Mâncarea potrivită la momentul potrivit

• publicat la: 21 May 2012
Mâncarea potrivită la momentul potrivit

Pentru fiecare pas pe care il faci in viata, este esential sa alegi bine momentul. La fel se intampla si cu lucrurile asa-zis marunte, dar pe care le faci in fiecare zi, cum ar fi planificarea timpului meselor si a continutului acestora.

Mancarea creeaza fel de fel de reactii in lant care afecteaza starea de spirit, nivelul energiei si chiar felul in care reactionezi in situatii grele ori momente de criza. Iata ce este bine sa consumi in functie de momentele zilei, conform LiveStrong:

După un antrenament fizic intens

Atunci când iti supui muschii unui test fizic, ei ajung să fie stresati si foarte obositi. Pentru a răspunde eficient următoarei provocări, se vor intări, vor deveni mai puternici. Pentru ca ei să beneficieze din plin de acest ciclu, este important să primească nutrienţii de care au nevoie.

Ratia de carbohidrati-proteine ar trebui să fie de 2:1 in cazul antrenamentelor de intensitate mică sau medie si de 3:1 in cazul celor de intenstitate crescută sau foarte mare, după cum spune dr. Andrea Hacker, citată de LiveStrong. Carbohidratii inlocuiesc resursele de glicogen si proteinele ajută la reconstruirea celulelor musculare.

Mănâncă la 30 de minute sau o oră după ce ai terminat antrenamentul fizic, căci aceasta este fereastra de timp in care corpul tău va absorbi cel mai bine nutrientii. Bea un pahar de lapte cu cacao sau o felie de pâine integrală cu unt de arahide.

După o intâlnire importantă de afaceri

Dacă te simti cu capul in ceaţă după ce ai stat o oră sau două la o intrunire tensionata, unde ai discutat cu şefii tăi despre viitorul companiei ori ai privit o prezentare in PowerPoint cu 200 de slide-uri, ronţăie câteva migdale. Ele ofera atât grăsimi sănătoase, cât si proteine, după cum spune nutritionistul Lauren O’Connor.

Cercetatorii au descoperit ca proteinele, nu zaharul, sunt cele care activeaza celulele care ne tin treji si ajuta la arderea caloriilor.

In timp ce carbohidratii din cerealele integrale ofera glucoza care fac creierul sa functioneze asa cum trebuie, proteinele garanteaza tinerea de minte. Este valabil mai ales daca ele contin un aminoacid numit tirosina, un neurotransmitator care este esential pentru energizarea creierului. 30 de grame de migdale contin cam 127 de mg de tirosina.

Ce să mănânci la linia de sosire

După un probă de anduranţă, un maraton, spre exemplu, cel mai important este să inlocuiesti apa pierdută prin transpiraţie si să-ti refaci resursele de glicogen. Cea mai bună masă in acest caz trebuie să conţină in mare parte carbohidrati, niste vitamine si câteva proteine.

Din moment ce lichidele sunt mai usor de digerat decât hrana solida, optează pentru un lapte cu cacao, acesta având ceea ce iti trebuie in acel moment. Este si o sursa de electroliti, in special potasiu. De exemplu, 250 de ml de Gatorade (bautura consumata adesea de sportivi) presupune in jur de 30 de mg de potasiu, iar 400 mg de lapte degresat cu cacao presupune aceeasi cantitate.

Ce mănânci după o noapte agitată

Ti-ai petrecut noaptea numărând steluţe pe tavan? Inseamnă că dimineata te vei trezi cât se poate de prost dispus, dar mai ales obosit. Cantitatea de grelină va creşte si va scădea leptina, ceea ce duce la un apetit mărit.

Pentru a combate acest lucru, incepe ziua consumând proteine. Mănâncă 30 de grame de nuci sau 100 de grame de carne slabă. Si iaurtul grecesc poate să fie o soluţie, amestecat cu o banană si nişte seminţe de chia.

După o noapte in oraş

După o noapte de distracţie in oraş, stropită si cu ceva alcool, stii că vei avea nevoie de ajutor in zori. Un Bloody Mary “virgin” (pompos spus, cand te gandesti ca e vorba de sucul de rosii de la bunica) te va ajuta să depăşesti momentul, hidratându-te si refacand stocul de electroliţi.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu