De ce este bine să mănânci seminţe de pepene roşu

• publicat la: 14 August 2012
De ce este bine să mănânci seminţe de pepene roşu

Toata lumea stie ca pepenele rosu este un beneficiu imens pentru sanatate. Dar nu doar pulpa penenelui rosu este utila organismului ci si semintele acestuia. Afla de ce este bine sa mananci semintele pepenelui rosu.

Cei mai multi dintre noi aruncam semintele de pepene. In fapt acestea sunt pline de nutrienti valorosi si pot fi mancate atat crude, direct din pepene, dar si uscate si coapte si adaugate in salate si alte preparate. Iata care sunt principalele componente nutritive din semintele de pepene verde, asa cum scrie livestrong.co .

Semintele de pepene verde sunt foarte bogate in proteine, in 150 de grame de seminte uscate sunt 30,6 grame de proteine ceea ce reprezinta 61 la suta din valoarea zilnica recomandata. Proteinele din semintele de pepene verde contin aminoacizi esentiali, printre care cei mai importanti sunt: arginina, care are capacitatea de a regla tensiunea arteriala si de a ameliora suferintele arterelor mici. Semintele contin si triptofan, acid glutamic, si lizina.

Semintele de pepene sunt foarte bogate in vitamine din grupul B, fara de care nutrientii din alimente nu pot fi transformate in energie. Cea mai raspandita vitamina din grupul B care se afla in semintele de pepene verde este niacina, in 100 de grame de seminte fiind 3,8 miligrame, adica 19 la suta din valoarea zilnica. Niacina este esentiala pentru mentinerea sanatatii sistemului nervos, sistemul digestiv si pentru mentinerea elasticitatii pielii. Semintele de pepene contin si tiamina, riboflavina, vitamina B6 si acid pantotenic.

In ceea ce priveste mineralele, acestea abunda in semintele de pepene verde. La loc de cinste sta magneziul, in 150 de grame de seminte fiind 556 miligrame, ceea ce inseamna 139 la suta din valoarea zilnica recomandata. Alte minerale importante prezente in semintele de pepene sunt fosforul, fierul, potasiul, sodiu, cupru, mangan si zinc. Toate acestea contribuie la procesele metabolice, intretin musculatura si articulatiile, dar si tonusul musculaturii netede.

Cel mai surprinzator lucru care poate sa fie spus despre seminte de pepene verde este cantitatea de grasimi sanatoase pe care acestea le contin. In 150 de grame de seminte uscate, sunt 51 de grame de grasimi monosaturate, grasimi polinesaturate, si omega 3 si omega 6.

Lasati un comentariu