mult pe zi decât cei care adorm inainte de 00.30.

Kelly Glazer Baron, de la Universitatea Northwestern, spune că “oamenii nu mai sunt foarte atenti la ce mănâncă in aceste conditii si nici la cantitate”.

Somnul din timpul nopţii sporeşte memoria

Somnul din timpul noptii te ajută să iti amintesti faptele de peste zi si să stochezi mai bine informatiile, potrivit Jurnalului de Neurostiinta Cognitiva. Cercetătorii au observat că oamenii care aveau de studiat un set de imagini fie seara inainte de culcare, fie in dimineaţa de după işi aminteau mai multe detalii dacă dormiseră intre timp.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu