Alimente pe care le ignorăm, dar vitale pentru organism

• publicat la: 7 October 2012
Alimente pe care le ignorăm, dar vitale pentru organism

In fiecare zi, alegem alimentele pe care trebuie să le mâncăm, fără să ne intrebăm intotdeauna ce beneficii aduc acestea sănătăţii noastre.

Există diverse alimente, bogate in substante nutritive extrem de necesare organismului nostru, pe care le ignorăm inconstient. Iată câteva produse care merită atenţia dumneavoastră, prezentate de Health.

Sfecla roşie: este o sursa bogata de acid folic si pigmenti naturali rosii, care ajuta organismul in lupta impotriva cancerului. Se poate consuma in stare cruda sau sub forma de salate. Prin fierbere se pierd proprietatile antioxidante.

Varza: bogata in nutrienti precum sulforafanul, o substanta care activeaza anumite enzime ce lupta impotriva cancerului. Poate fi consumata cruda sub forma de salate, sau ca garnitura la diverse feluri de mancare.

Scorţişoara: menţine in limite normale glicemia din sânge si valorile colesterolului. O puteti folosi ca adaos in cafeaua de dimineaţă sau in bolul cu cereale de la micul dejun.

Prune uscate: sunt printre cele mai bogate fructe in antioxidanti.

Seminţe de dovleac: constituie cea mai hrănitoare componentă a dovleacului, fiind bogate in magneziu. Multitudinea de minerale conţinute in seminte reduce riscul deceselor timpurii.

Sardine: foarte bogate in acizi Omega-3 si calciu. Contin, de asemenea, foarte mult fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, precum si intreaga gama de vitamine B. Foarte important, in sardine nu se gaseste mercur.

Turmeric: este rădăcina uscată a plantei Curcuma Domestica. Prezinta importante proprietati antiinflamatorii, luptând impotriva radicalilor liberi care provoaca cancerul. Poate fi folosit in toate felurile de mâncăruri de legume.

Afinele: ajută la improspătarea si fortificarea memoriei. Consumate proaspete sau congelate, pot fi adaugate in iaurt impreuna cu cateva migdale macinate.

Dovleac: miezul este foarte scăzut in calorii si bogat in fibre. Stimuleaza sistemul imunitar, fiind bogat in vitamina A. Se consuma fiert sau copt, cu adaos de scortisoara sau nuci.

sursa eva.ro

Lasati un comentariu