Scad preţurile la maşini in Europa. Acum e momentul să-ţi iei una

• publicat la: 15 March 2012
Scad preţurile la maşini in Europa. Acum e momentul să-ţi iei una

Firme ca Volkswagen, Toyota, Ford, Fiat si Renault au hotărât să facă reduceri substanţiale ale preţurilor la producător, mergând până la 20%.

Practic, incepând cu toamna anului trecut, piata auto a pierdut mult din activitate la nivel european, iar producatorii se confrunta cu o grava supraproductie. Incercarile de a atrage clientii cu noi facilitati au dat rezultate sub asteptari. Acestea nu s-au dovedit tocmai atractive, iar producatorii si-au dat seama ca nu pot castiga noi clientii decat ajustand preturile, in dauna propriilor beneficii, relateaza La Tribune.
Versiunea mini de oras Volkswagen Up, abia lansata, a fost deja ieftinita de la 9.490 de euro la 8.291 euro (preturi practicate in Franta, dar nu mult diferite de cele din alte tari). Chiar si masinile mai scumpe sufera reduceri. Volkswagen CC, o varianta evoluata din fostul Passat, scade brusc de la 31.900 de euro la 27.990 de euro (in varianta din catalog TSI 160)

Inscriindu-se in acelasi trend, Toyota face un rabat de 2.310 euro pentru minivolumul Aygo in conditiile preluarii vechiului vehicul). Spectaculoasa este insa reducerea la tipul Yaris, un Toyota “Made in France”, care, redus cu 3.910 euro, scade sub pragul psihologic de 10.000, respectiv ajunge la 9.990 euro.

Tot Toyota reduce pretul berlinei Auris cu 5.410 euro, iar la hibridul “electro/ benzina”, ofera un rabat substantial de 3.000 euro. Acesta este primul hibrid oferit cu bonus.

Renault ofera de asemenea Clio II Campus Bye Bye la 7.990 euro (12.150 euro pret vechi), iar Ford este dispus sa reduca tipul Ford Ka la 7.590 euro, respectiv un rabat de 2.200 euro.

Fiat ofera Punto Easy 1,2 de 69 CP, varianta modernizata, la 8.990 de euro (inclusiv climatizare, radio CD). Pretul normal de referinta era de 13.590 euro.

La Tribune apreciaza ca spectaculoasele reduceri de preturi nu se vor opri aici. Producatorii trebuie sa scape de stocuri, ei nu pot stopa sau reduce activitatea. Aceasta, odata stopata sau redusa, s-ar relua greu existand riscul imprastierii specialistilor, care ar putea sa nu mai revina.

Daca insa nici reducerile, oferite la limitele sustenabilitatii, nu-si vor face efectul, industria automobilistica din intreaga lume ar putea fi lovita de o criza la fel de spectaculoasa, cum a fost boom-ul care a lansat-o in a doua jumatate a secolului trecut.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu