A inceput sezonul virozelor.Recomandări

• publicat la: 13 October 2011
A inceput sezonul virozelor.Recomandări

Mai mult de 130 de persoane au fost luate în evidențele Direcției de Sănătate Publică Satu Mare, în intervalul 3 – 10 octombrie, după ce au fost diagnosticate cu îmbolnăviri de sezon, respectiv viroze și pneumonii. Intr-un comunicat de presă emis de această institutie, aflăm faptul că au fost înregistrate 92 de cazuri de viroze și 45 de pneumonii, fără să fi fost necesară internarea. Cele mai afectate au fost persoanele din grupa vârstă cuprinsă între 15-49 ani.

Viroza respiratorie  denumita popular,răceala, este boala cea mai cunoscută, dar şi cea mai banală si se manifestă prin dureri in gât, dureri de cap, strănut, infundarea nasului, respiraţie greoaie, uneori febră. Semnele bolii sunt  deseori confundate cu gripa.
Depinde numai de noi, de alimentaţia noastră, in primul rând, să facem o formă uşoară de răceală pe care s-o ducem pe picioare si să evităm complicaţiile.

Fructele şi legumele nu trebuie să lipsească din meniul zilnic. Kiwi, morcovii, stafidele, portocalele, fasolea verde, toate acestea conţin stimulatori pentru imunitate, vitamina C şi carotenoide.

Kiwi este fructul cu cel mai mare aport de vitamina C, aşa că îl poţi mânca întreg cât poţi de des. Broccoli, varza de Bruxelles, conopida, sunt surse bune de betacarotene, care ne protejează împotriva radicalilor liberi.

Usturoiul, roşiile şi ceapa ţin guturaiul departe. Usturoiul este bogat în antioxidanţi şi este un mod sigur de a evita răceala. Este de preferat să le mâncaţi crude, sub formă de salate. Prin preparare termică se pierd din calităţile nutritive.

Despre usturoi, specialistii spun ca ar fi cel mai puternic antibiotic natural. Un căţel de usturoi pe zi, muşcat şi mestecat in gură, nu numai că ne apără de răceală, dar ne asigură si căldura interioară a organismului pentru 24 de ore. Marii mâncători de usturoi răcesc foarte rar si rezistă afară la temparaturi foarte scăzute.

Alături de usturoi şi ceapa este un antibiotic natural destul de puternic, dar mai ales, fără efecte secundare. Este recomandat ca ceapa să se consume in stare crudă, la ciorbă, şuncă, brânză, pentru ca proprietăţile ei să rămână nealterate.

Citricele sunt un izvor de vitamina C şi nu ar trebui să ne lipsească din casă. Pot fi consumate ca atare sau sub formă de suc, simplu ori in combinatie. Sucul de citrice, lămâi, portocale si grepfruit, este foarte hrănitor si hidratează organismul.

În schimb,zahărul slăbeşte organismul, de aceea, în timpul sezonului rece, reduceţi dulciurile. Înlocuiţi-le cu fructe!

Bananele

Sunt usor digerabile, foarte hrănitoare şi conţin potasiu. Consumati-le ca atare sau sub formă de piure. Se spune că bananele ingraţă. Orice aliment consumat in exces ingraţă sau face rau.

Ceaiuri calde

O hidratare adecvată ajută sistemul imunitar să funcţioneze corect. Apa plată este cea mai indicată, dar la fel de sănătoase sunt şi ceaiurile.
Nu trebuie sa asteptam sa fim raciti ca sa bem o ceasca de ceai cald in care am stors o jumatate de lamaie si l-am indulcit cu putina miere de albine. Macar seara, la culcare. Nu beti ceai fierbinte daca va doare gatul. Ceaiul fierbinte irita gatul si mai tare si intarzie vindecarea.

Borşul

Borsul proaspăt, cel preparat in casă şi băut la temperatura camerei e plin de vitamina C absolut necesară organismului in sezonul rece. Beţi măcar o ceaşcă de borş pe zi. Obisnuiti-i si pe copii  să bea borş. Pentru copii, un pahar de borş proaspăt, băut zilnic, inainte de masă de prânz e suficient.

Lipsa somnului scade imunitatea organismului şi rezistenţa acestuia în faţa microbilor. Un adult are nevoie de 6-8 ore de somn pe zi, un nou-născut de 18 ore, iar un copil de 12-13 ore pe zi.

Sportul ajută organismul în lupta cu microbii, îmbunătăţeşte sănătatea şi dispoziţia.

De asemenea se recomandă să deschideţi zilnic o fereastră pentru câteva minute. În felul acesta aerul închis din cameră va fi înlocuit cu altul proaspăt, iar microbii sunt alungaţi.

Lasati un comentariu