Cine este creierul jafurilor de pe piaţa de capital?

• publicat la: 15 September 2012
Cine este creierul jafurilor de pe piaţa de capital?

Oltchim, o licitaţie gândită pentru un anume cumpărător

Scandalul Oltchim este aidoma hainelor cele noi ale împăratului. Nimeni nu îndrăzneşte să afirme realitatea ştiută de toţi, anume că nu va exista niciodată acel oficial final fericit. Politica fiind arta de a şti ce se spune şi ce nu, în acest moment, neasumarea evidenţei este o chestiune de supravieţuire pentru orice reprezentant al unei autorităţi, date fiind implicaţiile sociale uriaşe pe plan local.

Combinatul vâlcean nu poate fi salvat în acest moment.

Oltchim a fost condamnat mai întâi în 2003, când s-a urzit o imposibilă conversie în acţiuni a creanţei deţinute de AVAS, desfiinţată de o instanţă de judecată în 2007, după patru ani lungi de procese cu final previzibil. Apoi, în 2007, prin înscrierea contabilă a reversiei procedurii drept pierdere, şi prin acumularea de penalităţi. În fine, în 2008, printr-o a treia lovitură, închiderea de către OMV a Arpechim, societatea gândită a funcţiona agregat cu Oltchim, închidere care a tăiat definitiv aprovizionarea cu materie primă pentru câteva secţii importante ale combinatului.

Ceea ce s-a petrecut în ultima vreme este un şir lung de greşeli. Regulile vânzării au fost schimbate radical de mai multe ori într-un interval de timp scurt.

Strategia iniţială a fost majorarea capitalului social prin conversia creanţelor în acţiuni. Amintim că valoarea capitalului social al Oltchim SA este foarte mică în raport cu datoriile. Capitalul companiei este de cca 34 milioane de lei. Creanţele deţinute de AVAS şi Electrica sunt în sumă de cca 1,8 miliarde de lei.

Transformarea creanţelor în aport de capital era imposibilă. În primul rând pentru că aceste creanţe nu sunt certe, deci pot fi contestate în instanţă. În al doilea rând, pentru că o creştere de capital social ar fi putut fi atacată în justiţie de către acţionarii minoritari, care şi-ar fi văzut participaţiile substanţial diminuate, acest din urmă motiv fiind cel invocat de Remus Vulpescu, preşedintele OPPSI. Acţionariatul Oltchim este alcătuit din: Statul Român, reprezentat de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (54,8%), compania germano-poloneză PCC (cca 18%), fondul britanic Carlson Private Equity prin Nachbar Services (cca 14 %), acţionând împreună cu PCC, persoane fizice (cca 11 %), alte persoane juridice 1,8%.

Executivul a decis luna trecută să privatizeze Oltchim prin vânzarea colectivă a pachetului de 54,80 la sută din acţiunile OLT, deţinut de Ministerul Economiei şi a creanţelor AVAS şi Electrica, reprezentând 1,8 miliarde de lei (56 la sută din datoriile companiei). Astfel vor avea loc trei licitaţii, care, teoretic, ar putea fi adjudecate de investitori diferiţi.

Problema e că e relativ uşor de cumpărat pachetul deţinut de Stat la Oltchim: 54,8 % din 34 milioane de lei nu e foarte mult. Devii proprietar, dar eşti debitorul AVAS şi Electrica cu o sumă de 60 de ori mai mare decât capitalul social. Cine cumpără una sau chiar ambele creanţe poate face din Oltchim SA orice doreşte.

Pentru a împăca Statul, creditorii, sindicatele, pentru a face ceva constructiv şi legal, ar fi necesar un mega investitor, un gigant capitalist pe care nimeni n-a catadicsit să-l caute. Suma necesară repunerii în funcţiune a Oltchim SA depăşeşte 1 miliard de euro! Pachetul de acţiuni de control, creanţa AVAS, creanţa Electrica, plata altor datorii mai mici (bănci, furnizori, salarii restante, materii prime, taxe etc.) şi, în mod obligatoriu, cumpărarea de la OMV a mai multor active ce aparţin Arpechim Piteşti la un preţ ce va rezulta în urma negocierii directe cu aceştia.

Chiar dacă pentru licitaţia stabilită în 18 septembrie s-au vândut 13 caiete de sarcini, conform surselor guvernamentale, e lesne de imaginat că firma omului de afaceri Ştefan Vuza sau Dan Diaconescu, împuternicit de popor, nu reprezintă oferte demne de luat în serios. (De altfel, micul mogul OTV s-a înscris în competiţia comercială în nume propriu, ca persoană fizică, dar contează pe o colectă generală din partea electoratului sau cvasi-analfabet şi pauper; n-a reuşit şi nici măcar n-a catadicsit să explice în mod serios cum se va realiza această ‘chetă’ – în câteva zile e dificil să înfiinţezi un SRL, nu poate fi vorba de a înfiinţa un fond deschis de investiţii, un organism de plasament colectiv în valori mobiliare, sau de a organiza o subscripţie publică. Să obăii avizul CNVM pentru un prospect de emisiune colorată politic şi toate documentele necesare, başca o avere în bani lichizi, este nu o utopie, ci o prostie crasă.)

Pentru cine se face aşadar licitaţia? Ne întrebăm pentru că în România există o solidă tradiţie a licitaţiilor cu adjudecatar cunoscut dinainte…

Conducerea demisionară a Oltchim, patronată de Gheorghe Roibu, directorul general ce părea etern, arată cu degetul spre grupul PCC din Duisburg, care deja controlează cam o treime din acţiunile combinatului.

OTV demonizează, probabil ‘stimulat’ de acelaşi Gheorghe Roibu, acelaşi concern germano-polonez…

Dar oare ‘clientul’ licitaţiei chiar vine de la Duisburg?

Privatizarea dezgroapă nume demult şi abil îngropate

În ziarul ‘Bursa’, în data de 11.09.2012, sub semnătura Ancuţei Stancu, a apărut un articol extrem de interesant, intitulat ‘Proprietarul de la Rafo Oneşti, interesat de combinatul vâlcean’.

Citat:

‘Este interesanta aparitia Petrochemical Holding Austria, ca posibil investitor la Oltchim. Compania austriaca detine in prezent 96,5 % din capitalul companiei Rafo Onesti.’ […]

‘Lant petrochimic Rafo-Oltchim-Arpechim. Intr-un interviu acordat in mai 2010, ministrul economiei Adriean Videanu spunea ca “Oltchim si Rafo, complementar vorbind, pot reprezenta un ansamblu economic foarte important.” ‘

(Ziarul Bursa, 11.09.2012)

Este interesantă viziunea lui Videanu, care n-a prevăzut colapsul, mişcările sindicale, greva foamei, licitaţia pripită, conversia şi deconversia datoriilor etc., dar a anticipat intenţia Petrochemical Holding, niciodată afirmată anterior de aceştia, de a investi în Oltchim!

E interesant că la Oltchim a fost administrator provizoriu domnul Dan Paul, în toamna anului 2011. Dan Paul este şeful Asociaţiei Brokerilor, în prezent vicepreşedinte în boardul BVB şi proprietarul firmei de brokeraj Finaco Securities.

Finaco e o firmă mică, cu rulaj mărunţel, însă domnul Dan Paul este un personaj important. Fratele domniei sale, Cristian Paul, partener în Finaco, este soţul doamnei Andreea Paul-Vass, consiliera premierului Boc, numită membru în comisia de coordonare a privatizării Hidroelectrica.

Este notorie legătura de afaceri între Adriean Videanu şi Dan Paul.

Petrochemical Holding nu e Vuza, nu e Dan Diaconescu. Ar putea fi un interlocutor valabil pentru conaţionalii de la OMV, care i-ar putea ceda Arpechim mai uşor şi mai ieftin decât ar face-o unui alt solicitant… Vom vedea marţi, 18 septembrie.

Coada lui Videanu, băgată în scandalul SIF?

Un alt subiect ‘fierbinte’ al presei economice este ‘puciul’ de la SIF4 Muntenia.

În iulie a.c., un grup de aventurieri de pe piaţa de capital dobândeşte (în urma unei AGA de 33 de ore!) controlul asupra Consiliului Reprezentanţilor Acţionarilor la SIF4. Grupul este alcătuit din Gheorghe Iaciu (magnatul de la Doraly), Bogdan Juravle şi Olimpiu Blajut (Swiss Capital) şi brokerul Adrian Andrici.

Iniţial, lovitura de palat de la Muntenia părea un complot profesional: nişte lupi tineri, pricepuţi în ale pieţei de capital, se folosesc de banii lui Iaciu pentru a cuceri un patrimoniu colectiv ce urma a fi exploatat în folos personal.

Ajunşi în poziţia de control a acţionariatului, ‘revoluţionarii’ de mai sus au escaladat un conflict deschis cu firma care administrează SIF Muntenia, SAI Muntenia Invest. CRA a cerut convocarea AGA pentru atragerea în răspundere a administratorului şi rezilierea contractului de administrare.

Înainte de AGA despre care se face vorbire, SAI Muntenia Invest a constatat o concertare ilegală şi a sesizat CNVM, comunicând suspendarea dreptului de vot pentru acţiunile concertate peste pragul legal. CNVM a dat câştig de cauza puciştilor, prin adresa semnată de doamna Eugenia Carmen Negoiţă (în locul preşedintei Anghelache!). Doamna Negoiţă este soţia fostului edil şi fruntaş PDL Liviu Negoiţă…

Ce e foarte interesant însă.

În cadrul concertării ilegale semnalate de SAI apare un nume nu foarte sonor. Cel al domnului Trinca Emanuel Aurelian. Spre portofoliul acestuia a migrat înainte de AGA un pachet însemnat de acţiuni de la RBS. Atât de însemnat, valorând câteva milioane bune, încât ne întrebăm de unde a răsărit un asemenea bogătaş discret…

Cine este domnul Trinca Emanuel Aurelian?

Un domn care apare în echipa firmei Equity Invest, ca agent delegat. Firmă în al cărei consiliu de administraţie apar, la un moment dat, Gheorghe Gabriel, Doicescu Raul Alexandru Lucian şi Ionescu Bogdan ‘Syda’…

Trinca Emanuel Aurelian, autorizat de CNVM, a cumpărat ani de zile acţiuni FP, proprietăţi şi drepturi litigioase preschimbabile în acţiuni ale Fondului Proprietatea ca mic agent, aşa cum se poate lesne observa la o simplă căutare pe Google.

Trinca a funcţionat ca broker pentru Adriean Videanu, de la care se pare că a şi împrumutat notarial o mare sumă de bani.

Dar şi Adriean Andrici a fost brokerul lui Videanu…

Există rumori în piaţa cum că ‘puciul’ de la SIF4 va continua la alte trei SIF-uri. Mult mai uşor, pentru că Muntenia este singurul fond administrat de un SAI, la celelalte SIF e suficient să obţii control în AGA asupra CRA. (vezi şi ‘Gheorghe Fratila, noul Iaciu’,….)

Există şi o teorie a goanei după resurse, în aceste vremuri de criză. Grupările pro Băsescu din muribundul PDL caută pretutindeni fondurile necesare luptei politice pentru supravieţuire. Iar Adriean Videanu este unul dintre căutătorii de aur.

PDL, Templeton, Bell şi Proprietatea

În ‘Caţavencii’ a apărut în ianuarie 2012, sub semnatura lui Cornel Ivanciuc, un text extrem de interesant, intitulat ‘Operatiunea Bani pentru Partid 2012, Faza pe Fondul Proprietatea”.continuarea in cotidianul.ro

comentarii

de UITE CE SCRIE - PRESA CONCURENTA PUTERII la 15 September 2012 - 09:46

Ministrul Silaghi a dosit vânzarea unui teren de 30 de hectare

Virgil Burlă

Ministrul liberal Ovidiu Silaghi (50 de ani) se poate lăuda cu trei terenuri intravilane în Satu Mare şi două apartamente în aceeaşi localitate. Bijuteriile şi ceasurile familiei Silaghi însumează 50.000 de euro, tablourile şi obiectele de cult valorând 9.000 de euro. Conturile bancare ale ministrului adună 35.000 de euro şi 60.000 de lei. Capitolul „împrumuturi” din declaraţia de avere pe 2012 lui Silaghi ne oferă o serie de surprize. Astfel, aflăm că şi-a împrumutat cu 80.000 de euro fostul consilier Prinzinger Attilla Andreas, individ care are în proprietate şapte locuinţe şi un spaţiu comercial de 300.000 de euro în Germania.

„Uns” ministru pentru a doua oară, minstrul Silaghi este colecţionar de ceasuri scumpe FOTO: AGERPRES

Una din firmele ministrului, Severalis, a fost împrumutată chiar de demnitar cu 145.000 de lei. Împrumutul propriilor firme pare a fi un hobby al familiei. Astfel, soţia sa Ariana are două societăţi care se ocupă de comercializarea produselor textile. În ultimii zece ani, Ariana a împrumutat societatea „Persona” cu 1,15 milioane de lei şi 381.402 de euro. Aceeaşi soţie de demnitar şi-a împrumutat a doua firmă, „Italia Trend”, cu 144.836 de lei şi 52.000 de euro în ultimii patru ani. În ciuda sumelor exorbitante acordate propriilor societăţi, în ultimul an fiscal, Ariana Silaghi a încasat un salariu de 2.699 de lei (fiind unul dintre cei patru angajaţi), firmele acumulând datorii de 400.000 de lei.

Contrar declaraţiei demnitarului, jurnalistul Robert Turcescu a dezvăluit, la B1TV, că Silaghi nu a consemnat o firmă care a încheiat, în 2006, un contract de vânzare-cumpărare pentru un teren de circa 30 de hectare, în judeţul Iaşi, în valoare de aproximativ 3 milioane de euro. Terenul a ajuns în proprietatea companiei Iulius Grup din Iaşi. Faţă de acest aspect, ministrul Transporturilor a arătat că nu era obligat să declare respectiva firmă deoarece nu el, ci soţia sa este acţionară, lucru infirmat de inspectorii ANI.

Citiţi mai mult: Dobriţoiu şi Silaghi, săracii miniştri bogaţi! – EVZ Special > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/Dobrioiu-i-Silaghi-sracii-minitri-bogai-1000852.html#ixzz26WCU9V9C
EVZ.ro

de Pentru EMIL la 15 September 2012 - 16:50

?????????????????????????????????????????????????????????
???????????????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????????
REPLICI – REPLICI ?????NIMIC ???????????/……………..

de emil la 15 September 2012 - 17:11

averea ministrului silaghi e mai mica decat averea patronului de la horthynagypusztalegelo. cel putin asta – adica Silaghi – a completat declaratii de avere in 2012, ceea ce edilul canalizarii castelului karolyi nu a mai facut de prin 2008. probabil ca ii este frica de ceea ce ar trebui sa declare, mai ales ca, dupa ce a falimentat niste firme, ar fi trebuit sa fie paduche blindat. dar totusi, nivelul sau de trai s-a imbunatatit cu vreo 2 milioane de euro in ultimii 4 ani, iar asta e greu de scris in declaratia de avere, mai ales cand ai poprire.

totusi, tema articolului se refera la creierul jafurilor pe piata de capital si autorul pomeneste de mai multe ori numele pdlului videanu, nicidecum cel al lui silaghi.
pe de alta parte, refuz sa comentez laturi de labe1 si besisme de la stabilimentul udrei. scalda-te in ele, laturile sunt pentru scatofagi (besisti si horthysti)

de emil la 15 September 2012 - 17:30

afinitatea intre pusztacii legelisti de pe canalizarea castelului local si excrementul zilei, din care citeaza, este explicabila daca apelezi la dictionar:
scatofag=coprofag

“COPROFÁG, -Ă. coprofagi, -ge, adj. (Despre animale) Care se hrănește cu excremente. – Din fr. coprophage.

COPROFÁG, -Ă adj., s.m. (Insectă) care se hrănește cu excremente; scatofag. [< fr. coprophage, cf. gr. kopros – excrement, phagein – a mânca].

este de notorietate ca legelista de la nagypuszta sunt scatofagi….. deci, explicatiile sunt de prisos (superflue, inutile etc.)

de emil la 15 September 2012 - 17:56

@pentru emil

in postarea anterioara am uitat sa le urez pofta buna tuturor legelistilor, dar in special aceluia/aceleia care se sfieste sa spuna ce scrie presa besista – fiindca stie de cata incredere se mai bucura – si foloseste un eufemism neinspirat “presa concurenta puterii”. presa nu poate fi concurenta puterii, ea are alta treaba, dar nu dezvolt subiectul – sau cel putin nu acum – ca iar si-a uitat magyar careian/eu/menumort/glad etc. degetul pe o tasta (de data asta pe cea cu semnul intrebarii) si ii spun ca nu are motive sa mi se adreseze, pentru ca: nu fac parte din redactia BdC, nu colaborez la ziar, nu sunt platit pentru ce scriu, nu eu am postat articolul despre piata de capital, nu sunt fan Silaghi si, mai ales, nu dau socoteala nimanui pentru ceea ce scriu. ca urmare, daca oricum dispretuiesc anterior mentionatele canale media (labe1, excrementul zilei) a caror deontologie este filtrata prin precepte besiste, deci care nu prezinta incredere nici cat guvernatorul scatofag, nu consider ceea ce se spune acolo ca pe ceva tabu si deci, nu ii suspectez ca ar avea cumva dovezi zdrobitoare. In fond, nu sunt eu responsabil cu replicile pe site-ul asta si am alte treburi decat sa monitorizez presa locala. daca ministrul respectiv a furat, sunt institutii abilitate sa-l cerceteze, bineinteles respectand prezumtia de nevinovatie -care, de ce oare? nu se intalneste la scatofagi- si sa dovedeasca furtul iar apoi sa-i aplice pedeapsa, cum ar fi normal. exista mai multe diferente intre ministrul respectiv si capul ud e mereu careian, prima in contextul articolului este ca omul silaghi nu are poprire, deci fiscul inca nu l-a gasit vinovat de nimic, in timp patronul legelistilor (eujeno) are de restituit niste sume catre stat si statul le recupereaza prin poprire pe salariul de primar. deci, hai sa nu comparam mere cu prune, ca nu vom constata altceva decat ca sunt tipuri diferite de fructe.

de ungurii la 15 September 2012 - 18:36

Auzi emile sau cine plm esti? deja cam suntemi satui de jignirile tale cu legelisti!!!vedem prin europa diferenta ca cine a crescut pe legheleu si cine prin orase?!

de Horia Mărieș la 15 September 2012 - 19:08

@ emil la 15 September 2012 – 17:11

Hai că discuția începe să devină interesantă.

De unde rezultă că averea respectivului este mai mare decât a lui Silaghi (care n-o fi nici el usă de biserică dacă a știut să facă atâția bani sau atâtea hectare, deci eu unul nu-l apăr) și că “nivelul său de trai s-a îmbunătățit cu vreo 2 milioane de euro în ultimii 4 ani” fiindcă eu am lipsit de la lecția asta.
Dar aș face cu plăcere un repetir.

de emil la 15 September 2012 - 19:46

@ungurii

s-a produs din nou resuscitarea ciclica a delirului de multiplicare la pusztacul legelista, te crezi mai multi, dar ti-ai uitat scula la singular. asta ti se intampla pentru ca judeci cu “plm” in gura. puteai gasi alte surse de inteligenta la care sa te conectezi, dar tu nu si nu, o voiai pe aia. acuma tine-o!
cine sunt aia “suntemi satui de jignirile tale…..”? nu ma intereseaza, asa cum borosii nagypusztasi continua cu jignirile antiromanesti fara sa se sinchiseasca de faptul ca peste 40% din banii cu care sunt platiti provin din impozitele romanilor din oras.
daca prin europa “vedem diferenta ca cine a crescut pe legheleu si cine prin orase”, (v-ati molipsit de la calatorul puha? intreb si eu, nu dau cu parul!)cum de nu vedeti la primarie diferenta “ca cine” a crescut pe legheleu -in asuaj, de exemplu- si cine prin oras si nu ati fost inca in stare sa puneti un ungur mai reprezentativ, nu pe patronul legelista?

de emil la 15 September 2012 - 19:57

@ungurii

sigur, nu este obligatoriu ca aceia care vin de pe legelo sa fie inferiori celor de la orase, din nici un punct de vedere. pot sa fie oameni nascuti la tara sau chiar in varf de munte care sa fie oameni de treaba, demni de toata consideratia – ceea ce nu e cazul cu mereu udul cap careian cavaler de borszoda – asa cum si orasenii pot sa fie jigodii, precum nagypusztacii, indiferent unde sunt scoliti.

de emil la 15 September 2012 - 21:11

@ungurii

daca esti satul de jigniri cu legelisti, mai ia o portie de “plm”. de la mine, nu de la besescu, ca de la ala nu mai ia nici cainele!

de ungurii la 15 September 2012 - 22:34

A-si scrie de pe calculator.dar nu mi se permite de un timp……vad ca daca nu suntem pe o unda cu uslul vostru.atunci nu mai avem dreptul la opinie?! nu sunt calator si nici nu am fost calator. Dar eu nu cred ca jignesc romanii cum faci tu emile cu legelo puszta! vezi emile.datorita tie nu m-am dus la referendum! si datorit tie nu vom vota uslul in veci! daca ai problema cu boros erno .rezolva cu el.dar nu jigni pe toti udmristii!!! nici eu nu am jigni pe oameni ca alina belei. adi rus sau adi bucurestean!!!!

de emil la 16 September 2012 - 01:20

@yossarian
nu ar trebui sa-ti raspund, pentru ca m-ai insultat pretinzand ca am facut doar un exercitiu de dactilografie. pe de alta parte, e doar o opinie care iti apartine si oricum, nu scriu aici doar pentru yossarian. de aceea am ales sa raspund totusi.
nu scriu ca sa par inteligent, am dat textul din dictionar pentru rigoare, ca sa nu citez din memorie. memoria iti joaca feste cand ti-e lumea mai draga.
constructia aia cu dativul “recunoaste… nu noua, tie insuti” este straina limbii romane si daca esti acelasi cu “caruia” in loc de “carora” se pare ca am sesizat de atunci ca ai putea sa nu fii vorbitor nativ de limba romana. asta nu e un pacat, fiecare se naste intr-un anumit mediu lingvistic familial.
nu cred ca e cazul sa adopti un ton profesoral chiar daca vorbesti despre Montesquieu. eu nu sunt de acord cu aceasta generalizare. ceea ce stim cu totii e ca multi sufera transformarile respective. nu pot da procente, dar sigur nu toti! sunt si oameni imuni la asa ceva. oricum, eu fac parte din categoria “altfel”. nu e greu, trebuie doar sa tii minte ce nu ti-a placut la cei care te-au condus si sa aplici dictonul “ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”. In aceste conditii poti sa ramai om, indiferent in ce functie ai fi.

de emil la 16 September 2012 - 02:07

@ungurii 15 sept 2012 22:34

nu sunt eu cel care nu-ti permite sa scrii de pe calculator, deci fii te rog mai clar in ce afirmi si mai ales in ceea ce imputi. eu nu am interzis nimanui dreptul la opinie. din partea mea poti sa gandesti ce vrei si sa exprimi ce gandesti. exista libertate de expresie in tara asta (in ciuda intentiilor lui besescu de a o suprima, dar asta e alta discutie). asa cum tu poti sa spui ce vrei -inclusiv “plm” vezi 15 sept 18:36 – am si eu dreptul sa spun ce cred despre cele spuse de tine, de altii, de oricine, am dreptul chiar sa nu fiu de acord cu respectivele spuse.
nu crezi ca jignesti romanii, e dreptul tau sa crezi asta, doar ca poti sa o faci si fara sa fii constient ca deranjezi. cel mai bun exemplu in sensul jignirii este chiar ziarul de limba maghiara din Carei in care apar periodic, comentarii si atitudini antiromanesti. da-mi voie, ca etnic roman, sa stiu mai bine decat cineva de alta etnie, cand ma deranjeaza ceva ca roman. asta ca sa nu intram in digresiuni si sa nu deturnam discutia pe terenul lui “n-ar trebui sa fiti atat de sensibili”, “cu ce am deranjat daca am…” etc. sa revenim deci la esenta cu jignirea romanilor: ziarul de limba maghiara apare sub egida udmr. redactorul e consilierul primarului, capul udmr. banii ii da primarul. in acest punct al discutiei este irelevant de unde ia primarul banii. si acum urmareste cateva propozitii: cand apar jigniri la adresa romanilor, il ia cineva la intrebari pe redactor? ii spune cineva ca nu il va mai plati daca mai scrie astfel despre romani? ii spune conducerea udmr ca ii retrage sprijinul sau ca il schimba din functie? dupa rezultate este evident ca nu. concluzia: conducerea udmr carei, in frunte cu tovarasul jeno, aproba antiromanismul publicatiei de limba maghiara. acuma, membrii udmr daca nu aproba antiromanismul publicatiei respective, de ce nu someaza conducerea locala a udmr sa inceteze cu gesturile, comentariile, atitudinile respective? inclusiv amenintandu-i ca nu-i mai voteaza. s-a intamplat asa ceva? nu am cunostinta. am cunostinta ca au votat aceasta conducere si inainte de alegerile locale si la alegeri. concluzia: si membrii udmr aproba activitatea antiromaneasca a publicatiei pe care uniunea o patroneaza si pe care orasul o plateste. si acum, ca roman, daca udmr Carei se manifesta impotriva romanilor si tolereaza astfel de manifestari in gazeta sa, eu ce sa cred despre membrii udmr Carei? Iti si spun chiar ce cred: ca sunt antiromani. Pai si atunci, ce anume sa respect la niste cetateni ai statului numit Romania, care aproba manifestari antiromanesti? Sper sa nu-mi pretindeti sa fiu intelegator fata de asa ceva. Ca urmare, desi nu crezi ca ai jignit romanii, numai prin felul in care sustii udmr Carei deja ii jignesti pe romani. Atentie ca vorbesc despre udmr Carei, nu vorbesc acum despre udmr la nivel national. In concluzie, sunt fortat sa jignesc pe toti udemeristii careieni pentru ca ei sustin manifestarile antiromanesti ale publicatiei de limba maghiara din Carei. Cand o sa vad ca un udmrist a luat atitudine fata de pozitia antiromaneasca manifestata acolo, o s-o numesc si eu nagykarolyi es videke. pana atunci insa, pentru mine ramane horthynagypusztalegeloteruleten si kornyeke.
retine ca vorbesc in nume personal, adica al meu, nu vorbesc nici pentru usl, nici pentru Buletin de Carei, cu care am in comun doar faptul ca mai scriu din cand in cand comentarii in paginile sale. si scriu atunci cand pusztacii legelista o iau razna in dezmat antiromanesc sau cand guvernatorul besescu, pentru care se potriveste foarte bine descrierea lui yossarian, mai comite cate una impotriva propriului popor. pentru ca, dupa 29 iulie, nu mai poate avea nici o pretentie de legitimitate.

de emil la 16 September 2012 - 02:26

@yossarian
tot doua observatii: (nu se pune “creeate”, o consider o suprasensibilitate a tastei, forma corecta este “create”, se conjuga exact ca verbul “a lucra”)

1) din start m-ai suspectat de recurgere la injurii, ceea ce consider ca nu e o atitudine nici obiectiva, nici constructiva, pentru nivelul de la care pretinzi ca discuti;

2) wow, chiar vorbesti in numele tuturor (“vom considera cu totii ca le-am citit”)? te-au autorizat cititorii? te-a mandatat obstea careiana?
sunt siderat, cum de am indraznit sa exprim o opinie potrivnica suvoiului popular pe care il reprezinti! trebuie neaparat sa prezint scuze yossarienilor!

de emil la 16 September 2012 - 02:34

@yossarian

in textul “Si daca ca raspuns ai doar injurii in loc de argumente” din postarea de la 21:50, puteai sa fi pus predicatul dupa “daca” si ai fi evitat o cacofonie. Sau asa era design-ul?

de leghe lo la 16 September 2012 - 13:29

nu, dar asa trebuie sa se discute cu emilcacatii. cat mai multe cacofonii. si daca yossarian a scris in numele mai multor persoane, ce te dabija pe tine? eu unul fac parte din categoria sictirita la care face referire yossarian.
da ceva exemple de antiromanisme din nagypusztahorthymohacslegheleu es taja daca esti asa pornit. dar ce se face aici de catre postacii uselisti si de catre redactia care posteaza articole din presa centrala vadit antiunguresti, aia e ok? cum sa nu. voi de ce nu luati atitudine atunci, zicand ca nu e bine sa fii anti-unguri?

de leghe lo la 16 September 2012 - 13:38

a, si tu emile esti doar un cititor care comenteaza pe aici intamplator la 30 de minute/o ora dupa ce a postat cineva un comentariu ce nu iti convine. nu ai nici o legatura cu BdeCurei, doar intamplator unii care posteaza pe aici sunt banati (nu mai pot posta in continuare) exact cand le raspunzi tu.
simple coincidente.

de un cititor ocazional la 16 September 2012 - 14:09

Indiferent din ce parte vine,limbajul indecent descalifica pe oricine. Utilizarea lui probabil este folosita in lipsa de argumente reale sau la unii din obisnuinta.Catpriveste afirmatiile denumitului leghe lo, ar fi bine sa se intereseze ce anume a afirmat primarul in fata asistentei venite sa marcheze inaugurarea sediului udmrcarei dupa renovarea de acum cativa ani. Afirmatiile dumnealui sunt in contradictie cu ce afirmati sau incercati sa influentati cititorii care nu au avut acces la aceste informatii.Inca nu am citit nici macar un articol care sa fie impotriva etnicilor maghiari pe acest site ci doar aspecte din istoria atat de zbuciumata a secoleleor trecute legate de asuprirea austroungara asupra populatiei majoritar romanesti din Transivania.Nu cred ca aceste aspecte constituie atac la adresa actualilor etnici care nu sunt implicati in asemenea actiuni trecute.Eu cred ca de fapt deranjeaza faptul ca se fac cunoscute anumite actiuni ale conducerii UDMR centrale si nu numai care nu aduc de fapt beneficii etnicilor maghiari la fel de saraci si amarati ca majoritatea romanilor.Daca va deranjeaza aspectele legate de discriminari etnice de ce nu luati atitudine si fata de faptul ca intr-o primarie din Romania suntem obligati sa cunoastem scris limba maghiara daca vrem sa ne inscriem la un concurs in aceasta institutie romaneasca de fapt.Ar fi mult mai impartial din partea Dvs. si ati fi mai credibil in afirmatii.

de emil la 16 September 2012 - 14:22

ungurii/leghe lo/yossarian

astea cica sunt argumente!

Ip, Traznea, Muresenii de Campie, Sarmas, Huedin 1940-1944= astia sunteti

de cititor la 16 September 2012 - 14:50

LOL frate, am incercat sa postez ceva la nici o ora dupa ce am scris, si la nici 10 minute dupa ce cititorul ocazionalemil a raspuns. bineinteles ca deja eram banat, si a trebuit sa imi cumpar un alt calculator ca sa pot sa scriu. ma, da chiar nu va e rusine deloc? emile, cum e sa fii redactor/admin la hartia asta igienica electronica?= asta esti tu emile, un postac uselist atent in fiece ora la ce se scrie pe aici, comentezi, incerci sa influentezi opinia publica din carei, interzici pe cei care posteaza impotriva ta. asta esti tu.

de pisti la 16 September 2012 - 15:54

dik te prosto cititor da tu cumperi calculator de cate ori scrii?????na most ati dat examenu da asa ca focilajcsi la unio

de BULA la 16 September 2012 - 18:41

Atentie BDC,mai lasati si pe altii sa scrie pe aici ,nu blocati postarea !!!!!
Vad ca Emil asta posteaza din 10 in 10 minute.Va pierdeti de tot credibilitatea si ramaneti cu Emil postac si cititor.E batator la ochi cu postarile si replicile lui.Stim ca el are acces ,stim cine e Emil,dar mai lasati-ne si pe noi sa ne dam cu parerea.Multumim frumos !

de RELU la 16 September 2012 - 19:00

SI BULA A CUMPARAT CALCULATOR …HI-HI-HI

de emil la 16 September 2012 - 20:48

@bula/cititor/ungurii/yossarian/leghe lo etc., inclusiv categoria sictirita care vrea sa vorbeasca numai in cacofonii

la modul in care te exprimi -exceptand primele doua postari “yossarian”-, nu ma mir daca redactia nu-ti permite postarea si nici nu e treaba mea, oricat afirmi si oricat te-ai stradui sa acreditezi ideea ca am vreo legatura cu chestiunile de aprobarea postarilor. e dreptul de administrator al redactiei. daca vrei sa publici ceva ce nu-ti publica redactia BdC, fa-ti site-ul tau, unde sa fii administrator si poti publica orice vrei. faptul ca horthynagypusztamohacs1526 a trecut la insulte arata limpede care sunt “argumentele” horthystilor. ma straduiesc de ceva timp sa arat cititorilor BdC (inclusiv celor cu limba materna maghiara) ca ungurii si horthystii sunt notiuni, totusi, diferite, ca ele nu se confunda. adica, unii dintre unguri sunt horthysti (iar la legelisti concentratia de horthysti pe metru patrat e mai mare) iar altii (majoritatea, cred eu) nu sunt. altfel spus, chiar daca unii unguri sunt horthysti, nu toti ungurii sunt horthysti, ba chiar cei mai multi unguri nu sunt horthysti. legelistii nu vor in ruptul capului sa accepte diferenta, vrand ei sa identifice neaparat cele doua notiuni. identificarea lor nu poate aduce servicii decat horthystilor, nu si ungurilor de treaba, ba dimpotriva. identificarea celor doua notiuni ar permite horthystilor sa considere orice atac antihorthyst drept atac antimaghiar, iar atacurile antimaghiare sunt inacceptabile, mai ales din partea budos olah. daca un dement ungur mimeaza spanzurarea lui Avram Iancu, nu putem zice ca e dement, fiindca atacam ungurii. cu o astfel de logica, horthystii urmaresc tensionarea raporturilor interetnice, poate chiar un razboi civil in Romania, in care minoritatea maghiara sa fie privita ca victima si sa se poata solicita ajutor extern – interventia UE, ONU etc – adica un scenariu asemanator cu Kosovo. Nu cred ca astfel de planuri se vor materializa, dar experienta anului 1940 impune sa fim vigilenti la horthysti. Iar eu tocmai asta fac
articolele din presa centrala pe care le-am vazut in Buletin de Carei nu sunt antimaghiare, ci, eventual, antihorthyste. manifestarile acelor unguri care vor ungaria mare sunt clar horthyste si antiromanesti. astfel de manifestari nu sunt acceptabile in Romania. Romanii stiu ce au facut horthystii in teritoriul ocupat in 1940. Stiu si ungurii. Atunci, in 1940, au fost si unguri care au salvat vietile unor bieti tarani romani nevinovati. Cine ar putea fi atat de nerecunoscator incat sa-i trateze drept criminali pe cei care le-au salvat viata? In orice caz, nu niste oameni adevarati si normali. Dar pe horthystii care au faptuit crimele oribile de la Traznea si Ip, cum ar trebui sa-i tratam? Sa le multumim ca s-au manjit cu sangele unor budos olah? Sa nu creada cineva ca acele crime se pot uita. Si nici nu trebuie uitate, cel putin pentru ca astfel sa fie imposibila repetarea lor. Crimele acelea au fost facute de horthysti, pentru ungaria mare si pentru un ardeal unguresc. ce trebuia sa devina unguresc inclusiv prin purificarea etnica, prin deportarea/expulzarea a peste 200.000 de romani ardeleni. Si tu pusztac legelist ii aperi pe astia? Si mai pretinzi respect? Si mai vrei drepturi de cetatean roman in plus, inclusiv dreptul de a nu folosi limba oficiala si dreptul de a impune limba maghiara in institutiile romanesti? Si mai vrei autonomie sub steag rosu alb verde? Poate besescu vi le-ar da, ca ar face orice ca sa ramana presedintele mortilor si al ungurimii – ca nu mai este presedintele Romaniei, ci guvernatorul u.e.- dar poate vi le va da cand il alegeti presedintele Ungariei.
Pe scurt, pentru horthysti, nincs kegyelem!

de emil la 16 September 2012 - 21:17

@cititor, leghe lo, ungurii, yossarian etc

ai inceput campania antiemil. perfect, succesuri, dar din start ai devoalat cateva nick-uri horthyste de la nagypuszta si imprejurimi. cred ca ti-e clar ca initial corectul si echilibratul yossarian e deja dovedit, dupa ce a trecut cu bine de primele trei postari, doar un pusztak (ca si prestatiile sale sub alte nick-uri). indiferent ce conceptii afisezi, e clar ca nu te delimitezi de horthysti. iar daca nu faci asta, esti clar antiroman, indiferent de argumentele, scuzele, tertipurile folosite.

dictionar pentru horthysti: pusztak = postac de la horthynagypusztalegeloteruletenmohacs1526 si imprejurimi

de ungurii la 17 September 2012 - 00:33

de acasa nu mai pot scrie de vre-o 2 luni!!!! nu m-am exprimat urat niciodata,in afara de plm…..dar cand am scris ceva adevar despre usl,sevas stop severul!!!!! dar nu numai mie ci si la alti prieteni care au mai scris impotriva uslului!!! cand am zis ca sa nu mergeti la referendum ,sevas comentariul meu nu a mai aparut!!!! deci daca sunt udmrist si tie nu-ti place,nu inseamna ca sunt si prost! nici eu si nici ceilalti udmristi!!!

de romanii la 17 September 2012 - 08:12

“ungurii” sa scrie mai bine de presedintele udmrului careian care din functia care o ocupa isi permite sa evite legea si obligatiile fiscale si de ani de zile are retinere din salar pentru datorii.Adica cei care platesc sunt prosti,barat”ungurii”???
Ce sa ne placa la conducerea udmrista care refuza investitorii care nu cotizeaza si raman cei cu poluarea?
Ar trebui sa ne placa promovarea nonvalorii si a smecherilor in functii de conducere?
Cat de prost trebuie sa fii ca sa crezi ca noi nu vedem si nu stim ce fac udmristii de la primarie care isi bat joc si de ungurii obisnuiti obligati sa traiasca de pe azi pe maine numai cu imnul si steagul arborat care sa le tina de foame si loc de munca?!Dati ajutoare sociale si ati ajuns sa luati in proprietate cantina sociala de parca ati mostenit-o de la tata si impartiti posturile in primarie si la spital pe criterii etnice si de rudenie.Aceasta e conducerea udmrului careian cu care va laudati voi.Un evazionist si un analfabet sunt cei care va reprezinta la ora actuala.
Dar pentru unul care semneaza “ungurii” si scrie”sevas stop severul” e greu sa priceapa ceva din ce se intampla in jur inafara de celula udmrcarei.Praful s-a ales si de mandria voastra de a avea careieni nobili la conducere.Cred ca evazionistu si analfabetu va caracterizeaza cel mai bine prin exemplele pe care le ofera societatii.Halal exemple cu care defilati.Cred ca sloganu din campania udmr ,cel discriminatoretnic ar trebui schimbat cu “fiecare licitatie conteaza” sau mai bine “nici o banca din carei fara credit dat la primarie” ca apoi vine si …dupa noi potopu!

de emil la 17 September 2012 - 08:48

personal nu am afirmat ca udmristii sunt prosti. poate altii. am afirmat ca udmristii din Carei vor sa prosteasca, ceea ce e altceva si am mai afirmat ca au pretentii horthyste si sunt antiromani. am explicat de ce toti udmristii careieni sunt la fel (adica horthysti, antiromani) chiar daca unora dintre ei li se pare ca sunt altfel. ungaria mare si 15 martie 1848 spun tot, fara sa mai fie nevoie de argumente mai noi. precizez ca in Carei sunt si unguri care nu sunt udmristi.
unirea s-a facut pe baza dreptului la autodeterminare si principiului majoritatii populatiei. daca s-ar fi facut pe baza dreptului cuceritorului, Romania s-ar fi intins dincolo de Budapesta, pana pe la Gyor. daca guvernele ungare din 1918-1919 ar fi acceptat aceste principii, ar fi recunoscut hotararea de la Alba Iulia si ar fi evacuat Ardealul macar in decembrie 1918, nu era nevoie sa mai moara nimeni in lupte. iar guvernul garbai nu numai ca ocupa in continuare partea de vest a Ardealului, ci a mai si incercat sa recupereze teritoriile neunguresti desprinse de ungaria mare in 1918. cu Slovacia chiar i-a reusit. cu Ardealul insa, nu i-a mai mers. Iar romanii aceia care nu au stat acasa au venit ca sa-i impiedice pe garbai si kun sa reocupe Ardealul, teritoriu majoritar romanesc. Da, puteau sa fi stat acasa, ca sa ii lase pe unguri sa stapaneasca Ardealul in ciuda majoritatii romanesti de aici. atunci, ce-i drept, unii ar fi fost multumiti. evident, nu majoritatea, care era romaneasca. nu mai repet ce au facut fanaticii ungariei mari in partea din Ardeal pe care le-a dat-o hitler, la Viena. si ca sa-i scoata pe ocupanti de aici, a mai fost nevoie sa mai moara cateva zeci de mii.
acuma, dupa ce austro-ungaria a inceput primul razboi mondial, iar in 1940 ungaria lui horthy a primit cadou un teritoriu romanesc (adica locuit in majoritate de romani) acum se gasesc unii sa vorbeasca despre pace, mici si bere.
Stefan cel Mare si Mihai Viteazul s-au batut pentru a mentine existenta statelor romanesti si pentru ideea de crestinatate, nu au luptat pentru teritorii straine. De aceea apreciez ca merita statui in Romania, asa cum merita si altii, care au facut ceva pentru poporul roman, inclusiv invatatori care au contribuit la ridicarea culturala. e vorba de valori in domenii diferite, neopozabile. daca vrem sa gasim motive pentru a nu face statui sau monumente, sunt destule. nu accept ca statuia ungariei mari de la Arad (botezata a libertatii devenita monument al reconcilierii) este potrivita in Romania, asa cum nu cred ca horthystii, -criminali de razboi sau nu, in frunte cu horthy- merita statui in Romania sau merita sa se atribuie numele lor unor scoli sau strazi din Romania. Totusi asta se intampla, spre satisfactia provocatoare, sovina, antiromaneasca a unora, care, intamplator sau nu sunt membri sau sustinatori ai udmr. in fond, cum iti asterni, asa dormi!

de ungurii la 17 September 2012 - 10:09

tu iar vii cu Slovacia?! unde dracu a existat vre-odata asa ceva ca ;slovacia; ?????,iar cu datoriile particulare a primarului kovacs,ce avem noi? tu s-au eu ,s-au altii nu avem datorii la banca? aaaa tu ai furat destul emile si nu a trebuit sa iei de la banca imprumut!!!! ,iar provocare sovina a fost la ianculesti cand a fost lansarea candidatilor usl,inafara de Adi Buc toti ati strigat ca afara cu ungurii din tara,dar voturi de la unguri v-ar trebui?! lasa tu sovinismu nostru si uita-te in ograda voastra …….ai ce gasi si pe acolo…..iar cu Horthy si Mihai Viteazu si restu tu asa stii noi altfel…..dar aia nu mai conteaza! incodata repet ca la oameni ca si Alina Belei,Adi Buc sau Adi Rus si pamantu l-asi tzuca in fata lor,dar restu si la voi un zero barat! mai departe cu scolile,iar reiese de la tine ca numai directorii de etnie romana sunt buni ,ungurii nu. Zsido Sanyi e mai bun director ca toti ceilalti impreuna din carei,na bun director ii Cioltean,nu a fost in stare sa conduca o echipa de copii,acum conduce o scoala?! deci hai sa nu incepem ……dar daca vrei ,eu oricand vin la tine sa stam putin la o discutie intre 4 ochi! te salut sa ai o zi buna! si fortza steaua ca eu joi sunt la stuttgart …..bineinteles la meci!

de emil la 17 September 2012 - 10:36

Slovacia a existat tot acolo unde a existat Ungaria intre 1541 si 1848.

datoriile primarului sunt catre fisc (ala care ia impozitele)

de bondaru la 17 September 2012 - 10:40

ungurii face spume la gura ca e unu si nu poate sa aiba pe cine sa laude numai un evazionist cu acte in regula pe post de primar la care i se retine de pe statu de plata datoriile dupa ce a pierdut procesul cu finantele.
nimeni nu a strigat l;a ianculesti afara cu ungurii din tara ca doar sunt integistrarui filmate dar sunt si cu crimele si atrocitatile hortistilor din 40 pe care nu le puteti sterge.
doare ca nu aveti oameni ca alina si ceilalti enumerati ca la iudemereu e pe principiul cine linge-minte- si fura mai mult din banii orasului sau din fondurile europene .
stim si noi cum e cu castelu pentru care prima amenda a fost de numai 30 de miliarde sau cu cica renovarea noii primarii cu peste unmilionjumate de euroi…la banii astia se puteau construi doua cladiri da atunci dominium nu mai incasa attata la buzunar…
ce e cu consilieru primarului platit de oras si redactor sef la scrierile antiromanesti de iudemerecarei??asta e corect pentru voi??nu are bani iudemereu sa platesca redactori si trebe platiti de oras din banii nostri????cum e cu angajarile neamurilor in spital pe filiera directia invatamant-sanatate din primarie ,ca pe vremea comunistilor…daca vrei sa incepem putem sa si continuam ca material estem destul barat draghe.

de emil la 17 September 2012 - 13:36

faptul ca intr-o anume perioada un popor nu a avut stat, nu echivaleaza cu lipsa dreptului de a avea un stat. cehii, slovacii, ungurii, polonezii, albanezii, sarbii, croatii, slovenii, bulgarii, grecii nu au avut sute de ani un stat al lor. asta nu inseamna ca ei nu mai au dreptul de a avea state proprii. daca ar fi dupa cum nu le place unora care fac urat cum aud de slovacia, in centrul si estul Europei ar trebui sa existe numai statul habsburgic, germania, rusia si imperiul otoman. nici o ungarie, polonie, serbie, grecie, albanie etc. si, in plus, Transilvania, Moldova si Valahia, ca principate sub suzeranitate turceasca. la asemenea absurditati duce logica acelora care tanjesc dupa ungaria mare, neintelegand ca acea constructie era impotriva dreptului popoarelor de a dispune singure de soarta lor. de fapt, nostalgicilor ungariei mari nu le pasa de drepturile altora, ei propaga un himeric drept “istoric”, “al cuceritorului”, care se intorc chiar impotriva hugaristilor horthysti. fiindca daca popoarele nu au dreptul la un stat al lor, nici poporul ungar nu ar avea un asemenea drept. chiar daca am admite ca ungurii ar fi fost primii in centrul Europei (asa cum pretind unii ca “ungurii” ca stiu), nimeni nu i-a impiedicat sa ramana majoritari pe acel teritoriu al lor. totusi, sunt minoritari, desi hungaristii nu accepta si nu inteleg asta, evident, interesat, pentru ca, daca sunt doar o minoritate in afara ungariei nu au cum sa ceara autonomie si independenta ca minoritate. ei trebuie sa sustina ca sunt un popor diferit de unguri. asa a aparut ideea tinutului secuiesc. de aici porneste insa o dilema: daca secuii nu sunt unguri, de ce pretind limba maghiara ca oficiala si mai ales de ce se declara unguri la recensamant? in cazul in care nu sunt unguri, numarul ungurilor din Romania nu mai este de 1,2 milioane, ci mai mic cu cifra locuitorilor de alta etnie decat romana si tiganeasca din judetele Harghita, Covasna si Mures, adica vorbim de aproximativ 300 – 400.000, ceea ce ar insemna ca ungurii din Romania sunt abia vreo 7-800.000. Daca sunt unguri si sunt o minoritate, trebuie sa accepte tratamentul general european (nu selectiv european) cuvenit minoritatilor.
dreptul cuceritorului se intoarce impotriva hungaristilor pentru ca, daca au cucerit candva cu sabia un teritoriu, tot cu sabia au fost deposedati de stapanirea lui de catre turci, austrieci si in 1919 si 1944-45 de catre romani. Sa punem in balanta dreptul cuceritorului roman, care in 1919 a stapanit tot teritoriul de la vest de Muntii Apuseni pana la Dunare, toata Budapesta si jumatatea nordica a zonei de la vest de Budapesta pana la Gyor, inclusiv? Era teritoriu cucerit cu sabia! Sa-l revendice Romania?
In limitele logicii si ale bunului simt, pretentiile hungariste la ungaria mare sunt complet nefondate, inclusiv pe baza dreptului democratic al majoritatii. In Transilvania, ungurii nu au fost si nu sunt majoritari, chiar daca sunt anumite zone de concentrare ungureasca de proportii mai mari decat media. Si totusi, unii agita mereu pentru ungaria mare.

de kendra james la 18 September 2012 - 03:05

nu se agita nimeni pe aici cu ungaria mare. tu esti un om bolnav. tu faci pe aici scandal inutil desi nici dracu nu scrie nici un cuvant rau impotriva romanilor. eu vad doar un agitat care raspunde nu-stiu-cui cum ca unii unguri vor ungarie mare? care? unde? cine? cand? esti bolnav, repet, atat poti, nu te condamna nimeni, te compatimesc. am scris si la singular, ca sa nu zici ca vorbesc in numele mai multor persoane, desi sunt sigur ca multi sunt scarbiti de ce scrii tu pe aici. tu cu szarnyas cu sotul si cu trupa de soc uselista oroszkedvelo hazaarulok sunteti bolnavi si aveti nevoie de consultanta urgent.

de Horia Mărieș la 18 September 2012 - 06:59

Intr-o zi de vara, chinezul Huang merse la cimitirul satului, cu un buchet de bujori la mormantul sotiei sale. In timp ce aranja el acolo florile intr-un vas cu apa, ceva ii atrase atentia: un alt barbat aseza pe mormantul vecin un bol cu orez.
Huang s-a apropiat mirat si putin sarcastic l-a intrebat:
- Nu te supara omule, doar nu crezi ca defunctul tau chiar o sa manance orezul?
- Ba da, a raspuns cel intrebat, atunci cand al tau o sa miroasa florile.

Morala: a respecta opiniile altora este una din cele mai mari virtuti pe care le poate avea o fiinta umana. Oamenii sunt diferiti, actioneaza diferit, gandesc diferit.
Nu judecati, sau incercati sa intelegeti si daca nu puteti, atunci uitati.
Amintiti-va cele 5 reguli pentru a fi fericit:
Elibereaza-ți inima de amaraciune.
Elibereaza-ți mintea de griji.
Traieste simplu.
Daruieste mai mult.
Asteapta-te sa primesti mai putin.
Fii tolerant. Respecta-i pe cei ce merita sa fie respectati, indiferent de limba materna pe care o vorbesc.
Si nu uita ca imbatranirea este obligatorie, pe cand grandoarea este o optiune.

de Horia Mărieș la 18 September 2012 - 07:10

Erată:

Textul de mai sus, de la 18 September 2012 – 03:05 nu o are autoare pe Kendra James (She was a 21-year-old African American Oregon woman who was shot to death by police on May 5, 2003. The incident sparked a controversy over the use of deadly force by the Portland Police Bureau in Portland, Oregon) ci pe Boros Ernestina.

de emil la 18 September 2012 - 14:23

cu dedicatie speciala pentru toti udmristii din horthynagypusztalegeloteruleten si imprejurimi care nu vad nimic antiromanesc in ceea ce fac

trupa Karpathia face agitatie pentru ungaria mare in mod deschis si are mii de spectatori din Romania, unde a sustinut – evident – concerte. Ea a fost interzisa in Slovacia tocmai pentru agitatia in favoarea ungariei mari. am vazut si auzit niste “nem, nem soha!” horthyste chiar in urma cu cateva luni, in castelul din Carei (Careiul e “pe aici”?) In primarie se pune drept conditie de angajare cunoasterea limbii maghiare scris, vorbit (citit), cand limba oficiala in Romania este limba romana! Si mai pe aici, adica tocmai pe acest site, cineva care se identifica drept kovacs antal (puha) se declara deschis si nonsalant adept al magyar garda si o compara in gluma/bataie de joc cu vatra romaneasca, denumind-o sectia romana a acesteia din urma. altii care au postat aici (cu mai multe nick-uri, dar cine stie cate persoane fizice erau in realitate) indemnau la curatarea orasului de porcii romani. altii au zis ca horthy nu si-a facut bine treaba ca nu m-a curatat si pe mine, adica, indirect aproba ce a facut horthycultorul miklos de nagybanya si Pola (care se pronunte cu vocala “u” in loc de “o”) dar il critica pe acelasi pentru ca nu a reusit sa curete pe toti romanii. altii au afirmat ca orasul Carei e numai al lor (al ungurilor). Eu nu as avea nimic impotriva sa fie al lor, dar atunci sa nu foloseasca si banii din impozitele etnicilor romani pentru propaganda antiromaneasca. altii au afirmat aici, pe site, ca pe romani i-a adus Ceausescu in Carei. Nu comentez cati secui si unguri a adus acelasi Ceausescu in Carei si nici nu comentez faptul ca asezarea asta exista de dinainte de aparitia ungurilor in Europa (asta, asa, in treacat, sa nu creada vreunii ca am uitat ca ungurii au venit in Europa ca migratori, dupa care, tipic pentru propaganda hungarista, ii acuza pe romani ca sunt ultimii migratori). Altii spun ca pe la 1910 in oras erau 98% unguri (desi erau cateva mii de greco-catolici, care erau romani. abia in 1912 s-a infiintat episcopia greco-catolica de limba maghiara. sute de mii de alegatori etnici unguri din Romania nu s-au dus la referendum pentru ca asa le-au spus doua persoane importante din ungaria (orban si semjen). e clar ca astia asculta de ungaria si nu vor sa aiba nimic de-a face cu Romania. De aceea si cer autonomia zisa “secuiasca”, ca sa iasa cumva de sub autoritatea statul roman! Sa ghicesc care ar fi pasul urmator daca ar reusi chestia asta? Indraznesc sa o spun: alipirea la Ungaria. Zi ca nu-i asa, ca te cred daca te referi la timp, in sensul ca vor trece mai mult de 10 secunde pana ar face-o.
cei care stiu istoria altfel, de exemplu cei care comemoreaza revolutia ungara din 1848 in Romania, desi acea revolutie nu numai ca nu a acordat drepturi romanilor, ne recunoscandu-le existenta nationala, ba chiar a anexat Transilvania la Ungaria, impotriva vointei romanilor -care si atunci, in 1848, erau majoritatea populatiei acestei provincii- si a masacrat romani, a incendiat sate romanesti, a condamnat cam 5000 de oameni -romani, sasi etc. dar nu unguri- la moarte prin tribunalele de sange.

si inca asta nu e tot, dar ma opresc acum pentru ca sunt programat la tratament, fiindca tot ce am scris mai sus e doar rodul imaginatiei mele bolnave si nu poate fi verificat in arhiva Buletinului de Carei.
uneori, un horthyst are partial dreptate. de exemplu atunci cand spune ca nici dracu nu scrie impotriva romanilor. asa e, dracu nu scrie impotriva romanilor. dar o face altcineva!

de emil la 18 September 2012 - 14:43

@kendra james
te scuz ca nu stii romaneste, doar esti americanca (pe deasupra mai esti si moarta si faci efortul laudabil de a comunica de dincolo cu lumea noastra) de aceea precizez ca, in cazul in care as fi bolnav (cum sustii fara probe, deoarece nu ai dovedit pana acum nici un fel de pregatire de specialitate, nici macar in impachetatul fumului) as avea nevoie de consultatie, nu de consultanta. nu sunt studiu de fezabilitate asupra reabilitarii vechii primarii, nu sunt firma care taie arbori si pune iarba, nici din aia care face irigatii in fata policlinicii, nu asfaltez strazi la pret dublu sau triplu, nu am falimentat firme ca sa am nevoie de consultanta pentru a evita plata datoriilor catre stat, nu am irosit miliarde de lei vechi la castel, amendat pentru ca nu am respectat nu stiu ce prevederi. de consultanta in domeniile de mai sus are nevoie primarul, nu eu.
uite, chiar acum eu iti acord consultanta, pentru ca in interventiile urmatoare (indiferent sub ce nick-uri)sa reprezinti mai performant si mai eficient interesele primarului si ale legelistilor. deci, pentru viitor chiar ar trebui sa iei consultatii la limba romana (scris, citit, -vorbit nu, ca nu suntem la primaria din Mateszalka si pe site se scrie romaneste) ca sa nu te mai faci de ras bagandu-te singura in oala cu kko.

de emil la 18 September 2012 - 15:19

evident, nici unul din cei pomeniti mai sus (postarile de la 14:23 si 14:43) nu e horthyst, ba, dimpotriva, fiecare in parte este cel mai mare democrat si iubitor de romani. adica i-ar strange in brate cu atata drag incat i-ar sufoca cu dragostea lor. asta cu “sufoca cu” e desert, bonus pentru cineva care sustinea ca discutia trebuie sa se poarte numai cu cacofonii. pofta buna!

de emil la 18 September 2012 - 15:26

Populația de origine slavă s-a așezat în teritoriul actual al Slovaciei în secolul V d.Hr., ce s-a amestecat cu autohtonii daci, celți, romani si germanici. Slovacia de vest a fost centrul Imperiului lui Samo din secolul VII. Un stat slovac, cunoscut ca Principatul Nitra, a apărut în secolul VIII, și conducătorul lui, Pribina, a consacrat prima biserică creștină de pe teritoriul Slovaciei în 828. Împreună cu Moravia învecinată, a constituit nucleul Moraviei Mari, începând cu anul 833. Apogeul acestui imperiu slavonic a fost găzduirea sfinților Chiril și Metodiu în 863, în timpul domniei prințului Rastislav, precum și expansiunea teritorială din timpul regelui Svatopluk I.
[modificare]Regatul Ungariei
După dezintegrarea Moraviei Mari, la începutul secolului X, maghiarii au anexat treptat teritoriul actual al Slovaciei. La sfârșitul secolului X, Slovacia de sud-vest a fost încorporată în Principatul Ungar, aflat pe atunci în expansiune (după anul 1000 devine Regatul Ungariei). Mare parte din Slovacia a fost integrată în Regatul Ungariei până în c.1100, iar regiunile din nord-est până în c.1300. Datorită nivelului său de dezvoltare economică și culturală ridicat, Slovacia și-a menținut o poziție importantă în cadrul noului stat. Timp de aproximativ două secole, s-a bucurat de autonomie ca Principatul Nitra, în cadrul Regatului Ungariei. Așezările slovace s-au extins până în zona nordică și sudestică a Ungariei actuale, în timp ce maghiarii au început să se stabilească în sudul Slovaciei actuale. Compoziția etnică s-a diversificat prin așezarea germanilor carpatici (din secolul XIII), a valahilor (din secolul XIV), și a evreilor.

de emil la 18 September 2012 - 15:45

dedicatie speciala pentru cei care cred ca istoria lumii incepe cu ungurii si ca Adam a fost -evident- ungur.

tastati Slovakia pe google si apoi, eventual, translate in hungarian. ca, daca dati pe Szlovakia, istoria incepe la 1918, asa cum stiu unii de pe site-ul asta. se dovedeste din nou ca daca un(gur)ii n-au auzit de ceva, nu inseamna ca acel ceva nu exista, ci doar ca informatia pretinsilor cunoscatori/specialisti etc. este incompleta/ lacunara/limitata etc.

Great invasions from the 4th to 7th century
In the 2nd and 3rd centuries AD the Huns began to leave the Central Asian steppes. They crossed the Danube in 377 AD and occupied Pannonia, which they used for 75 years as their base for launching looting-raids into Western Europe. However, Attila’s death in 453 brought about the disappearance of the Hun tribe. In 568 a Turko-Mongol tribal confederacy, the Avars, conducted their own invasion into the Middle Danube region. The Avars occupied the lowlands of the Pannonian Plain, established an empire dominating the Carpathian Basin. In 623, the Slavic population living in the western parts of Pannonia seceded from their empire after a revolution led by Samo, a Frankish merchant.[13] After 626 the Avar power started to gradually decline[14] but their reign lasted to 804.
Slavic states
The Slavic tribes settled in the territory of present-day Slovakia in the 5th century. Western Slovakia was the centre of Samo’s empire in the 7th century. A Slavic state known as the Principality of Nitra arose in the 8th century and its ruler Pribina had the first known Christian church of Slovakia consecrated by 828. Together with neighboring Moravia, the principality formed the core of the Great Moravian Empire from 833. The high point of this Slavonic empire came with the arrival of Saints Cyril and Methodius in 863, during the reign of Prince Rastislav, and the territorial expansion under King Svätopluk I.
Great Moravia, 830–896 AD
Main article: Great Moravia

Great Moravia arose around 830 when Moimír I unified the Slavic tribes settled north of the Danube and extended the Moravian supremacy over them.[15] When Mojmír I endeavoured to secede from the supremacy of the king of East Francia in 846, King Louis the German deposed him and assisted Moimír’s nephew, Rastislav (846–870) in acquiring the throne.[16] The new monarch pursued an independent policy: after stopping a Frankish attack in 855, he also sought to weaken influence of Frankish priests preaching in his realm. Rastislav asked the Byzantine Emperor Michael III to send teachers who would interpret Christianity in the Slavic vernacular.
Upon Rastislav’s request, two brothers, Byzantine officials and missionaries Saints Cyril and Methodius came in 863. Cyril developed the first Slavic alphabet and translated the Gospel into the Old Church Slavonic language. Rastislav was also preoccupied with the security and administration of his state. Numerous fortified castles built throughout the country are dated to his reign and some of them (e.g., Dowina, sometimes identified with Devín Castle)[17][18] are also mentioned in connection with Rastislav by Frankish chronicles.[19][20]
During Rastislav’s reign, the Principality of Nitra was given to his nephew Svatopluk as an appanage.[18] The rebellious prince allied himself with the Franks and overthrew his uncle in 870. Similarly to his predecessor, Svatopluk I (871–894) assumed the title of the king (rex). During his reign, the Great Moravian Empire reached its greatest territorial extent, when not only present-day Moravia and Slovakia but also present-day northern and central Hungary, Lower Austria, Bohemia, Silesia, Lusatia, southern Poland and northern Serbia belonged to the empire, but the exact borders of his domains are still disputed by modern authors.[15][21] Svatopluk also withstood attacks of the semi-nomadic Magyar tribes and the Bulgarian Empire, although sometimes it was he who hired the Magyars when waging war against East Francia.[22]
In 880, Pope John VIII set up an independent ecclesiastical province in Great Moravia with Archbishop Methodius as its head. He also named the German cleric Wiching the Bishop of Nitra.
After the death of King Svatopluk in 894, his sons Mojmír II (894–906?) and Svatopluk II succeeded him as the King of Great Moravia and the Prince of Nitra respectively.[18] However, they started to quarrel for domination of the whole empire. Weakened by an internal conflict as well as by constant warfare with Eastern Francia, Great Moravia lost most of its peripheral territories.
In the meantime, the semi-nomadic Magyar tribes, possibly having suffered defeat from the similarly nomadic Pechenegs, left their territories east of the Carpathian Mountains,[23] invaded the Carpathian Basin and started to occupy the territory gradually around 896.[24] Their armies’ advance may have been promoted by continuous wars among the countries of the region whose rulers still hired them occasionally to intervene in their struggles.[25]

Sa mai intreb unde erau ungurii inainte de 890? Nu mai intreb, pentru ca ei au migrat dupa migratia slavilor, intreb insa in ce sens erau ungurii semi-nomazi? adica nu migrau atunci cand mai si dormeau? sau parcau caii mai mult de 5 minute – ca sub cinci minute e numai stationare- pe unele pasuni mai mult timp, cat acestea le asigurau hrana cailor? recunosc ca nu stiu si astept explicatii de la “competentii” care stiu altfel.

de EMILICA la 18 September 2012 - 16:29

Salutari Emilica,imi place ca iar ai dat copy paste.Oricum multi de pe aici n nu au inteles nimic in lb.engleza asa cum inteleg cei de la Bucale sau cei care lucreaza la Biblioteca …etc..Apoi sincer /eu am citit postarea ca m-am uitat prin dictionarele de lb. engleza scoase de la Biblioteca Careiana, dar cei carora te-ai adresat ma indoiesc….?Da apropo,am si eu o intrebare de bun simt ; cum de reusesti sa postezi cate 4,5 comentarii unul dupa celalat ? ca parca se plange lumea pe aici ca lor nu li se posteaza nici macar un comentariu,dapoi 4,5,din zece in zece minute asa cum procedezi tu.VERY INTERESTING !!!! Sa fii sanatos (a), am vazut mai sus ca erai grabit,spuneai ca ai o programare la medic.Sanatate multa si sa ai grija Emilica ,rautatea ataca ficatul !!!!Lasa-i in durerea lor pe fiecare ,ei vor plati pentru faptele lor,de ce sa te imbolnavesti de “rosz maju”… din cauza lor ?…Mai bine spunele sa scoata niste carti de istorie de la biblioteca,sa mai citeasca si ei Istoria.

de emil la 18 September 2012 - 16:43

@emilica
poti sa le spui tu, ca eu desi le-am spus, n-am avut succes. astia care stiu altfel nici nu vor sa se informeze. nici eu nu inteleg limba engleza, doar am copiat de site-ul cu Slovakia (recomandat de google) ca sa scutesc de efort pe unii atoatestiutori. adica le-am dat un text neutru (asa cred) pe care sa-l traduca daca intr-adevar vor sa afle ceva. altfel, si daca il traduc eu cu google pentru ei, tot degeaba, ca nu-l citesc, ci posteaza leghelismele lor.
reusesc sa le postez exact ca si tine. poate si pentru ca scriu repede.
probabil ca rautatea ataca ficatul. in acest caz, cred ca ar trebui sa ne adresam medicilor de familie sa ne spuna cati bolnavi de ficat au inregistrati. si asa am afla si cati sunt horthystii care posteaza pe aici. daca n-ar fi secretul profesional, am afla si cine sunt pusztacii in realitate.

de emil la 18 September 2012 - 16:50

@emilica
la ce editura a aparut dictionarul ala “rapid” pe care l-ai consultat? La Borszoda Akademia Kiado? ca vad ca ai citit foarte rapid si ai mai si scris in 40 de minute. daca utilizai dictionarul ca sa citesti textul ala, ma indoiesc ca terminai in mai putin de o ora. hai, nu mima modestia! scrii repede, ca mine, deci ai toate sansele sa postezi! succes(uri)!

de EMILICA la 18 September 2012 - 17:25

Vai, Emilica da amu de ce tre si tu sa ma baji in oala lui cum ii zici tu >Borszoda,ca eu nu stie la ungureste sa vorbeste drage.Engleza stie la mine cam 70% ase ca nu trebuit mult timp ca eu facut la scoli si engleza ,numai ungureste nu avut materie.:)).si am si un dictionar digital de la biblioteca aia stii tu din cladirea fostului AGRO.

Eu am fost de bun simt cu tine si de buna credinta.In primul coment ai fost o.k.
In al doilea,ma gandeam ca ori te-a enervat iar cineva ori chiar ai o problema cumedicul de familie citat de tine.Asa ca ar trebui sa cam iti selectezi cuvintele vizavi de cei care nu au nici o problema cu tine..Oricum
succesurile vad ca-ti apartin tie pe aici.

de kendra james ballbusting la 18 September 2012 - 17:45

probe pentru a demonstra ca esti bolnav? orice articol la care postezi. emil, esti bolnav, dar nu fizic, ci la etaj. ai nevoie de consultanta, am scris bine, nu neaparat un doctor, cat mai mult niste baieti vanjosi care sa te puna in niste camasi pe care se le imbraci invers, si sa te consulte putin. esti caz grav. consultanta baietilor vanjosi care sa te ia si sa te puna putin in celula e absolut necesara.
tu abordezi tema ungurilor horthysti din motive greu de inteles. aici nimeni nu posteaza impotriva romanilor, nimeni nu are nimic cu romanii, extremistii sunt putini si actiunile lor desi sunt reprobabile, nu reprezinta un pericol real pentru integritatea tarii. doar in mintea ta ungurii sunt rai. aici nimeni nu s-a legat de romani sau de Romania, in oras toata lumea traieste in pace si respect, tu esti ala care scrii pe aici ca sa instigi romanii vs unguri si invers. de ce? probabil interesele partidului pe care il slujesti cu atat sarg. si daca nu lasi comentariul asta, de adevar tot nu poti fugi. esti bolnav.

de emil la 18 September 2012 - 17:49

@ emilica
partial scuze, varsta mi-a jucat festa! daca nu m-a curatat horthycultorul amiral in Pola, mai traiesc, dar nu mai vad bine! in loc de “scoase de la biblioteca careiana” am citit “scoase de biblioteca careiana”. si cum biblioteca asta intentionat cacofonica in commentul tau nu are editura, plus ca unii afirma, chiar pe site-ul asta, ca asa trebuie discutat, cu cat mai multe forme cacofonice a rezultat comment-ul anterior. uite ce poate face o prepozitie omisa.
pentru rigoare insa, precizez – pe verificate- ca nu am citat nici un medic de familie, i-am pomenit in general. personal nu sunt de acord cu forma “vizavi” fata de corecta “vis-a-vis”, dar pentru ca si dictionarul o recunoaste, nu am ce-i face. preferam fata in fata sau peste drum. in contextul pe care l-ai folosit, cred ca era corect sa fi folosit “fata de” in loc de “vizavi”. bineinteles, fiecare vorbeste cum doreste, nu esti obligat(a) – caci nu vad diacriticele la emilica- sa tii seama de observatia mea.

de emil la 18 September 2012 - 17:58

@ moarta de la 17:45

ce anume, punctual, din postarea “emil 18 September 2012 – 14:23″ nu este adevarat? iti spun eu, ca sa nu mai faci eforturi: penultimul paragraf (cel cu medicul)

de EMILICA la 18 September 2012 - 20:23

Ai mare dreptate Emilica asa este.Pe la Bucuresti sau prin biblioteci se vorbeste mai elevat,mai corect, mai de prin dictionare.Sa stii ca pentru careieni conteaza mai mult OMENIA -decat cacofonia, sau formele corecte de exprimare cum spui tu.

de emil la 18 September 2012 - 21:05

@ emilica
“de leghe lo la 16 September 2012 – 13:29

nu, dar asa trebuie sa se discute cu emilcacatii. cat mai multe cacofonii. si daca yossarian a scris in numele mai multor persoane, ce te dabija pe tine? eu unul fac parte din categoria sictirita la care face referire yossarian.
da ceva exemple de antiromanisme din nagypusztahorthymohacslegheleu es taja daca esti asa pornit. dar ce se face aici de catre postacii uselisti si de catre redactia care posteaza articole din presa centrala vadit antiunguresti, aia e ok? cum sa nu. voi de ce nu luati atitudine atunci, zicand ca nu e bine sa fii anti-unguri?”

verifica, te rog, postarea de mai sus si cred ca vei intelege la ce anume ma refeream cand am vorbit despre cacofonie. oricum, numele bibliotecii, din cate stiu eu, este Biblioteca Municipala Carei sau Biblioteca Municipiului Carei. asta explica de ce am emis supozitia referitoare la cacofonia intentionata privind numele ei. am rezerve cu privire la contrapunerea omeniei si cacofoniei. mai ales pentru aceia dintre careieni care au emis postarile de tipul celei dintre ghilimele.
sper ca ne-am clarificat

de DEJAVU la 18 September 2012 - 21:16

se cheama mafia iudemereului cei ce incearca sa deturneze sensul si faptele demascate de emil si horica.
am citit cuvant cu cuvant cele postate de horia maries in ce priveste sumele imprumutate de jeno in numele orasului si nici una din emilici nu a avut nimic de comentat la obiect.
ramanem cu acelasi primar cu salar taiat pentru datorii neplatite,cu viceprimar analfabet,cu licitatii dubioase si cu copacii taiati in jegul de parc ce a mai ramas dupa …
falimentara dominium primeste bani de la primaria carei,castigatorul de licitatii este schimbat peste noapte si consilierul primarului este redactor la foaia de partid.
asa este pe la carei in anul 2012 luna septembrie

de emil la 18 September 2012 - 21:20

@moarta kendra 17:45

de cand ai murit, ai pierdut proprietatea termenilor (evident, daca ai avut-o vreodata)! ceea ce povestesti nu este “consultanta”, ci proiectia unor vise erotice cu tineri vanjosi (cumva din magyar garda?).

de emil la 18 September 2012 - 22:07

@yossarian

asa au inceput comentariile la articolul “creierul…”

priveste, te rog, ce ziceam in penultimul paragraf!

de UITE CE SCRIE – PRESA CONCURENTA PUTERII la 15 September 2012 – 09:46

Ministrul Silaghi a dosit vânzarea unui teren de 30 de hectare

Virgil Burlă

Ministrul liberal Ovidiu Silaghi (50 de ani) se poate lăuda cu trei terenuri intravilane în Satu Mare şi două apartamente în aceeaşi localitate. Bijuteriile şi ceasurile familiei Silaghi însumează 50.000 de euro, tablourile şi obiectele de cult valorând 9.000 de euro. Conturile bancare ale ministrului adună 35.000 de euro şi 60.000 de lei. Capitolul „împrumuturi” din declaraţia de avere pe 2012 lui Silaghi ne oferă o serie de surprize. Astfel, aflăm că şi-a împrumutat cu 80.000 de euro fostul consilier Prinzinger Attilla Andreas, individ care are în proprietate şapte locuinţe şi un spaţiu comercial de 300.000 de euro în Germania.

„Uns” ministru pentru a doua oară, minstrul Silaghi este colecţionar de ceasuri scumpe FOTO: AGERPRES

Una din firmele ministrului, Severalis, a fost împrumutată chiar de demnitar cu 145.000 de lei. Împrumutul propriilor firme pare a fi un hobby al familiei. Astfel, soţia sa Ariana are două societăţi care se ocupă de comercializarea produselor textile. În ultimii zece ani, Ariana a împrumutat societatea „Persona” cu 1,15 milioane de lei şi 381.402 de euro. Aceeaşi soţie de demnitar şi-a împrumutat a doua firmă, „Italia Trend”, cu 144.836 de lei şi 52.000 de euro în ultimii patru ani. În ciuda sumelor exorbitante acordate propriilor societăţi, în ultimul an fiscal, Ariana Silaghi a încasat un salariu de 2.699 de lei (fiind unul dintre cei patru angajaţi), firmele acumulând datorii de 400.000 de lei.

Contrar declaraţiei demnitarului, jurnalistul Robert Turcescu a dezvăluit, la B1TV, că Silaghi nu a consemnat o firmă care a încheiat, în 2006, un contract de vânzare-cumpărare pentru un teren de circa 30 de hectare, în judeţul Iaşi, în valoare de aproximativ 3 milioane de euro. Terenul a ajuns în proprietatea companiei Iulius Grup din Iaşi. Faţă de acest aspect, ministrul Transporturilor a arătat că nu era obligat să declare respectiva firmă deoarece nu el, ci soţia sa este acţionară, lucru infirmat de inspectorii ANI.

Citiţi mai mult: Dobriţoiu şi Silaghi, săracii miniştri bogaţi! – EVZ Special > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/Dobrioiu-i-Silaghi-sracii-minitri-bogai-1000852.html#ixzz26WCU9V9C
EVZ.ro

de Pentru EMIL la 15 September 2012 – 16:50

?????????????????????????????????????????????????????????
???????????????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????????
REPLICI – REPLICI ?????NIMIC ???????????/……………..

de emil la 15 September 2012 – 17:11

averea ministrului silaghi e mai mica decat averea patronului de la horthynagypusztalegelo. cel putin asta – adica Silaghi – a completat declaratii de avere in 2012, ceea ce edilul canalizarii castelului karolyi nu a mai facut de prin 2008. probabil ca ii este frica de ceea ce ar trebui sa declare, mai ales ca, dupa ce a falimentat niste firme, ar fi trebuit sa fie paduche blindat. dar totusi, nivelul sau de trai s-a imbunatatit cu vreo 2 milioane de euro in ultimii 4 ani, iar asta e greu de scris in declaratia de avere, mai ales cand ai poprire.

totusi, tema articolului se refera la creierul jafurilor pe piata de capital si autorul pomeneste de mai multe ori numele pdlului videanu, nicidecum cel al lui silaghi.
pe de alta parte, refuz sa comentez laturi de labe1 si besisme de la stabilimentul udrei. scalda-te in ele, laturile sunt pentru scatofagi (besisti si horthysti)

de kendra james ballbusting la 18 September 2012 - 23:07

tot bolnav esti, degeaba te scuzi. nu e comentariu in care sa nu te iei de unguri, sau sa nu pomenesti de ungurii extremisti. de unde scrii toate astea habar n-am, cert este ca pentru a acuza, trebuie sa ai ceva motive, iar eu nu le vad. unde vezi tu probleme intre unguri si romani? doar cand intervin oameni ca tine care instiga la ura intre cele 2 natii, atunci se declanseaza conflicte.

tu pomenesti de ip, traznea, etc, de horthysti, dar nu vad de ce? ca raspuns la ce? sunt infinit prea putini extremisti jegosi in carei ca sa aiba vreo consecinta actiunile sau parerile lor. deci de ce? pai pentru ca…

esti bolnav.

cum spuneam, romani+unguri traiesc in pace si liniste in carei, si asta nu se va schimba dupa cum dicteaza mintea ta bolnava.

de emil la 18 September 2012 - 23:51

e clar, nu vrei sa raspunzi la intrebarea “ce anume din postarea de la 14:23 nu este adevarat?”

raspunde la intrebare si se va vedea cine este, de fapt, bolnavul de trianonita cronica, cu pusee periodice de delir horthytic in bazinul carpatic.
iti repet textul aici, ca sa nu te fortezi prea mult si sa declansez delirul erotic cu tineri vanjosi.

“trupa Karpathia face agitatie pentru ungaria mare in mod deschis si are mii de spectatori din Romania in 2012, unde a sustinut – evident – concerte. Ea a fost interzisa in Slovacia tocmai pentru agitatia in favoarea ungariei mari. am vazut si auzit niste “nem, nem soha!” horthyste chiar in urma cu cateva luni, in castelul din Carei (Careiul e “pe aici”?) In primarie se pune drept conditie de angajare cunoasterea limbii maghiare scris, vorbit (citit), cand limba oficiala in Romania este limba romana! Si mai pe aici, adica tocmai pe acest site, cineva care se identifica drept kovacs antal (puha) se declara deschis si nonsalant adept al magyar garda si o compara in gluma/bataie de joc cu vatra romaneasca, denumind-o sectia romana a acesteia din urma. altii care au postat aici (cu mai multe nick-uri, dar cine stie cate persoane fizice erau in realitate) indemnau la curatarea orasului de porcii romani. altii au zis ca horthy nu si-a facut bine treaba ca nu m-a curatat si pe mine, adica, indirect aproba ce a facut horthycultorul miklos de nagybanya si Pola (care se pronunte cu vocala “u” in loc de “o”) dar il critica pe acelasi pentru ca nu a reusit sa curete pe toti romanii. altii au afirmat ca orasul Carei e numai al lor (al ungurilor). Eu nu as avea nimic impotriva sa fie al lor, dar atunci sa nu foloseasca si banii din impozitele etnicilor romani pentru propaganda antiromaneasca. altii au afirmat aici, pe site, ca pe romani i-a adus Ceausescu in Carei. Nu comentez cati secui si unguri a adus acelasi Ceausescu in Carei si nici nu comentez faptul ca asezarea asta exista de dinainte de aparitia ungurilor in Europa (asta, asa, in treacat, sa nu creada vreunii ca am uitat ca ungurii au venit in Europa ca migratori, dupa care, tipic pentru propaganda hungarista, ii acuza pe romani ca sunt ultimii migratori). Altii spun ca pe la 1910 in oras erau 98% unguri (desi erau cateva mii de greco-catolici, care erau romani. abia in 1912 s-a infiintat episcopia greco-catolica de limba maghiara. sute de mii de alegatori etnici unguri din Romania nu s-au dus la referendum pentru ca asa le-au spus doua persoane importante din ungaria (orban si semjen). e clar ca astia asculta de ungaria si nu vor sa aiba nimic de-a face cu Romania. De aceea si cer autonomia zisa “secuiasca”, ca sa iasa cumva de sub autoritatea statul roman! Sa ghicesc care ar fi pasul urmator daca ar reusi chestia asta? Indraznesc sa o spun: alipirea la Ungaria. Zi ca nu-i asa, ca te cred daca te referi la timp, in sensul ca vor trece mai mult de 10 secunde pana ar face-o.
cei care stiu istoria altfel, de exemplu cei care comemoreaza revolutia ungara din 1848 in Romania, desi acea revolutie nu numai ca nu a acordat drepturi romanilor, ne recunoscandu-le existenta nationala, ba chiar a anexat Transilvania la Ungaria, impotriva vointei romanilor -care si atunci, in 1848, erau majoritatea populatiei acestei provincii- si a masacrat romani, a incendiat sate romanesti, a condamnat cam 5000 de oameni -romani, sasi etc. dar nu unguri- la moarte prin tribunalele de sange.”

aprob faptul ca romani si unguri traiesc in pace in Carei.
nu aprob ce face conducerea horthysta a udmr Carei, care prin actiunile sale antiromanesti, incita la vrajba interetnica. ar trebui sa-ti amintesti ca si romanii au drepturi in Romania, nu numai ungurii. iti reamintesc ca romanii nu sunt obligati, in Romania, sa suporte tupeul grofesc al udmr. asa poate vei intelege ca horthystii de la nagypuszta fac deservicii tuturor locuitorilor orasului, indiferent de etnie.
nu intelegi de ce vorbesc despre ce au facut horthystii fiindca esti injectata de hungarita si, in sinea ta, aprobi ce au facut si chiar iti doresti sa se intoarca acele vremuri. de aceea nu intelegi, fiindca altfel ti-ar fi foarte clar. daca vrei discutii, nu diagnostice medicale, raspunde la intrebare. daca nu, ramai asa moarta cum esti, ca moarta aia de ungaria mare din 1918 si ca preaiubitul tau amiral al Polii, pe care acum, ca moarta, ai ocazia sa-l frecventezi mereu.

de emil la 18 September 2012 - 23:55

@ e o greseala in textul meu : “sectia maghiara” in loc de “sectia romana”. de, viteza !(sau boala?)

de kendra james ballbusting la 19 September 2012 - 00:33

daca dezaprobi faptele/parerile/ideologia ungurilor extremisti este foarte bine, dar legea echidistantei spune ca daca ii condamni pe unii pentru ca fac rau tarii asteia, atunci trebuie sa ii condamni pe toti care fac rau tarii. or, tu condamni udmr-ul careian pentru extremism si antiromanism, in contextul in care romani get-be-get au furat averea tarii asteia si au teleportat-o in conturi straine, lasand tara in c*r*l gol, ca sa ma exprim mai radical.
nu ma intereseaza parerea unora ca si karpathia aia, de care acum aud prima data, nu ma intereseaza faptul ca acel kovacs antal puha vrea cica “autonomie a ardealului”, chiar daca parerea lui este mult influentata de faptul ca “aia de peste munti sunt hoti, etc, si nu sunt de treaba ca ardelenii”. astea nu sunt motive sa desparti o tara in 2. asa si ungaria se poate desparti dupa cum e locuita de unguri de treaba, unguri bronzati sau unguri cu un picior mai lung. considerentele istorice ar trebui sa nu mai constituie baza parerilor/actiunilor ungurilor, pentru simplu fapt ca si daca ar obtine autonomie, cei care i-ar conduce tot i-ar fura, la fel cum fura conducatorii udmr carei, la fel cum a furat base, la fel cum au furat constantinescu, iliescu, bombonel nastase. ceea ce au facut stramosii nostri, fie ca suntem romani sau unguri, nu trebuie sa conduca la separatii teritoriale, la schimbari de structuri geografice/politice, pentru ca nicaieri in lume nu vezi ca un tinut sa se separe doar pt ca e locuit si de o natie si de alta. bine, poate jugoslavia,cehoslovacia sau urss sunt exceptii, insa acele separatii nu au venit din considerente nobile, ci din interese.
pe scurt, nu stiu la ce intrebare sa iti raspund, nu sunt de acord cu antiromanismul, nu sunt boros erneu, cum ma crede lumea pe aici, ca ala nu scrie asa bine romaneste, sunt convins, si cred ca si voi sunteti convinsi :)

parerea mea e ca daca tu emile te plangi de cei care fac rau tarii asteia, si aici enumeram: udmr, jenoke, base, boc, mereu, etc, pai hai si fii echidistant si plange-te si de ai tai, de nastase,iliescu,ponta,antonescu, de constantinescu si restul hotilor. toti in egala masura sunt vinovati de mocirla in care se zbate tara asta, si doar oamenii muncitori sunt cei care o mai mentin la suprafata cat de cat, ca astia fura si hainele de pe noi.
si fii serios, pai daca asa e regula la primarie ca trebuie sa stii ungureste, si aia nu ii suporta (in mod nejustificat) pe cei care nu stiu limba aia, pai la ce sa mai vrei sa lucrezi acolo? sa se prefaca jenoke ca nu ii pasa ca nu stii ungureste si apoi sa isi bata joc de tine? sau sa punem problema asa, daca ar fi un roman, nu ar avea aceeasi ura asupra ungurilor din carei care nu o rup prea bine romaneste si ar dori sa lucreze sa zicem la o primarie condusa de romani? eu zic ca ambele natiuni sunt la fel de intolerante in acest aspect, ca doar nu crezi ca oameni cu gandirea ta i-ar tolera pe unguri mai bine? jenoke crede ca asa e bine, sa moara in chinuri, ce sa faci? daca alegerile se fac pe baza de vot al unor analfabeti si ale unor platiti/prostiti, si nu pe baza de test de competenta, cum am mai scris pe aici, ce sa faci? asa e democratic, asa mi-a spus horica, sa imi vad de treaba ca bat campii, cand ziceam ca alegerile democratice nu au nici o treaba cu realitatea in care traim. mie sa nu imi zica mari neni sau gyuri bacsi care habar n-au de nimic, nici sa scrie o propozitie gen “ana are mere” cine sa iasa primar/consilier! crezi ca daca s-ar face teste de competenta, cum am mai scris eu pe aici (fiind luat in deradere de horica), jenoke si gasca ar mai iesi primar? si totusi, ne plangem, ne vaitam, dar cine trebuie sa verifice daca primarul nu face abuz in acest aspect? adica in cel de a conditiona angajarea la primarie prin cunoasterea limbii maghiare? sa nu ne vaitam, ci sa il acuzam pe cel care ar trebui sa il traga pe jenoke de urechi pentru treaba asta. cine e acea persoana?

de Horia Mărieș la 19 September 2012 - 05:49

kendra james ballbusting la 19 September 2012 – 00:33

Imi amintesc că v-am luat în derâdere atunci când ați pomenit de testele de competență la care ar trebui să fie supuși politicienii (și nu numai), dar atunci scriați sub un alt alias. Nu vedeți că acum, până și directorii de școli se numesc pe criterii politice (adică pe pile – în fond și la urma urmei, nici urmă de concurs de competențe la numirea lor), ce să mai vorbim atunci de politicieni.

Politicienii și competența!?! Adică punctul de întâlnire a două drepte paralele. La infinit. Mă refer (inclusiv, sau mai ales), la stăpînii actuali ai Primăriei din Carei.

de Horia Mărieș la 19 September 2012 - 05:59

@kendra james ballbusting la 19 September 2012 – 00:33

Am uitat să vă răspund la întrebarea: “Să nu ne văitam, ci să îl acuzăm pe cel care ar trebui să îl tragă pe jenőke de urechi pentru treaba asta. Cine e acea persoană?”

Răspuns: PREFECTUL județului Satu Mare.

de Nic la 19 September 2012 - 07:35

cu ungurii bagati in politica nu iesiti la capat niciodata ca pentru ei cu cat le dai mai mult cu atat au pretentia la si mai mult.acum au si invatamant separat cum au tot strigat si isi baga profesori la predat si la sectia romana si li se pare normal.noi trebuie sa respectam legea si sa platim la timp impozitele dar presedintele lor poate sa plateasca in ani de zile la fiecare salar ce datoriile catre stat asa ca ce dreptate este aceasta?ei doar stiu sa ia de la altii.

de emil la 19 September 2012 - 09:13

@moarta kendra
intrebarea e scrisa la inceputul postarii si suna clar:

“ce anume din postarea de la 14:23 nu este adevarat?”

nu amesteca planurile: eu vorbesc despre cum se comporta udmr careian cu romanii din Carei, nu amesteca furturile la nivel national, ca, de exemplu, nu udmr judetean insista pe grupe de gradinita in limba maghiara in Carei, nu udmr la nivel national a pus conditia cunoasterii limbii maghiare in primaria Carei cu ceea ce face udmr Carei.
crezi ca daca tu n-ai auzit de karpathia, gata, a disparut iredentismul din cantecele lor? au auzit altii, cu miile, la spectacolele lor. adica, sa zicem, tu n-ai auzit de horthy, gata, horthysmul a disparut? si, daca nu te intereseaza pe tine (sa admitem, desi mi-e clar ca nu e asa!) de ce trebuie eu sa ma opresc din scris, cand ii intereseaza pe altii? gaseste trucuri mai inteligente pentru a eluda raspunsul. ca astea nu sunt motive sa desparti o tara in doua, nu-mi reprosa mie, ci autonomistilor secui= celor care cer autonomia tinutului secuiesc. spune-le lor ca nu trebuie sa conduca spre separatii teritoriale, ca nu eu cer asta, ci respectivii. spune-le si sa vedem daca inceteaza la comanda ta! iar daca nu, accepta ca sunt si extremisti iredentisti unguri, cu care, poate nu te identifici, dar asta nu inseamna ca ei nu exista. fata de horthysm nu poate exista echidistanta si am spus clar ca nu poate exista echidistanta fata de criminalii astia care mai traiesc printre noi. asta e echidistanta fata de victima si calau.
la partea cu limba in primarie recunosc ca nu am inteles incalceala in cine cu cine nu se suporta, de parca ai fi in delir. e simplu: desi limba oficiala in Romania este cea romana, primaria Carei a pus conditie de angajare pentru un post scos la concurs, cunoasterea limbii maghiare. tu fiind in lumea de dincolo, nu intelegi ca nu poate exista o asemenea regula intr-o primarie din Romania, unde limba oficiala este ce a romana? cum adica e regula sa stii ungureste? “regula” aia e valabila de la Vallaj spre vest, nu in Romania. la partea asta esti la fel ca udmr Carei si aici ai oferit un exemplu de atitudine antiromaneasca pe care o manifesti chiar tu! cu “regula” asta inseamna ca nu se poate angaja un etnic roman in primarie, ci ca trebuie sa fie neaparat etnici unguri. deja este discriminare pe criterii etnice! asta da egalitate, fratie, intelegere interetnica model! adica romanii sa suporte orice batjocura din partea ungurilor si sa spuna si ca le place! afla ca nu place chestia asta! pe aia o aplicati in ungaria si vad ca si in Romania, ca pe vremea amiralului Polii. dupa ce ai spus asta cu regula e clar: nu poti fi zdravana la cap sau esti legelista si incerci diversiuni!
si mai faci pe inocenta, ca nu intelegi, ca nu stii, ca n-ai auzit, ca echidistanta! esti horthysta pana la ultimul fir de par. stai cu amiralul Polii si vinde-i lui gogosi despre intelegere interetnica dupa model horthyst.

de emil la 19 September 2012 - 09:21

moarto, e bine ca recunosti ca ai scris sub alt nick (masculin)despre teste de competente (ultima data chiar inainte de alegeri, dar ai si tentative mai vechi de schimbare a sistemului de vot)
aici nu e spatiu complementar romano-ungar, ci e Romania. si este vorba despre intoleranta ungureasca in Romania. e clar ca te prefaci ca nu intelegi, amesteci state multinationale ca urss, yugoslavia, cehoslovacia, cu state nationale ca Ungaria si Romania, numai ca sa justifici ce? maghiarizarea administratiei in Carei. incearca la altii. eventual schimba iar nick-ul.

de ROMAN la 19 September 2012 - 11:35

“Mare mester a trebuit sa fie Cel care a facut lumea “(Isac Newton)
Ceea ce a fost,stim…ce este,vedem…ce va fi ??????
In orice caz,azi ,mai mult ca oricand,merita sa ne aplecam urechea la invatatura crestina,singura- poate- in stare sa anihileze valurile succesive de neliniste si ura ce bantuie lumea..

de emil la 19 September 2012 - 11:54

@roman 11:35
de fapt ceea ce a fost nu prea stim, sau unii “stim” altfel, de parca, de exemplu, daca ei “stim” ca nu au fost migratori, gata, se si anuleaza migratia lor si devin altii migratori.

de itzik la 19 September 2012 - 12:53

“merita sa ne aplecam urechea la invatatura crestina,singura- poate- in stare sa anihileze valurile succesive de neliniste si ura ce bantuie lumea..” da la carei de ce numai la unii crestini se apleaca urechea primariei in timp ce la altii se arunca faramiturile de la… marea masa a imbuibatilordatornici ? bine sunt bantuiti de valurile de ura si nu mai pot sa anihileze fenomenu….Salaam Maleku !

de emil la 19 September 2012 - 14:56

una peste alta, de fapt cine e bolnav?

de emil la 19 September 2012 - 15:36

exista legea contenciosului administrativ, in care se prevede ca prefectul poate suspenda hotararile ilegale ale unor consilii locale, pana cand se judeca in contencios si justitia ia o hotarare clara. ce nu inteleg eu este de ce : 1)ori nu il sesiseaza nimeni pe prefect, 2)il sesiseaza, dar el nu actioneaza?
ti-am spus si eu sa lasi reforma electorala pentru alte timpuri, pentru ca nimeni nu se apuca acum sa reformeze democratia. mai ales cand nu ai spus in ce limba sa fie redactate testele de competenta. poate tu zici ca trebuie in ungureste, iar eu nu sunt de acord cu asta.
despre ce ura impotriva ungurilor este vorba? crezi ca daca ungurii din primarie ii urasc pe romani, e musai ca si romanii sa-i urasca pe unguri? asta cred numai horthystii. De ce nimeni nu l-a urat pe fie iertatul Poosz, care a fost un primar corect si nu a facut discriminari etnice? Sau, chiar daca ar fi facut nu a fost nimic atat de vizibil incat sa se revolte cineva, asa cum se intampla acum. Deci am ramas cu impresia ca acel primar, desi ungur, a fost corect. S-a legat cineva de el si de amintirea lui? Nu am auzit decat cuvinte de lauda la adresa lui.
oamenii cu gandirea mea ii tolereaza foarte bine pe ungurii de treaba si nu tolereaza horthystii. numai in capul tau si al legelistilor ungurii si horthystii sunt acelasi lucru. nu sunt si am repetat-o de atatea ori ca ar intelege si cine nu stie romaneste, numai pusztacii vostri se tot prefac ca nu inteleg si nu accepta ca sunt diferente. de aceea sar ca arsi ca eu scriu impotriva ungurilor si caracterizeaza articolele si comentariile antihorthyste drept antiunguresti. se tot invart unii in jurul cozii, ca ei nu, ca ei echidistanta, democratie etc si cand colo, ia uite leopardul horthyst ca maghiara e “regula”, ca gandirea mea antihorthysta e antiungureasca. la tine nu e nici o problema ca gandesti exclusivist, cu primaria condusa de romani sau de unguri. eu nu am spus si nici nu spun ca in primarie trebuie sa fie numai unii, indiferent care, lucru pe care tu il afirmi indirect. dimpotriva, orasul fiind mixt, in primarie ar trebui sa lucreze si unguri si romani si orice alte etnii, pe baza de competente, nu pe apartenenta etnica, asa cum se practica in Carei. in plus, mai spun ca toti minoritarii din Romania ar trebui sa cunoasca limba romana in asa fel incat orice test de competenta desfasurat in limba oficiala sa nu dezavantajeze alte etnii pe motiv de necunoasterea limbii oficiale. de fapt udmr Carei actioneaza pentru recunoasterea dreptului cetatenilor romani de a nu cunoaste limba oficiala, adica limba romana. or asta nu este de acceptat in nici un stat. nu ii impiedica nimeni pe minoritarii unguri sa invete in ungureste, dar nu ii scuteste nimeni de a sti romaneste. in Carei insa, conducerea udmr se opune invatarii limbii romane si se straduieste sa maghiarizeze tot ce poate in administratie. reamintesc ca nu suntem nici in austro-ungaria, nici in ungaria amiralului Polii (vocala “o” se pronunta “u”, asa e in Croatia) ci in Romania. deci nu veni cu justificari, ca saracii n-au invatat, ca n-au putut, ca n-au avut cu cine vorbi, ca aici nu e “traditie” cu limba romana si alte pretexte pentru acoperit sovinismul unguresc din Carei. sunt continuu in Romannia din 1947, deci de 65 de ani. e clar ca unii nu vor sa invete romaneste. nu veni cu “argumente” de genul dar romanii de ce nu stiu ungureste. mai intai pentru ca sunt mai multi romani in Carei care stiu ungureste, decat unguri care stiu romaneste. pe urma, dar cel mai important, limba romana este limba oficiala, nu maghiara. maghiara e oficial in Ungaria. acolo nu se pune problema ca ungurii sa stie romaneste, ci toti locuitorii sa stie ungureste. deci, sa ne lamurim unde ne aflam, unde ne trezim, unde ne credem incat sa avem pretentia ca majoritatea romaneasca a Romaniei si Transilvaniei sa invete limba minoritatii ungare? In Romania etnicul roman este egal cu etnicul ungur (in principiu, pentru ca in Carei si imprejurimi, Harghita, Covasna e altfel) dar limba romana este cea oficiala si nu este egala cu limba maghiara. oare cand o sa le intre asta in cap horthystilor legelisti? eu cred ca, vorba iredentistilor hungaristi – horthysti, “nem, nem, soha”! Si se mai mira unii ca in Romania li se cere etnicilor unguri sa cunoasca si sa foloseasca limba romana, cand nici pusztacii legelisti, scoliti la ziaristica nu stiu limba romana.

Lasati un comentariu