Adrian Ştef susţine înfiinţarea dispeceratului integrat

• publicat la: 15 octombrie 2012
Adrian Ştef susţine înfiinţarea dispeceratului integrat

Președintele Consiliului Județean Satu Mare, Adrian Ștef, a cerut azi urgentarea demersurilor pentru înființarea dispeceratului integrat, proiect prin care se încearcă integrarea dispeceratelor Serviciului de Ambulanţă, Pompierilor şi SMURD-ului.

Solicitarea a fost făcută în cadrul unei ședințe la care au participat și prefectul Eugeniu Avram, directorul Serviciului Județean de Ambulanță, Francisc Pataki, directorul Spitalului Județean de Urgență Satu Mare, Adrian Marc, adjunctul inspectorului șef al ISU Satu Mare, colonelul Gheorghe Dan, șeful STS Satu Mare, colonelul Marius Bancoș, directoarea DSP Satu Mare, Doina Dragoș Guran, directorul medical al Serviciului Județean de Ambulanță, Gabriela Notariuș, și șeful a UPU Satu Mare, Adriana Moldovan.

Președintele Adrian Ștef a declarat că va face demersuri la Ministerul Sănătății pentru a putea fi angajat personal medical pentru dispeceratul integrat, astfel încât să poată funcționa cât mai rapid. Totodată, președintele Consiliului Județean Satu Mare a promis sprijin și pentru amenajarea dispeceratului la sediul ISU Satu Mare și pentru realizarea comunicațiilor prin firba optică între dispecerat și Sistemul 112.

”Realizarea dispeceratului va aduce numai beneficii populației județului. Comasarea celor trei dispecerate va eficentiza intervențiile Ambulanței, pompierilor și SMURD-ului. Ulterior vom integra aici și dispeceratele Poliției, Jandarmeriei și Salvamontului”, a afirmat Adrian Ștef, care a fost completat de prefectul Eugeniu Avram: ”este în interesul cetățenilor să finalizăm realizarea dispeceratului integrat cât mai repede”.

Dispeceratul integrat va duce la o coordonare mult mai bună în sensul trimetrii de echipaje într-un mod mult mai integrat și va scădea timpul de intervenție al echipajelor. În prezent, deciziile se iau în două locuri, la Serviciul Județean de Ambulanță și la SMURD. După ce dispeceratul integrat va deveni funcționabil, deciziile se vor lua într-un singur loc, coordonarea echipajelor se va face de la un singur loc, urmărirea, monitorizarea, toate informaţiile vor fi într-un singur loc. Atât pentru partea de descarcerare, incendii și intervenţii medicale.

comunicat CJ

Lasati un comentariu