Cum îţi distruge mâncarea cuptorul cu microunde

• publicat la: 26 September 2012
Cum îţi distruge mâncarea cuptorul cu microunde

Producătorii de cuptoare cu microunde sustin că aceste aparate protejează nutrientii din hrană, dar contrariul se poate vedea chiar si cu ochiul liber, căci se schimbă textura si gustul bucatelor incălzite astfel.

Alimentele scoase dintr-un astfel de cuptor capătă un gust uşor “sintetic”, iar mirosul imbietor pe care il aveau când abia fuseseră gătite parcă dispare prin minune. Mai mult, conform Care2, o parte destul de mare dintre nutrieti dispare.

Asta nu inseamnă că dacă incălzesti din când in când ceva la cuptorul cu microunde te vei imbolnăvi, dar există un pericol in cazul in care iti găteşti marea majoritate a mâncării in acest fel. Studiile recente arată o diminuare cu 5-40% a mineralelor continute, lucru ce se intâmplă si in cazul proteinelor.

- in 1999, un studiu scandinavian privind sparanghelul gătit astfel arată că multe din vitamine se pierd.

- alte studii au arătat că 60 de secunde de incălzire a usturoiului la cuptorul cu microunde sunt de ajuns pentru a inactiva principalul component din plantă, care lupta cu cancerul.

- un studiu publicat in 2003 de Jurnalul de Stiinta a Alimentelor si Agriculturii a arătat că broccoli isi pierde 97% dintre antioxidanti dacă este supus unui proces asemănător. Prin comparatie, atunci când este fiert, broccoli isi pierde doar 11% din antioxidanti. Se observă si o reducere a compusilor fenolici, insă continutul de minerale rămâne acelasi.

- nici laptele de mamă nu trebuie incălzit intr-un astfel de cuptor, căci sunt distruse cele mai importante elemente si hrana cu pricina nu mai oferă protectie pentru bebelus. In 1992, s-a descoperit că laptele matern isi pierde anticorpii si se pot dezvolta in el bacterii periculoase in cazul in are este incălzit intr-un asemenea cuptor.

Din moment ce chiar simpla incălzire a alimentelor presupune degradarea acestora, nici nu se pune problema de a găti in acest fel. Incearcă să consumi fructele si legumele cât mai proaspete cu putinta, crude daca se poate, iar daca vrei sa le gatesti intr-un fel, alege fierberea sau plita.

Si produsele lactate sunt mai hranitoare atunci cand nu sunt incalzite, iar carnea e ideal sa fie folosita in ciorba sau fripta pe plita sau, cel mult, pe gratar (desi fumul este cancerigen).

sursa ziare.com

Lasati un comentariu