Beneficiul consumului de ouă pentru organism

• publicat la: 26 September 2012
Beneficiul consumului de ouă pentru organism

Unul dintre cele mai hrănitoare alimente, ouăle sunt un adevărat cocteil de vitamine şi de minerale. Iar potrivit ultimelor studii, consumul de ouă are efecte mai puţin nocive decât se credea în privinţa colesterolului.
Ouăle conţin vitamina B1 (care împiedică acumularea unor substanţe toxice, ce pot afecta sistemul nervos), vitamina B2 sau riboflavină (necesară pentru eliberarea energiei din alimente şi pentru producerea de globule roşii), vitamina B12 (întreţine sănătatea sistemului nervos), acid folic (recomandat gravidelor, pentru că previne apariţia defectelor neurale la nou-născut).
Previn dezvoltarea celulelor canceroase
Lecitina din ou este bogată în caolină, substanţă care, conform unui studiu american recent, ar putea reduce cancerul de sân cu până la 24 de procente. De asemenea, ouăle sunt o sursă importantă de vitamina D, cu rol de protecţie împotriva cancerului colo-rectal, arată un studiu american. În plus, ouăle sunt şi o sursă de vitamina E, un antioxidant puternic, care protejează celulele de acţiunea radicalilor liberi, acei oxidanţi care pot deteriora membranele celulare şi ADN-ul, favorizând cancerul.
Reduc hipertensiunea
Cercetătorii canadieni au descoperit că proteinele din ouă pot reduce hipertensiunea. Potrivit oamenilor de ştiinţă, atât în ouăle fierte, cât şi în cele prăjite se găsesc diverse peptide, care acţionează asemănător cu medicamentele folosite în tratamentul hipertensiunii, factor de risc pentru bolile de inimă.
Previn cataracta
Ouăle conţin luteină şi zeaxantină, antioxidanţi care protejează ochiul, scăzând riscul de degenerescenţa maculară. Carenţele de luteină şi zeaxantină afectează densitatea pigmentului macular, determinând degenerarea progresivă a maculei, zona centrală a retinei. De asemenea, aceşti antioxidanţi sunt indicaţi şi în prevenirea glaucomului. În plus, ouăle sunt bogate în vitamina A, esenţială pentru o sănătatea vederii.

Un studiu realizat acum 7 ani a demonstrat ca ouale au un rol benefic si in profilaxia cancerului mamar. Consumat zilnic, oul are capacitatea de a reduce riscul aparitiei cancerului de san cu pana la 24%.

Dacă exceptăm vitamina C, putem spune ca oul este cel mai complet aliment in privinta vitaminelor si conţine aproape toate vitaminele cunoscute.

Oul intăreşte sistemul imunitar prin seleniul pe care-l conţine, iar zincul, un alt mineral conţinut de ou, ajută la vindecarea rănilor si tratarea infecţiilor.
Cum să le mâncăm corect?
- crude – deoarece beneficiile sunt mult mai multe – si intotdeauna dimineaţa – poţi face un amestec de lapte, ou si miere, care este un energizant complet

- fierte: proteinele sunt asimilate integral; nu mânca insă mai mult de 2 odată, pentru că in loc să aibă efectul energizant si tonic, va avea tocmai efectul invers – mai degrabă de oboseală

- si omleta si ouăle prăjite, dar si cele fierte sunt la fel de bune, pentru ca oul nu-si pierde din valorile nutritive indiferent de modul de gătit. Atentia trebuie să fie indreptata in cazul celor prăjite sau omletă asupra cantităţii de ulei folosite in preparare, care ar trebui sa fie cât mai mică.

comentarii

de Amalia la 29 September 2012 - 06:00

eu zic sa mancam oua cu masura pt ca este un mare pericol pentru inima colesterolul. mare atentie la ce mancam. e important sa incercam sa prevenim bolile de inima care sunt un cosmar. sotul meu a ajuns la Clinicco din Brasov.a facut infarct.noroc ca am dat de oameni extraordinari.

Lasati un comentariu