Un brand românesc a bătut Coca-Cola şi Google

• publicat la: 16 November 2011
Un brand românesc a bătut Coca-Cola şi Google

Pentru prima dată, o marcă românească se plasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai apreciate branduri de către consumatorii români.

Ediţia de anul acesta a Topului Superbrands vine cu o surpriză. Este pentru prima dată când o marcă 100% autohtonă se situează pe prima poziţie a clasamentului. Borsec a fost desemnată marca câştigătoare dintre 740 de branduri româneşti şi internaţionale, considerate eligibile. Anul trecut, lider în clasament a fost Google, iar Borsec nu se afla printre primii 10. Lista primelor 10 branduri desemnate Superbrands în România pentru anul 2011-2012 include: Borsec, adidas, Mercedes-Benz, Dr.Oetker, IKEA, Coca-Cola, Nike, BMW, Jack Daniel’s și Orbit.

Potrivit rezultatelor Consumer Superbrands 2011-2012, realizată de către Superbrands România în colaborare cu compania de cercetare Nielsen România, succesul mărcilor româneşti în rândul consumatorilor este tot mai mare, astfel că aproape fiecare al treilea brand din cele 740 incluse în top este originar din ţara noastră. (29%).de asemenea, la categoria „apă minerală”, top cinci este format exclusiv din mărci autohtone: Borsec, Dorna,Perla Hargitei, Biborţeni şi Bucovina.Câteva dintre acestea au devenit exemple consacrate, menținându-se mai mulți ani la rând în lista brandurilor considerate Superbrands de către consumatorii români. Este vorba, spre exemplu, de Arctic, BCR, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus. Alte exemple de branduri românești validate Superbrands anul acesta sunt: Intercontinental, eMag, Caroli, Cris-Tim, Diverta, așezându-se în portofoliul brandurilor apreciate de români, alături de branduri puternice la nivel internațional.

Pentru majoritatea consumatorilor români, un Superbrand înseamnă calitatea foarte bună a produselor sau serviciilor, respectul față de clienți, raport calitate – preț, încredere și reputație. Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 26 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1.260 de branduri din 48 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost diferențiere pe piață. În urma acestei etape calitative, 740 de branduri calificate au fost mai apoi incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România în colaborare cu Nielsen România la nivelul a 1.500 de consumatori români.

sursa money.ro

Lasati un comentariu