Infiinţarea dispeceratului unic integrat

• publicat la: 21 November 2012
Infiinţarea  dispeceratului unic integrat

Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare Adrian Ştef a participat marţi, 20 noiembrie la o întânire de lucru în vederea înfiinţării dispeceratului unic integrat. Acest dispecerat unic integrat presupune includerea Serviciului Judeţean de Ambulanţă, Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă „Someş” Satu Mare şi Unitatea de Primiri Urgenţe.

La întâlnire au participat prefectul judeţului Satu Mare Eugeniu Avram, Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare Adrian Ştef, primarul municipiului Satu Mare Dr. Dorel Coica, Inspector Şef al Inspectoratului Judeţean de Urgenţe „Someş” Satu Mare Col. Burz Iulian, Director Direcţia de Sănătate Publică Satu Mare Dr. Dragoş Guran Dorina, Directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Dr. Pataki Ferenc, Director Unitatea de Primiri Urgenţe Dr. Moldovan Adriana, Directorul Spitalului Judeţean Satu Mare Adrian Marc, Directorul medical al Spitalului Judeţean Satu Mare Dr. Paula Mare.

Dispeceratul unic integrat va funcţiona începând de luni, 26 noiembrie la sediul Inspectoratului Judeţean de Urgenţă „Someş” Satu Mare.

Dispeceratul unic integrat este necesar pentru planificarea resurselor de intervenţie disponibile, diferenţiate pe tipuri de echipaje, alertarea forţelor şi mijloacelor direct prin mijloacele de comunicaţii existente, triajul urgenţelor şi transmiterea datelor specifice cazurilor de natură medicală, specificând echipajul/echipajele care se vor deplasa la locul evenimentului, coordonarea activităţii serviciilor medicale în prespital, menţinerea permanentă a legăturii cu echipajele de intervenţie, transmiterea datelor prin terminal de date, la autospeciale dotate cu asemenea dispozitive, primirea, preluarea şi înaintarea rapoartelor operative şi de intervenţie, potrivit competenţelor legale.

Lasati un comentariu