7 superalimente ale lunii septembrie

• publicat la: 8 September 2012
7 superalimente ale lunii septembrie

Având în vedere că sfârşitul verii e aproape, sezonul de vârf pentru unele din produsele noastre preferate se apropie de sfârşit. Însă, încep să apară fructele şi legumele de toamnă şi iarnă. În luna septembrie este vorba doar despre acea linie fină între a spune la revedere verii şi nerăbdarea de a încerca aromele vremii de toamnă, relatează Huffingtonpost.com.

Luna septembrie este un moment bun pentru a încerca lucruri pe care nu le-ai mai experimentat până acum, recomandă Kimberly Altman, de la Centrul de Longevitate Pritikin. “O să obţii toţi nutrienţii de care ai nevoie din curcubeul de fructe şi legume al toamnei”, adaugă Altman.

Iată câteva din alegerile preferate ale specialiştilor în nutriţie pentru luna septembrie.

1. Mere

De ce ne plac: Fructul de referinţă al toamnei este bogat în fibre, ceea ce te poate ajuta să ai o senzaţie de saţietate pentru mai mult timp. În plus, merele au fost legate de un nivel al colesterolului mai redus şi un risc mai mic de obezitate. Acestea au şi o cantitate solidă de vitamina C care stimulează imunitatea.

Cum să te bucuri de ele: Mănâncă-le crude, în special în luna septembrie, atunci când fermele şi livezile îşi încep sezonul de cules de mere. Ai grijă să laşi coaja, deoarece în ea se găsesc cele mai multe fibre.

Deborah Klein, doctor nutriţionist, recomandă combinarea merelor “cu o proteină, cum ar fi migdalele sau untul de arahide organic, pentru o gustare mai echilibrată”. Sau, atunci când vremea începe să se răcească, fă mere copate, stropeşte-le cu scorţişoară şi concentrat de suc de mere şi apoi dă-le la cuptor.

2. Ardei roşu

De ce ne plac: Ardeii în general, în special cei roşii, au o cantitate surprinzătoare de vitamina C, mai mult decât o portocală, plus o doză consistentă de potasiu, spune Altman. De asemenea, legumele crocante conţin şi vitamina A, care calmează pielea. Potrivit doctorului Klein, aroma lor naturală ajută la reducerea poftei de dulce, ţinându-te departe de borcanul cu ciocolată.

Cum să te bucuri de ei: Încearcă să coci ardeii pe grătar sau să îi amesteci cu năut pentru a face un hummus plin de nutrienţi. Sau îi poţi mânca în locul biscuiţilor sau chips-urilor pentru o gustare sănătoasă.

3. Pere

De ce ne plac: La fel ca merele, perele sunt bogate în fibre şi vitamina C, iar sezonul lor de cules se apropie pe măsură ce vara se termină. Cele mai zemoase pere te pot menţine hidratat şi te pot opri de la excesele alimentare, din moment ce toată apa din aceste fructe îţi oferă o senzaţie de saţietate.

Cum să te bucuri de ele: La fel ca merele, o să obţii cele mai multe beneficii din partea lor dacă mănânci perele cu tot cu coajă. Specialiştii sugerează tasarea lor sau adăugarea lor la pireuri de fructe.

4. Roşii

De ce ne plac: Mai sunt doar câteva săptămâni din sezonul roşiilor şi parcă nu ne mai săturăm de această legumă bogată în vitamina C şi cu un conţinut caloric redus. Roşiile conţin şi licopen, despre care s-a dovedit că ajută la lupta împotriva anumitor tipuri de cancer.

Cum să te bucuri de ele: Gătitul ajută la activarea licopenului, aşa că umpleţi cămara cu sos de tomate sau bulion în septembrie (cele mai indicate produse sunt cele făcute în casă, sau cele care nu conţin mult zahăr şi sodiu). Bucură-te de roşii crude la sandwich-uri şi în salate, sau în feluri de mâncare unde acestea îmbunătăţesc aroma, cum ar fi o omletă. Klein recomandă sosul de salsa, care are o căldură ce stimulează metabolismul…financiarul.ro

Lasati un comentariu