Hunor: E clar că nu ne poate obliga Antonescu sau Voiculescu să respectăm Constituția!

• publicat la: 23 December 2012
Hunor: E clar că nu ne poate obliga Antonescu sau Voiculescu să respectăm Constituția!

“Liderul UDMR Kelemen Hunor se da singur de gol. Anume ca el si formatiunea pe care o conduce nu doresc sub nici o forma respectarea articolului 1 din Constitutie, cel care prevede in mod expres statul national si indivizibil. Cum nu e prima oara cind UDMR nu e de acord cu integritatea teritoriala a Romaniei, nu pot decit sa ma bucur ca au esuat negocierile pentru o guvernare comuna USL-UDMR.

Iata afirmatiile lui Hunor :

Liderul UDMR, Kelemen Hunor, sustine intr-un interviu ca Dan Voiculescu a impus Uniunii, in timpul negocierilor purtate imediat dupa alegerile din 9 decembrie, o conditie suplimentara care a facut practic imposibila intrarea la guvernare. Conditia era, potrivit lui Kelemen Hunor, ca UDMR sa se declare de acord cu articolul 1 din Constitutie si sa nu puna niciodata in discutie sintagma de “stat national“. “Era clar o conditie ca sa ne impinga pe noi in afara jocului, fiindca era clar ca nu putem face asa ceva. Eu nu accept sa fac declaratii de loialitate nici lui Antonescu, nici lui Voiculescu, si nici sa-mi spuna cineva intr-o tara libera despre ce am voie si despre ce nu am voie sa vorbesc. Revizuirea Constitutiei este o dezbatere politica, parlamentara, care la un moment dat se voteaza, nu are legatura cu guvernul“, a mai spus presedintele UDMR.

Kelemen Hunor ne crede orbi si prosti. Aici nu e vorba despre Antonescu sau Voiculescu ci despre nerespectarea de catre domnia sa si UDMR a Constitutiei Romaniei, in special Articolul 1, care spune asa : “ România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil”.

Ati jurat cu mina pe Biblie sa respectati Constitutia si legile tarii, ca ministru al culturii, dle Hunor. Dvs si restul ministrilor UDMR care au guvernat alaturi de PDL.
Daca nu vreti sa respectati articolul 1, asumativa faptul ca prin ceea ce spuneti si faceti sunteti o amenintare pentru ordinea constitutionala si implicit securitatea nationala.

Cind va veti hotari sa respectati Constitutia in baza careia sunteti demnitari si luati un purcoi de bani, sa ne anuntati si pe noi.Vom stii atunci ca aveti minimul respect pentru tara ai carei cetateni sunteti si in care faceti atita profit…”.

http://radu-tudor.ro/

comentarii

de Horia Mărieș la 23 December 2012 - 20:50

De pe site-ul lui Kelemen Hunor. Aktualis. “Kelemen Hunor szövetségi elnök nyilatkozata” 2012.12.20. Aktuálpolitika.

Cele scrise de Radu Tudor se verifică în documentul publicat pe propriul site de Kelemen Hunor, cel puțin în principiu.

“A tárgyalások során azonban a liberális pártelnök azt kérte tőlünk, hogy mondjunk le az alkotmány egyes cikkelyében szereplő nemzetállami kitétel módosításáról. Ezt nem tudtuk vállalni, mert semmiféle hűségesküt nem vagyunk hajlandóak tenni, úgy gondoljuk, hogy ilyent nem kérhet tőlünk senki, illetve, ha kér, akkor erre a kérésre csakis elutasító választ kaphat. Igenis, fenn fogjuk tartani a nemzetállam kitétel módosítására vonatkozó javaslatunkat az alkotmány módosításakor. Nem kérhetik azt tőlünk, hogy román állampolgárként, ennek az országnak adófizető polgáraiként, olyan közösségként, amely értéket teremtett ezen a földön, ebben a kérdésben visszalépjünk.”

Kelemen Hunor recunoaște în “nyilatkozat” că au avut loc discuții referitoare la Art.1 al Constituției României, dar menționează clar că acestea au avut loc cu președintele liberalilor (PNL), deci cu Crin Antonescu, și în nici un caz cu Dan Voiculescu.

Să fie clar și să se noteze de toată lumea interesată în cunoașterea adevărului faptul că numitul Dan Voiculescu n-are nimic de-a face cu condiția pe care președintele PNL Crin Antonescu a impus-o pentru eventuala cooptare a UDMR la guvernare alături de USL, adică respectarea ad-literam de către UDMR a Art. 1 din Constituția României.

Aici eu unul nu pot comenta decât faptul că președintele PNL Crin Antonescu merită tot respectul pentru poziția pe care a adoptat-o. Punct.

Din Constitutia României, ARTICOLUL 1

(1) România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.
(2) Forma de guvernământ a statului român este republica.
(3) România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate.
(4) Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale.
(5) În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.

Din Constitutia Ungariei, adoptată de Parlament în data de 18 aprilie 2011:

(Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) Magyarország Alaptörvényét az Országgyûlés a 2011. április 18-i ülésnapján fogadta el.)

ALAPVETÉS

A) cikk
HAZÁNK neve Magyarország.

B) cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam.
(2) Magyarország államformája köztársaság.
(3) A közhatalom forrása a nép.
(4) A nép a hatalmát választott képviselõi útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja.

C) cikk
(1) A magyar állam müködése a hatalom megosztásának elvén alapszik.
(2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erõszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetve kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni.
(3) Az Alaptörvény és a jogszabályok érvényre juttatása érdekében kényszer alkalmazására az állam jogosult.

D) cikk
Magyarország az egységes magyar nemzet összetartozását szem elõtt tartva felelõsséget visel a határain kívül élõ magyarok sorsáért, elõsegíti közösségeik fennmaradását és fejlõdését, támogatja magyarságuk megõrzésére irányuló törekvéseiket, egyéni és közösségi jogaik érvényesítését, közösségi önkormányzataik létrehozását, a szülõföldön való boldogulásukat, valamint elõmozdítja együttmüködésüket egymással és Magyarországgal.

În Constituția României >>> În Constituția Ungariei
tezele importante sunt: >>> tezele importante sunt:

* stat naţional, >>>* Magyarország az egységes magyar nemzet
* stat suveran >>>
* stat independent, >>>* független (állam)
* stat unitar şi >>>* egységes magyar nemzet
* stat indivizibil. >>>
* stat de drept >>>* jogállam
* stat democratic >>>* demokratikus (állam)
* stat social
* Forma de guvernământ >>>* Magyarország
a statului român este >>> államformája
republica >>> köztársaság
* Statul se organizează >>>* A magyar állam
potrivit principiului >>> müködése a hatalom
separaţiei şi >>> megosztásának
echilibrului puterilor >>> elvén alapszik.
* În România, respectarea >>>* Az Alaptörvény és a
Constituţiei, a >>> jogszabályok érvényre
supremaţiei sale şi a >>> juttatása érdekében kényszer
legilor este obligatorie. >>> alkalmazására az állam jogosult.

Nu sunt jurist, și poate din acest motiv, comparând cele două constituții, eu unul nu prea înțeleg bine ce vrea de la noi Kelemen Hunor, de ce declară că nu vrea să depună nici un fel de jurământ de credință (semmiféle hűségesküt nem vagyunk hajlandóak tenni).

Nu vrea, nu vrea, foarte bine, nu-l poate obliga nimeni !

Dar atunci, dacă nu vrea, să facă bine să stea în banca lui, fiindcă nici în Guvernul României nu mai are ce căuta. Miniștrii trebuie să jure obligatoriu cu o cu mână pe Constituția României și cu cealaltă mână pe biblie în fața lui Băse.

Azi în România este valabilă Constituția României cu Art.1 așa cum este citat el mai sus, deci nici Kelemen Hunor și nici UDMR n-au ce căuta azi în Guvern daca nu sunt de acord cu Art. 1 din Constituția României.

Clar.

Când se va modifica actuala Constituție sau când se va adopta o altă Constituție, mai putem sta de vorbă.
Până atunci însă, la revedere !

Kelemen Hunor poate să iubească și să respecte până atunci numai “A Magyarország Alaptörvényét”, fiindcă bănuiesc că medicul veterinar – filosof născut în Cârţa, România, are și cetățenie maghiară.

Interesant de constatat.

Oamenii celebri au început sa se nască ba pe la Cârţa, ba pe la Asuajul de Sus. Hai să ne mutăm cu toții acolo!

de emil la 24 December 2012 - 00:20

un horthyst in fruntea unei organizatii horthyste, iredentiste, antiromanesti. vor autoritate de stat ungureasca in Ardeal. asta e rmdiszno/rmdszamar. iar cei care se simt lezati de luarile de pozitie si opiniile antihorthyste si le considera antimagare sunt si ei niste horthysti.
daca tot schimbam constitutia, hai sa dam posibilitatea statului roman sa retraga cetatenia romana celor care au dobandit-o prin nastere pentru fapte antinationale/antiromanesti/anticonstitutionale bine definite printr-o lege speciala. iar dupa ce se retrage cetatenia, sa nu li se permita intrarea in Romania, in mod individual. de asemenea, hai sa eliminam dubla cetatenie prin prevederile constitutionale. Germania, asa stat federal cum este, nu permite decat o singura cetatenie. daca vrei s-o ai pe cea germana, atunci nu mai poti avea si alta.
kklemon hunul a jurat sa respecte legislatia romaneasca atunci cand a fost numit ministru. evident, nu poti pune baza pe juramintele unor scatofagi, fie ei beshisti, fie horthysti. friss kakas / legelista / nu au bagat niciodata in seama juramintele fata de vlahi, pentru ca, asa cum stim de la Trianon incoace, pentru ei “romanii nu conteaza”. numai minden magar. iar daca ungurii de treaba care s-au trezit tarati intr-o formatiune antiromaneasca nu isi retrag sprijinul electoral dat horthystilor, vor sfarsi prin a fi asimilati toti, la gramada, in aceeasi oala, cu horthystii. si nu cred ca o sa le placa finalul povestii.

de un roman la 24 December 2012 - 11:05

Buna ziua lui ajun.Stimata redactie imi cer scuze pentru faptul ca va deranjez,dar am postat aseara cateva versuri dintr-o frumoasa poezie de Mihai Emninescu.Deci din pacate nu erau compozitie proprie…Poezia se numeste ,,La Arme”.Nu vad adevaratul motiv pentru care mi-ati sters postarea…pentru ca acele versuri exprima de fapt foarte bine bataia de joc la care suntem supusi noi romanii de atata timp de catre dragii nostri ,,frati”,pe care de altfel ii tinem mereu in brate si ii iubim atat de mult,iar ei vorba aia,,ne-ar bea intr-o lingura de apa”…

de un roman la 24 December 2012 - 11:06

erata Eminescu

de Buletin de Carei la 24 December 2012 - 11:58

Am considerat ca in ziua de Ajun, armele trebuie să tacă, doar colindele să vorbească.

Într-o seara de Ajun din decembrie 1914, pe front,combatanţii germani,francezi şi scoţieni au decis să încheie un armistiţiu pentru câteva ore,să asculte slujba de la miezul nopţii, să închine un pahar.
Aşadar,până şi cei de pe front,în noaptea sfântă,au celebrat naşterea Fiului lui Dumnezeu.În această noapte,celebrăm şi noi Naşterea lui Iisus Hristos.
Fie ca doar colindele să se audă,pacea şi bucuria să coboare în gândurile şi sufletele tuturor.
Crăciun Fericit! Tuturor cititorilor Buletin de Carei şi celor dragi lor!

de un roman la 24 December 2012 - 12:56

Stimata redactie aveti perfecta dreptate in ceea ce spuneti,dar trebuie sa admiteti ca noi mereu suntem cei pacifisti si cu credinta in Dumnezeu

de un roman la 24 December 2012 - 14:46

Acuma ori v-ati incurcat si ati vrut sa stergeti alt coment sau va rezervati dreptul de a retine dintr-un comentariu doar ce doriti…Eu in locul dumneavoastra stimata redactie as fi bucuros ca sunt urmarit de catre cititori…Oricum eu de cate ori am scris am fact-o civilizat fara a folosi un limbaj trivial sau am postat sa zicem vorbele …poetului national…Daca va deranjeaza cititorii nationalisti si accentuez nationalisti nu sovini va rog sa nu-mi mai dati voie sa scriu pe acest site…

de un roman la 27 December 2012 - 13:02

Buna ziua lui Craciun, stimata redactie s-a terminat armistitiul?Si meciul?

de egy román la 29 December 2012 - 07:06

constitutia care permite existenta in libertate a unor hoti ca voiculescwu?

de parere la 29 December 2012 - 07:22

Art 1 din Constitutia Romaniei spune clar:

* stat democratic >>>* smecherii fura, prostutii lucreaza
* Forma de guvernământ a statului român este >>>* hotia la toate nivelele, subminarea economiei nationale de catre fesenisti si bunii lor prieteni imbogatiti pana peste orice limita a bunului simt din banii care inainte de fesenocratie erau folositi pentru crearea, intretinerea si dezvoltarea de fabrici, uzine, care asigurau locuri de munca (obligatorii, nu ca azi, ca nu te obliga nimeni sa muncesti, ba din contra) si mai asigurau ceva: productia tarii, ceea ce azi este o gluma.

de Horia Maries la 29 December 2012 - 08:19

@egy román la 29 December 2012 – 07:06 + @parere la 29 December 2012 – 07:22

La tratamente psihiatrice ați mai fost în ultima vreme? Se pare că e cazul.
E și asta doar o părere exprimată de egy román.

de mot la 29 December 2012 - 12:05

la 9 decembrie romanii au ales

http://www.youtube.com/watch?v=hLDihXrTNAU

de claudiu la 29 December 2012 - 13:37

comunistii udmristi care vorbesc in numele magharimii din romania isi fac averi uriase din furturi uriase dar fara sa le pese de etnicii unguri pe care ii reprezinta si pe care ii tin sub control prin intermediul bisericilor unde le propavaduisesc aceleasi minciuni sfruntate care ii mentin in saracie pe votantii lor in timp ce ei aduna milioane de euro.
cu zeci de milioane de euro avere, groful defrisarii padurilor romanesti care e verestoy inca zburda liber alaturi de borbely .
inginer chimist ,verestoy era un apropiat al elenei ceausescu

http://badeadan.blogspot.ro/2009/05/micile-secrete-ale-lui-attila-verestoy.html

de un roman la 29 December 2012 - 14:08

Sunt de acord intrucatva cu ,,un alt roman”(varianta ungureasca la misto sau nu) dar oricum legea fundamentala a fiecarui stat este constitutia,iarasi fara niciun alt comentariu articolul 1 din cunstitutie nu trebuie supus nici unei negocieri sau dezbateri…
(1) România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.
ASTA TREBUIE SA INTELEAGA SI SA RESPECTE ORICE CETATEAN AL ACESTEI TARI INDIFERENT DE ETNIE,APARTENENTA POLITICA,SEMNE PE SPATE SAU PERCIUNI…
Doar ca ministrii Udmr mereu au votat cu mana pe constitutie pentru a-si obtine avantaje personale si in rest fac referire la articolul 1 doar cand vor sa-i zapaceasca de cap pe unii etnici iredentisti maghiari…

de emil la 29 December 2012 - 16:44

Constituția României

ARTICOLUL 13

Limba oficială

În România, limba oficială este limba română.

ar fi bine sa-l mai aminteasca si pe asta la “negocierile” cu rmdiszno.

ARTICOLUL 5
Cetăţenia
(1) Cetăţenia română se dobândeşte, se păstrează sau se pierde în condiţiile prevăzute de legea organică.
(2) Cetăţenia română nu poate fi retrasă aceluia care a dobândit-o prin naştere.

alineatul (2) trebuie modificat in sensul de a putea fi retrasa in conditiile legii, pentru actiuni, fapte, antinationale, evident instigarile la acestea, ca sa-i mai linisteasca pe infierbantatii rmdzamar.

din pacate (sau poate din fericire?) constitutia permite chiar si existenta in libertate a dezaxatilor si diversionistilor, care, pana la proba contrarie, se bucura de prezumtia de nevinovatie.

de ballbusting la 29 December 2012 - 19:35

articolele din constitutie cu privire la statul national unitar si indivizibil nu prezinta nici un fel de pericol pentru romani. udmr nu are cum sa faca din transilvania un stat autonom. transilvania si celelalte tinuturi vor ramane pentru totdeauna impreuna, sub numele de ROMANIA.

de emil la 29 December 2012 - 23:14

ele nu reprezinta nici un fel de pericol nici pentru cetățenii romani etnici romani, nici pentru cei etnici unguri. dar rmdiszno/rmdszamar, ca si celelalte doua partide hungariste, ataca permanent continutul art.1 si vin mereu cu propuneri de “solutii” de modificare a acestuia in sensul dorit de horthysti, in ciuda faptului ca respectivul articol nici măcar nu poate fi revizuit. “autonomia secuiasca” sau cea a intregii Transilvanii, ca si provocarile antiromanesti, inclusiv catalogarea romanilor drept “ocupanti”, si instigari la enclavizare, separatism, intr-un cuvant, la “viszontlatasra Romania!” sunt forme de nerecunoaștere indirecta sau chiar directa, deschisa, a apartenenței Ardealului la Romania.
intre horthysti si Romania este mereu razboi, tocmai pentru ca sunt ireconciliabile, se exclud reciproc.

de ungurii la 30 December 2012 - 03:11

Emil pe 24,12,2012 vezi ca vorbesti prostii cu cetatenia germana!!! fratele meu are si cet.romana s!i cet .germana!!! deci nu dezinforma oamenii! si hai sa luam cet.romana de la cetatenii moldoveni de etnie romana

de romanii la 30 December 2012 - 09:08

cam prosti ungurii de la 30,12,2012 da nu te trudi ca stim ca prin stepa nu poti a afla cate toate-n lumea asta…..cet.crezi ca vine de la cetina sau de la centrala termica de pe vremea comunistilor vostri????
asa ne gandeam si noi ca ai crezut numa ca vezi tu…la popoarele civilizate si cu istorie de mii de ani exista si cuvantul cetatean si cetatenie…care vine de la cetate…..din alea de care v-ati minunat cand s-o ratacit caii vostri pe aste pamanturi….numa ca merkel nu da asa usor cetatenie la labili psihici ca tine si fratele-ti care stati la cersit o identitate …daca tot nu stiu unde s-o nascut si de-a cui is…..

de emil la 30 December 2012 - 11:17

din 01.01.2007, de cand Romania este membru UE, cetatenii romani nu mai sunt obligati sa renunte la cetatenia romana pentru a o obtine pe cea germana. dar cei din afara UE care vor cetatenia germana (de exemplu turcii)sunt obligati in continuare sa renunte la cetatenia tarii lor de origine.
modul de retragere a cetățeniei este individual, nu in grup. adica, daca un cetatean roman comite fapte antinationale, aceluia sa i se retraga cetatenia, nu grupului etnic din face parte. altfel spus, daca un etnic roman, cetatean roman comite fapte antinationale, nu retragem cetatenia tuturor etnicilor romani cetateni romani. la fel si pentru etnicii unguri cetateni romani. pentru cei proveniti din Republica Moldova, in discutie se incadreaza numai cei care au cetatenia romana dobandita prin nastere, adica aceia care s-au nascut cetateni romani. cei care au dobandit cetatenia romana mai tarziu, nu intra in categoria celor ce au dobandit-o prin nastere. iar celor care au dobandit cetatenia romana in alt mod decat prin nastere li se poate retrage cetatenia romana si in conditiile legii actuale.

de ungurii la 30 December 2012 - 11:24

La subiect! vezi ca nu stii nimic.numai prostia si ura e la tine! Toti cetatenii romani de etnie germana .care au cerut cet.germana .pot pastra si cet.de la nastere!!! numai azilantii trebuie sa renunte la cet.de la nastere! deci nu fiecare ii prostovan de dincolo de munti!!!!!!! sa ai un an nou fericit!

de emil la 30 December 2012 - 11:29

ocuparea functiilor publice este conditionata de calitatea de cetatean roman. ca urmare, cei care vor sa se comporte ca si cetateni ai altui stat decat Romania, vor fi – in continuare – liberi sa o faca, dar nu de pe teritoriul Romaniei. altfel, vom ajunge sa importam conflictele dintre turci si armeni, palestinieni si evrei, unguri si slovaci, sarbi si croati, sarbi si albanezi etc. iar Romania nu are nevoie de asa ceva.

de ungurii la 30 December 2012 - 11:30

Emile.nu este adevarat! fratele meu a primit cet.germ in 91 si acolo a facut si armata., iar fraza de dinainte este pt.romanii!

de hidegkuti la 30 December 2012 - 11:42

“de romanii la 30 December 2012 – 09:08

cam prosti ungurii de la 30,12,2012 da nu te trudi ca stim ca prin stepa nu poti a afla cate toate-n lumea asta…..cet.crezi ca vine de la cetina sau de la centrala termica de pe vremea comunistilor vostri????
asa ne gandeam si noi ca ai crezut numa ca vezi tu…la popoarele civilizate si cu istorie de mii de ani exista si cuvantul cetatean si cetatenie…care vine de la cetate…..din alea de care v-ati minunat cand s-o ratacit caii vostri pe aste pamanturi”

ungurii sunt la ani lumina in fata romanilor la civilizatie, chit ca nu au istorie de mii de ani.
ungurii sunt priviti ca niste oameni normali in europa, romanii sunt numiti hoti pe buna dreptate si strigati TIGANI pe stadioanele din afara tarii, cand o echipa romaneasca joaca in deplasare.
ungurii in doar 1100 de ani de istorie au ajuns sa fie mai dezvoltati din toate punctele de vedere decat romanii cu mii de ani de istorie.
nivelul de trai din ungaria este mult superior celui din romania, romanii merg sa lucreze in ungaria, nu invers. deci despre ce vorbim?

de emil la 30 December 2012 - 11:44

@un guru 30.12.2012:11:24
cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene (adica toti cetatenii UE, inclusiv cei din Romania) isi pot pastra cetatenia tarii de origine, adica cea a statului membru al “Uniunii Europene” (am scris intreg ca sa nu inteleaga cumva un gurii injectat de legelism si friss kakas ca e rima de la ue = suie). cum Romania este membru al Uniunii Europene din 2007, cetățenii romani isi pot păstra si cetățenia romana după ce o obtin pe cea germana. Turcia nu e membru al Uniunii Europene, iar cetatenii turci nu-si pot pastra cetatenia turca concomitent cu cea germana obținută. la fel pentru cei din Serbia, Ucraina, India, Republica Moldova, Tunisia, Mozambic si alte peste 100 de state.

de romanii la 30 December 2012 - 12:13

ungurii ca si primaru de carei va fac cinste voua prin datoriile pe care nu le plateste de peste 4 ani si pentru care are salarul taiat in fiecare luna cu 30 la suta…si care a platit 30 de miliarde amenda pentru neregulile de la lucrarile de la castel…acesta e presedintele udmr de carei care face cinste la ungurii civilizati…a venit cu o valiza de pcr ist si a falimentat firmele personale si acum a trecut la oras…da pentru voi e o mare realizare sa aveti asa presedinte adus din varf de munte care are cetatenie dubla ca inca nu si-a gasit identitatea ….

de un roman la 30 December 2012 - 12:18

Pentru ungurii si hidegkuti aveti cetatenie maghiara,germana,la ce va mai trebuie cetatenia romana daca sunteti asa mandri si demni de voi,la ce tot faceti referire la cei de ,,peste munti” ca si dincoace ce munti tot noi ROMANII am fost,suntem si vom fi majoritari chiar daca ati incercat cateva sute de ani sa maghiarizati tot.
Legat de civilizatia voastra milenara si de lipsa noastra de civilizatie si nivel de trai scazut…Voi ati fost mereu niste asupritori,ati supt din seva si bogatiile altora,ati facut parte din imperiul austro-ungar si spre deosbire de austrieci voi aveti de revendicat teritorii de la toti vecinii,caz unic in lume ,asta e sigur…Ati fost mereu niste barbari din cauza faptului ca veniti din Asia indepartata si ati avut un mare apetit mereu pentru carnea cruda…Pacat ca era carne de om…sunteti niste criminali prin definitie si istoria sta marturie pentru cate fapte abominabile ati comis…

de Emi la 30 December 2012 - 12:18

ungurii priviti ca oameni normali in europa au omorat handbalistul Cosma la Veszprem????
nu mersi atunci,mai bine romani!!!!!

de votul la 30 December 2012 - 12:36

nu sariti asa la unguriipuha saracu ca a mers si el la germania sa sarbatoreasca si sa uite de suparare ca a picat mini de la masa udmr din consiliu

de ungurii la 30 December 2012 - 14:10

nu sarbatoresc ci lucrez!! nu cersesc ca unii dintre voi la paris si londra!

de emil la 30 December 2012 - 14:22

oricum, exista diferente de la un land la altul in legislatia privind cetatenia, dar ca principiu e acelasi lucru.

de istoric la 30 December 2012 - 14:58

sa fii cersetor e una si sa fii criminal e cu totul altceva dar unii nu reusesc sa faca diferenta orbiti de ura interetnica !

cei cativa cersetori din care parte sunt si ungurigitaenes din romania nu reusesc sa umbreasca deloc marile realizari ale intelectualilor romani
http://www.buletindecarei.ro/2011/02/romani-celebripi.html

http://www.buletindecarei.ro/2011/02/romani-celebri-pii.html

ei raman in istoria lumii cu realizarile lor asa cum ungurii hortysti raman cu crimele si genocidele comise.
nici macar capitala lor budapestana nu au fost in stare sa o apere de invazia turcilor cand din armatele de aparare nu facea parte nici macar un combatant maghiar.
halal natie !
istoria consemneaza atrocitati si crime impotriva umanitatii si mai putin realizari ale unor oameni civilizati si intelectuali.
daca nu era armata romana care sa elibereze budapesta in 1919 nu stiu ce mai ramanea de civilizatia voastra !

de csabi la 30 December 2012 - 15:56

tudtam en hogy te vagy puha,jol mondod da tot mai bine e sa cersesti decat sa fii mincinos sau evazionist sau criminal ….nu ai aceasta parere si tu ?
haver mini ce parere are despre asta ?

de qaqaltamaszatokba la 30 December 2012 - 16:15

eu stiu ca turcii sunt mai inchisi la culoare ca romanii, sunt mai apropiati de tigani la modul cum arata, insa in europa tot romanii=TIGANII! de ce oare? de ce nu li se zice turcilor ca sunt TIGANI? poate pentru ca nu FURA, nu comit CRIME si nu se comporta ca niste BARBARI?
mini a fost singurul consilier care vroia binele careiului, ca restul sunt doar pentru putere acolo.

de qaqaltamaszatokba la 30 December 2012 - 16:17

istoric, asta ai citit in cartile de istorie ceausiste sau pesediste unde romanii sunt salvatorii lumii? nu iti pute a grandomanie, minciuna si exagerare cartulia aia pe care ai folosit-o sa inveti istorie? adica romanii erau buricul pamantului in cartile de istorie si brusc au devenit hoti, lasi, criminali? ei ce schimbare?! s-au modernizat si ei, s-au europenizat. care personaj din istorie se poate compara cu dan voiculescu cel viteaz?

de Iancu la 30 December 2012 - 16:42

doare adevarul la ungurii postacii!!!!!
dar pana si in istoria lor armata romana a salvat budapesta de teroarea lui bela kuhn!!!nici nu a trecut asa mult de atunci dar si mai putin de la genocidul de la ip si trasnea sau moisei!!!niste criminali care cersesc si acum pamant de la altii sau taie padurile din secuime pentru bani multi da isi lasa ortacii lor in saracie lucie si ii indoctrineaza in biserici ca la carte nu ii indeamana.
minciuna e la ei litera de lege la fel ca si violenta si crimele dar si alea pe la spate ca in fata nu au curaj!!!in ce tara unhandbalist a fost omorit la fel de violent ca si Cosma???cum va pute crima de la veszprem????

de emil la 30 December 2012 - 19:46

te uiti nu numai la ce spune, ci si la cine spune. deci, cine pune semnul egal intre romani si tigani in Europa? intreb nu pentru ca tiganii n-ar fi oameni, ci pentru ca are fiecare identitatea sa, inclusiv rasiala, diferita. asa cum nu-mi convine sa fiu confundat cu un ungur, nu-mi convine sa fiu confundat nici cu un tigan, nici cu un chinez. evident, nu imi asum faptele antisociale nici ale romanilor, nici ale tiganilor, nici ale ungurilor (care au si ei infractori destui in Europa, dar pe care nu ii mediatizează). si nici genocidul horthyst nu mi-l asum, ca e al horthystilor.
cand vezi ce “carti” au scos legelista – de exemplu editia cvadrilingva “Drumul legendelor satmarene” – te intrebi cum au reusit sa termine liceul la ce nivel intelectual, cunostinte, exprimare si stil au. pe urma iti aduci aminte cum au trecut unii la grămadă, numai pentru ca au fost prezenti la simulacrul de examen numit pe atunci bacalaureat. iar acum, tot aceleași (= același postac) persoane vin si critica tocmai ce au “invatat” la educatia horthysta. evident ca pe respectivii neterminati educational nu ai cum sa-i faci sa inteleaga ca nivelul maxim de civilizatie nu il reprezinta “legendele satmarene”, una din putinele -daca nu singura- carte cu care a ajuns (dubitativ) in contact.
tocmai pentru ca am citit destule carti, intre care unele -destule- si din perioada lui Ceausescu, raman uimit vazand ca exista totusi indivizi care isi inchipuie ca elucubratiile lor chiar pot fi crezute de oameni intregi la minte. unde, in care carte din perioada ceausista (căci despre carti “pesediste” nu am cunostinta, exceptand statutul psd, dar poate marele cunoscator legelist kkmakszamar numeste vreuna, sa vad si eu la ce anume s-ar putea referi) scrie ca romanii sunt salvatorii lumii? cat despre europenizarea romanilor, ii spun distinsului repetent doctor dentist =care pune dinti la grebla, ca romanii nu aveau nevoie de europenizare pentru ca, ghici ce? erau europeni. si erau europeni înainte de a veni romanii peste daci, care la rândul lor au fost tot europeni si tot europeni erau si cei peste care au venit bronzomanii = oamenii din epoca bronzului, care au creat o civilizatie a bronzului despre care nu s-a auzit la nagypuszta. ca sa incheiem capitolul europenizare, de ea au avut nevoie ungurii si secuii, ca ei nu erau din Europa. romanii erau si sunt si acum europeni, indiferent cât venin te face sa secreți acest adevăr simplu, pe care, evident il respingi. ceea ce nu inseamna ca astfel el inceteaza sa mai fiinteze. poate in singurul neuron bolnav functional de sub podoaba-ti capilara (sau de sub pielea rozalie pe care o piepteni cu prosopul si o numesti cap ca sa nu o incurci locul in care iti atasezi papilele gustative). sigur, intre timp s-au europenizat si ungurii. totuși, care e relevanta chestiunii cu europenizarea? e drept, la acest capitol si la încă doua romanii stau mai prost si au deci cu 3 sarbatori mai putin decat alte popoare. 1) nu am devenit europeni intre timp, ci asa ne-am născut; 2) nici nu am fost creștinați ca ungurii la anul 1000 sau popoarele slave, sau nordice, pentru ca ne-am născut creștini ca popor, creștinarea in zona României actuale făcându-se începând cu apostolul Andrei (deci înainte de anul 100, nu doar înainte de 1000!); si 3) mai stam prost si la capitolul “honfoglalas”, nici sarbatoarea asta nu o avem, pentru ca nu am ocupat teritoriul asta, ci ne-am format pe el, înglobând in civilizația românească pe toți migratorii care au trecut peste noi, inclusiv ungurii. sper ca stii ca ungurii erau migratori si ca au ajuns in Europa venind din Asia. m-am gandit sa-ti reamintesc, pentru ca prin asa zisele carti pe care pretinzi ca le-ai citit, unii pretinsi oameni de stiinta au pretins (ce era sa faca, altfel nu puteau sa afirme ca ungurii au fost primii pe aici?!) ca romanii sunt ultimii migratori. adica romanii, care nu au migrat, au devenit peste noapte migratori. sigur, noaptea era bezna din creierul sovin.
însăși limba romana, care, in ciuda unor presiuni seculare a continuat sa existe inclusiv in mult visata autonomie secuiasca, sta dovada prezentei continue a roamnilor pe acest teritoriu. sigur, nu peste tot limba romana a rezistat presiunilor. dar in spatiul romanesc actual ea s-a conservat atat de bine incat si azi, ca si acum 1000 sau 1500 de ani, romanii formeaza majoritatea populatiei.

de emil la 30 December 2012 - 20:01

@kkmakaszamar 30.12.2012 16:15

vezi ca nici la capitolul culoare si nici la cel al originii nu le-ai prea nimerit. e drept ca turcii si tiganii, vin din Asia, ca si ungurii . însă, țiganii vin din zona Indiei de azi, pe când turcii vin chiar din zona din care au migrat ungurii înșiși. ba mai mult, ungurii sunt înrudiți mai îndeaproape cu turcii decât sunt țiganii. in ceea ce te privește, beshila chiar a apreciat corect ca învățământul romanesc produce tâmpiți! ești un exemplu elocvent!

regret ca redactia Buletinului de Carei si-a inchipuit ca se poate face armistitiu cu cei de teapa ta – adica horthysti – de sarbatori. adica te-a considerat, totusi, fiinta umana. in opinia mea insa nu ai depasit stadiul de gunoi hungarist, adica antiroman, sovin, iredentist. evident ca asa vei si ramane, indiferent de nick.

de quaqua la 30 December 2012 - 20:23

eu nu cred ca si-au inchipuit vreodata. az csak hazugsag.
buletindecarei, aveti curajul sa postati urmatorul sondaj acolo in partea dreapta a paginii:

Care credeti ca este mai important pentru cetatenii careieni?
1)Kelemen Hunor zice ca voiculescu si antonescu nu ii pot obliga sa respecte articolul 1 din constitutie
2)Guvernul USELIST si parlamentul USELIST decid ca in 2013 sa creasca impozitele si taxele?

sau puteti sa intrebari asa:
Careienii stand la ghisee de plata a impozitelor si taxelor ii vor injura in gand pe:
1)Hunor
2)Ponta si Antonescu?

de un roman la 30 December 2012 - 20:26

Sper ca de aceasta data redactia Buletin de Carei sa nu mai aplice regula armisitiului si sa-mi stearga postarea.
Maghiar, tatar cu cap de câne
De noi și azi îți bați tu joc…
Sub pumnul nostru vii tu mâne
Strămutăm falcile din loc,
Și limba ta muiată-n ură
Ți-om smulge-o, câne tu, din gât,
Ți-om băga pumnul nostru-n gură
Căci, câne, te iubim atât.
Și brațul nostru-o să vă farme
Și robi veți fi, măriți stăpâni,
La arme, la arme,
La arme, frați români!

de emil la 30 December 2012 - 20:48

@kk/puha/uncretindebil etc.

ba redactia chiar a dorit armistitiu, fiindca in acest spirit mi-au sters doua comentarii antihungariste din 24 decembrie. altfel le-ar fi publicat. pentru mine nu poate exista armistitiu cu horthystii/ hungaristii. astia trebuie trimisi in Ungaria, sa faca acolo hungarism pana le iese pe toate orificiile, inclusiv prin ochiul maro, ca sa aiba si ce sa manance scatofagii (hungaristi/legelista). atunci nu am mentionat scatofagii beshisti. am precizat la ce categorii de scatofagi m-am referit, ca sa nu existe confuzii si sa se supere beshistii ca m-am luat de ei fara motiv.

de zorro la 30 December 2012 - 20:51

daca ati fi citit despre sedintele de consiliu din buletindecarei ati fi vazut ca primarul sustinut de consilierii udmr majoritari au aprobat majorarea impozitelor pentru anul viitor dar primarii usl de satumare si negresti nu au majorat aceste impozite locale.
persze ca primarul trebuie sa umple gaurile pe care le face cu smenurile lui asa ca tzoki postaci udmristi evazionisti care fura si fac prapad pe unde trec.
ce ar face adorian daca primaria nu ar angaja la el si daca are firma de plante el este director la spatii verzi da asta nu spuneti la voi postaci udmristii.
nici ca presedintele UDMR CAREi are salar taiat pentru ca nu plateste datoriile si cere de la careienii sa plateasca la timp.
mare nerusinare la gasca de udmristi careieni care tin pe ungurii din carei in saracie si numai pe apropiati la ei angajeaza si platesc.
bine spune aici cineva ca jos diktatura UDMR CAREI!!!!!!!

de zorro la 30 December 2012 - 20:53

kkatul de HUNOR a poftit la mancare de la cantina sociala a orasului cu toata gasca lui de sugatori de fonduri romanesti si nu a suportat nici un roman la teatrul orasului de parca el ar fi pus banii pentru lucrarile de acolo!!!

de rakouti la 30 December 2012 - 21:10

sa vedem daca are curajul jenouke sa arate fluturasul de salarii si foaia de avere pe care a uitat sa o posteze la fel ca si fotbalistul care dribleaza legile prin primarie’.
sa vedem daca cei doi sobolani de la primarie au curaj sa angajeze oamenii care lucra la firmele lor da cu carte de munca .
sa vedem daca au curaj sa spuna cat este comisionul pe care il iau pe lucrari .
sa vedem daca au curaj sa spuna cum fac angajarile in primarie si cum cumpara masina din bacau de la cumnatul doamnei cu proiectele europene .
sa vedem daca au curaj sa spuna cat au dat la candidatii pentru primar de la locale si cat la cei de la parlamentare ca tot nu au dat din buzunarul lor ci al orasului .
sa vedem daca au curaj sa spuna udmristii de la primarie cat au dat la presa judeteana pentru articole ceausiste de marire si laude si nici un cuvant despre jafurile fondurilor si DATORIILE orasului .
sa vedem daca au curaj sa spuna cum dau fonduri la organizatiile unguresti apropiate lor si cum le lasa pe dinafara pe cele romanesti .
CAND O SA PLATEASCA DATORIILE DE MILIARDE presedintele UDMR CAREI ?

de emil la 30 December 2012 - 21:17

@zorro

pai si atunci de ce acei unguri din Carei care sunt tinuti in saracie de gasca de rmdisznotor voteaza aceeasi gasca la conducerea orasului?

iar de la kklemon hunul v-ati asteptat cumva la altceva? e si ala tot un fel de MRU, doar ca vorbeste ungureste mai bine si in public. si probabil nu a cantat pe la chefuri/nunti melodia aia cu “… se marita Mona mea!” in rest, tot scatofagi, doar ca unii-s hungaristi, iar ceilalti beshisti.

de Miana la 30 December 2012 - 21:30

qaqariotul are curaj sa spuna ca presedintele udmr din carei care mai este si primar a bagat o noua taxa din 2013 adica taxa pe paragina?
directorul de la clubul elevilor imparte si acum la oaspeti cartea antiromaneasca scrisa de fundatia care are doi consilieri la primarie dar qaqariotul nu cred ca are asa curaj ca sa spuna la Inspectoratul Scolar Satu Mare !

de emil la 30 December 2012 - 21:34

@ zorro

raspund tot eu: de electorat captiv, adică de dobitoci! nu degeaba sunt ba rmdiszno(tor), ba rmdszamar! sa-i voteze pana la a doua venire si pe urma sa se planga ca nu sunt bagati in seama de aceia pe care ii voteaza oricum numai sa fie unguri! oricine traieste in Carei stie cam cate parale face fiecare politician din fruntea urbei. dar, daca au votat etnic, nu pe cel mai bun dintre cei care au concurat, acum au exact ce au votat!

si mai au si tupeu sa arunce vina pe guvern pentru cresterea taxelor locale. cand am zis inca inainte de alegerile locale ca vor fi obligați sa mărească taxele pentru a putea sa plateasca din datorii si sa faca tot felul de cheltuieli nesabuite, a sarit postacul de la nagypuszta ca sunt impotriva infrumusetarii orasului, impotriva asfaltarii etc. am spus atunci si spun si acum: nici un om întreg la minte nu aproba sa cumperi o Dacie la un pret de BMW, nici sa asfaltezi niste străzi la costuri cât pentru o autostrada. dar, “ez a varos a mienk”. pai daca e asa, platiti-va naibii cheltuielile extravagante, nu asteptati impozite si de la vlahii ocupanti pe care locuitorii au fost obligati sa-i intretina, jegosilor! de ce sa platesc eu taxe marite ca voi sa aruncati banii pe tot felul de legende sovine si pe traditii moarte ca si nagyszamarorszag/nagymagarorszag?

de fecske la 30 December 2012 - 23:29

cretinul de quaqua nu poate sa inteleaga ca toti careienii il injura pe primarul care mareste impozitele ca nu are ponta si antonescu nici macar o treaba cu impozitele din careicity..
cit poti sa fii de imbecil sa crezi ca parlamentul mareste impozitele doar la carei iar la satumare si negresti face scutiri…
nerusinatii de udmristi cand au de gand sa plateasca pentru presedintele lor datoriile lui daca tot l-au ales sa ii conduca???….votantii dobitoci cu spiritul de turma prefera un nenorocit de taranoi si ei se lauda cu grofii lor nobili…cine sa ii mai inteleaga si pe …nobilii scapatati careieni?????

de Dicu la 31 December 2012 - 08:54

impertinentul de hunor se crede un grof pe mosie desi el nu are nici macar una mostenita ci poate furata;
cine il aduce la realitate ?
in ungaria nimeni nu il baga in seama si nu stiu daca ar avea ceva servici asa ca latra si el unde poate

de qua qua la 31 December 2012 - 10:40

nu stiu de unde ti-a venit de armistitiu, dar afla ca eu nu sunt precum masina de vot uselista, care aproba armistitii intre dusmani declarati pe la televiziunile antenisto-uselisto-voiculestiene(USL si Basescu), nu sunt nici prostutzul satului sa accept cioara de pe gard promisa de politicieni puscariabili uselisto-pedelisto-udemeristi, deci nu pot sa cred ca ati dat-o pe armistitiu?!

totusi doar niste perversi pot sa arunce cu laturi tot anul in udmr, in unguri si apoi de craciun si de revelion o sau la pace. de pasti nu doriti niste tribut sau alte dari pe care le plateati si voi turcilor in trecut ca sa nu va casapeasca pe unde va prind?

si-apoi cum de ungurii asiatici sunt poporul inferior?
pai in asia mai sunt si niste chinezi, japonezi, rusi, adica popoare cu mai multe realizari in 2 ani decat romanii in toata istoria lor.

ungurii asiatici au bunul simt sa nu fure cu 2 maini si non-stop, ci sa mai si produca, ceea ce USL+PDL+UDMR nu vor face niciodata.
romania a fost o putere pe plan economic, industrial in perioada comunista, iar acum a ajuns lanterna rosie a europei. daca nu stiti ce e aia lanterna rosie, cautati de va documantati.
oricum perversa treaba cu armistitiul. sa fim mai buni nu?

de qua qua la 31 December 2012 - 11:01

treaba cu impozitele vine de la guvernul USL care da mana libera conducerilor locale sa decida daca respectiva localitate poate suporta taxe si impozite marite. se va aplica abia din 2013, asa ca nu stiu de unde a scos lumea ca negresti nu mareste si carei da. majoritatea tarii e condusa de usl, udmr are foarte putine localitati in care sa conduca, asa ca USL isi va pune in aplicare planul diabolic de prostire a natiunii:
noi nu taiem pensii si salarii, ci marim taxe+impozite, si nu oricum, ci ii lasam pe cei mici sa decida. adica ponta si crin se acopera cu mantaua uselistilor micuti ce conduc judetele si orasele, si ei ies basma curata din treaba asta, pe cand boc cu taierile de salarii si pensii a fost rastignit. normal, orice analfabet intelege ca a taia direct e rau, iar a lasa pe altii din subordine sa taie, e…ha? cum e? USL mizeaza pe faptul ca analfabetii care i-au votat sa nu stie daca e de bine sau de rau. in cele mai multe localitati se va majora, iar in celelalte nu, creand astfel o incurcatura generala. nu va mai sti neam de uselist daca astia au taiat, unde au taiat, unde nu, si asa ponta scapa.

de qu la 31 December 2012 - 11:06

dar oricum, nu vreau sa dau prea multa importanta maririi de impozite si taxe, pentru ca nu asta e arma preferata a USELISTILOR. arma lor preferata din cate imi aduc aminte este lasarea de izbeliste a fabricilor, uzinelor, vinzarea de centre industriale la straini pe pret de nimic, ca sa scoata si ei bani si sa nici nu trebuiasca sa investeasca in acel centru industrial, iata dublu castig. marirea de impozite e doar ciresica mica de pe un tort mult mai mare, si care nu prea va fi aflat de romani decat in momentul in care vor creste preturile la alimente, si in general ei nu vor castiga mai mult, pentru ca nu au de unde, nefiind productie, nefiind fabrici si uzine.

de emil la 31 December 2012 - 11:17

@kkmaka 31.12.201210:40

reproduc invitatia redactiei, desi mi-e clar ca stii la ce ma refer, adica ai citit-o dar te prefaci ca nu. treaba ta. deci, de acolo ideea armistitiului:

“de Buletin de Carei la 24 December 2012 – 11:58

Am considerat ca in ziua de Ajun, armele trebuie să tacă, doar colindele să vorbească.

Într-o seara de Ajun din decembrie 1914, pe front,combatanţii germani,francezi şi scoţieni au decis să încheie un armistiţiu pentru câteva ore,să asculte slujba de la miezul nopţii, să închine un pahar.
Aşadar,până şi cei de pe front,în noaptea sfântă,au celebrat naşterea Fiului lui Dumnezeu.În această noapte,celebrăm şi noi Naşterea lui Iisus Hristos.
Fie ca doar colindele să se audă,pacea şi bucuria să coboare în gândurile şi sufletele tuturor.
Crăciun Fericit! Tuturor cititorilor Buletin de Carei şi celor dragi lor!”

ideea nu era a mea, iar redactia mi-a sters doua postari antihungariste. ceea ce spune ca n-am aprobat “armistitiul” cu hungaristii. crezi sau nu crezi, treaba ta.
si acum la “cestiune”:

ca un legelista consecvent, pretinzi ca unii “perversi” arunca tot anul cu laturi in rmdiszno si imediat te simti obligat sa induci ideea ca “perversii” fac acelasi lucru si ungurilor. perversitatea e in ograda masinii de vot hungariste (rmdszamar). de ce? pentru ca, mai intai, faptele vorbesc pentru rmdiszno, pretinsele “laturi” fiind comentarii pe baza faptelor respectivei organizatii culturale si ale liderilor ei, locali sau nationali. altfel spus, materialul va apartine, croiul la fel, am dreptul sa nu-mi placa, asa cum rmdiszno (precis pentru asta sunt “laturile”, doar n-o sa-l lasam sa moara de foame, ca suntem crestini milostivi) isi permite sa nu-i placa tocmai Constitutia Romaniei si limba oficiala a acestei tari si isi permite chiar mai multe, pe care nu le dezvolt chiar acum. pe de alta parte, perversitatea hungarista mai consta si asimilarea ungurilor cu rmdszamar. am precizat de atatea ori ca ma refer in comentarii la cei cu pozitii sovine, iredentiste, horthyste, hungariste, antiromanesti. o iei de la capat cu legatul de unguri. eu nu am nimic cu ungurii de treaba, adica ma refer la cetatenii romani etnici unguri care nu voteaza rmdiszno si nici horthystii, care au iesit din blocajul votului etnic, care inteleg ca in Romania sunt o minoritate si trebuie sa se comporte ca atare, care nu vor autonomia pe criterii etnice, care nu vor ca ungureasca sa fie limba oficiala in Romania. Exista asemenea unguri. ca nu vrea legelista sa recunoasca, nici nu conteaza recunoasterea din partea acestuia(acestora).
perversitate este si inducerea ideii ca ar fi ungurii sunt un popor inferior. poate in aberatiile naziste, cu care nu am nimic comun. cat despre comentariile care ar sugera asta, le iau in serios exact atat cat pe cele in care romanii sunt asimilati cu tiganii. nici pe tigani nu-i consider un opor inferior, in ciuda modului lor de viata deosebit. aici, la deosebirea intre modul de viata au existat comparatii si e de notorietate ca la sosirea in Europa nivelul de civilizatie al ungurilor era cel al unor nomazi, migratori, care, evident, nu aveau nimic comun cu traiul sedentar, deci nici cu lucratul pamantului, nici cu celelalte ocupatii care presupun o locatie relativ fixa. sigur, dupa ce s-au fixat in Panonia si n-au mai putut intreprinde expeditii de jaf si teroare pe la vecini, ungurii au preluat de la cei pe care i-au gasit in spatiul respectiv si ocupatiile sedentare. iar chinezii si japonezii sunt tot acolo de peste 5000 de ani, deci nu se compara ungurii sau hunii sau chiar mongolii cu astia.

de un roman la 31 December 2012 - 11:35

Cua cua, cred ca esti un bozgor imputit(om fara tara)migrator din Asia,care din gena pe care o aveti mereu postati in victime,ungurii asiatici nu au furat cu doua maini,au furat cu toata fiinta lor teritoriile altora,aici sunteti rudenii si cu japonezii si cu rusii.Dar in afara de faptul ca sunteti niste barbari in adevaratul sens al cuvantului,istoria a dovedit-o,e prea fortata comparatia cu Japonia,China sau Rusia(care e o tara europeana expansionista si astfel a ajuns prin Asia)iarasi voi pentru ca erati prea slabi sa cuceriti ceva prin Asia ati ajuns in Europa si ati beneficiat de ospitalitatea altora la fel cum faceti si acuma asupritorilor care plangeti pe unde puteti ca sunteti asupriti fara drepturi…
Iarasi legat de realizarile celor trei popoare pe care le-ai enumerat ai dreptate sunt niste popoare vechi,cu traditie,cu o bogata cultura,etc.Gresesti flagrant cand te referi la romani,daca te referi la cultura,istorie sau chestii de genul.Cand pe aceste locuri la Tartaria(jud. Alba) s-a descoperit cea mai veche scriere din lume undeva pe la 5500 i.Hr.(daca stii ce inseamna)asta inseamna cu aproximativ 7500 de ani in urma…Cand noi suntem crestini de peste aproape 2000 de ani,cand noi ne bateam cu romanii voi inca nu erati nici in gaoaza mamii voastre acolo in iurtele din Mongolia…Daca te referi la aspectul economic cele trei tari sunt niste puteri economice incontestabile.Romania a fost o putere economica cand a fost condusa de romani pe timpul comunismului,desi nu sunt adeptul comunismului(si chiar a niciunui partid politic din Romania)pe timpul comunismului figuranti ca tine si ca multi alti etnici magari nu carcovau cum fac azi.In acele vremuri nu se afla la guvernare Udmr care e o adevarata dinastie in politica Romaniei de 23 de ani.

de alt roman la 31 December 2012 - 11:41

Sa revenim deci !
Presedintele ungurilor UDMR CAREI are datorii de miliarde si are inca poprire pe salarul de primar primit de la Guvernul Romaniei !
Firmele lui le-a falimentat si inca are pe rol procese la Oradea cu duiumul.
Pentru romanii care isi revendica casele nu pune in aplicare hotaririle judecatoresti desi a fost somat de Prefectura sa o faca !
Acesta este ungurul primar care conduce UDMR CArei !

de Cica la 31 December 2012 - 11:47

progenitura lui jenouke pusa de sef la tinerei udmnristi isi permite sa se ia de oficialitatile judetului ,altele decat cele udmriste si mai ales de consilierii usl …in calitate de ce ? faptul ca a trecut de la romani la unguri ii da cumva statut de consilier ? atunci sa o angajeze taticul langa ernestin si ilike ca si consilier personal ca macar sa aiba o calitate in care sa poata vorbi …
sumo si qu ce parere aveti de fabrica construita pentru copii de presedyntele vostru langa polipol ?

de Cica la 31 December 2012 - 11:48

din salarul taiat a avut fondurile ca pe foaia de avere nu are decat o amarata de dacie si sta in casa fetei la care a donat-o cand a vrut sa i-o ia banca pentru datoriile de miliarde…..

de Claudiu la 31 December 2012 - 12:29

ia sa vedeti ce mici secrete apar inca dinainte de 2010 la aia avuti din udmr care lasa secuii sa isi duca zilele de azi pe maine iar ei se lafaie in bani
http://badeadan.blogspot.ro/2009/05/micile-secrete-ale-lui-attila-verestoy.html

de ungurii la 31 December 2012 - 16:40

vad ca nu mai apare deloc ce scriu!!!! va e frica de adevar???

de un roman la 31 December 2012 - 16:51

Pai oricum scrii numai aberatii moi…

de emil la 31 December 2012 - 17:29

@ un guru 16:40

vezi ca a apărut o reclamație din partea ta cum ca nu mai apare deloc ce scrii! sa știi ca nu am scris-o eu, deci asta cu nu apare “deloc” e o afirmație mincinoasa!

după cele pe care le-ai scris pana acum, tu și adevarul sunteți un exemplu perfect de paralelism: adică nu aveți nici un punct comun! asa ca, decât sa tot insulti romanii și sa faci tot felul de speculații si elucubrații antiromânești de tip nagypuszta legelo teruleten si imprejurimi + friss kakas hungarista, mai bine du-te tu acolo unde îți ții limba aia atașată de dosul șovinilor din conducerea locala a rmdiszno și, evident, al lui folegelista! dacă tot nu suporți romanii, ce cauți printre ei? du-te la potyad=patyod si acolo poți fierbe in sucul tău propriu iredentist-hungarist, sa te simți si tu bine undeva, ca aici, intre romani iți pute! evident, a “budos olah”!
ce “adevar” ar putea sa mai spuna o javra horthysta? ca doar le-ai spus si pe alea cu civilizatia, cu tiganii, cu anii lumina unguresti. mai lipseste sa scoti romanii din oras si din tara sau sa aplici “blândele” metode ale horthystilor de la Ip, Traznea, Sarmas, Muresenii de Campie si altele.

de un roman la 31 December 2012 - 17:31

Cand mormintele strabunicilor nostri is impietrite in pamanturile astea de vreo 7-8000 de ani documenteaza-te putin si apoi da-ti cu parerea nu tot veni cu chestii despre Ceausescu ca ai trait foarte bine si tu si familia ta pe acele timpuri,pot sa-ti spun ca pe mormintele strabunicilor tai inca e pamantul moale asa ca tine…Asa suna istoria …dar din pacate is mai preocupati strainii sa o descopere prin studiile care se fac la universitati din Germania si S.U.A
Pentru ca la noi daca vorbesti de istoria adevarata esti sovin si ai ceva cu ungurii si la scoli din pacate nu se invata istoria care ar trebui cu toate realitatile ei cu crimele savarsite de dragii nostri frati,la noi trebuie sa vina strainii sa descopere urme de pe vremea tracior si dacilor pentru ca ai ministrul culturii pe unul ca si Hunor…

de emil la 31 December 2012 - 17:33

sau poate vrei sa luminezi poporul asta primitiv vlah, cu “înaltele” valori moral-culturale ale lui was albert si nyiro jozsef, horthysti de top, iar primul chiar criminal de război condamnat de justitie!?

de ungurii la 31 December 2012 - 17:36

Emilas.unde-i mormantu lu strabunicu? na An Nou Fericit!

de un roman la 31 December 2012 - 17:41

Urmareste materialul asta poate mai inveti ceva cu creierul ala al tau sovin.
http://www.youtube.com/watch?v=duj_84hnc58
http://www.youtube.com/watch?v=hBJNJoo85Ow

de gyetko la 31 December 2012 - 17:44

cica ungurii alias puha e la munca-30.12-14,10 da sta mereu pe taste si plange ca pretenu mini nu a reusit sa primeasca destule voturi ca sa mai voteze in consiliu cu udmru.
ma tokfej pune mana si lucreaza daca nu ai fost in stare sa inveti si sa nu fii nevoit sa pleci de acasa ca sa castigi un ban !
poate castigi mai mult si dai si la jeno ca sa plateasca datoriile si sa nu mai trebuie taiat dib salaru lui ca va faceti de ras cu ce elnok aveti….si la presedintele udmr unde e ste mormantul la stramosi????sa nu spui ca adus cu el in valiza cu care venit la crasna pe care a falimentat

de ungurii la 31 December 2012 - 17:51

Ma confunzi cu preotu reformat din lucaceni!;))) vad ca tot nu ai gasit mormantu! in veci nu veti conduce careiu! la multi ani! aveti sansa la primarie.in gaesti! na numai bine.ca raul nu-i vreau nimanui!

de urzica la 31 December 2012 - 17:55

cretinoizii de ungurii sa ne spuna unde au mormantul stramosilor cei doi umflati de la primarie care au instaurat diktatura udmr la carei.
la ala mai mare tulipan datornic nici el nici nevasta nu au de-a face cu orasul carei inafara de datoriile care le-a facut peaici si de falimentele firmelor sale.
da voua va place sa va conduca toti borfasii ca e mai cool si numai de la altii aveti pretentii de morminte.
spurcati mai sunteti voi!!!
daca tot umbli la lucru pe acolo de ce te mai intorci unde nu e bine pentru tine nimic????
numa ca acol nu te baga nime in seama si nici nu stii sa scrii comentarii ca nu merge cu limba,seda????prosto mai is unii da cu coada pe sus….

de un roman la 31 December 2012 - 17:56

Astea-s expirate de mult mai bine scrie si tu pe ceva site unguresc sau nemtesc poate acolo gasesti niste adepti…aici numai se minuneaza lumea da cat de stupid poti sa fii…

de ianika la 31 December 2012 - 17:57

ce tot aveti cu antal puha si nu il lasati sa se bucure prin germania la lucru????
lasati-l sa isi caute locul si identitatea ca nu degeaba a plecat de acasa ca doar nu putea trai numa cu mormintele lui…tot mai bine pentru el sluga la altii ca nu toti pot fi independenti…putina intelegere sa aveti pentru saracul de el.

de lena la 31 December 2012 - 18:00

ungurii nu ne spun si unde sunt mormintele la stramosii de la familia primarului si presedinte de udmr carei ?

de un roman la 31 December 2012 - 18:04

Uitati-va va rog la cele doua filmulete sa-i dam subiect ,,amicului” nostru din Germania.
http://www.youtube.com/watch?v=duj_84hnc58
http://www.youtube.com/watch?v=hBJNJoo85Ow

de ungurii la 31 December 2012 - 18:08

dar antal puha nu a plecat la ciordit cum fac ai vostriiii! mai bine e la sluga decat la furat! si eu, nu antal puha ,am auzit cu urechiile mele parerea nemtilor despre voi……rumäne zigeune! reuber,einbrechner!si stati linistit ca mini va fii primar in carei…dar de la voi nimeni niciodata!,iar aici nu a fost vorba de primar,ci de mine ungurii si un cunoscut din ianculesti! plus vad ca doare adevaru! v-am intrebat de mormant…nu de kovacs jenö! raspuns…mornantul strubuniciilor vostri este langa galati,tulcea….nu langa carei! na la multi ani

de un roman la 31 December 2012 - 18:13

La ce om esti eu nu stiu cum poti sa te intalnesti cu unii romani pe care ii consideri prieteni…Ar trebi sa-ti fie rusine…

de Iancu la 31 December 2012 - 18:17

Deci s+a stabilit ca ungurii e de fapt puha antal cel care se ruga de toti sa voteze independentu ca sa aiba un vot in plus udmr carei.
In ce priveste imbeciliatatea lui,;e proverbiala prin carei si asa cum recunostea mai sus ca ei sunt numai de o mie de ani peaici nu stie ca la bobald se descopera mereu urme ale locuintelor dacice din aceasta zona…de pe vremea cand srtramosii lui umblau cu carnea cruda sub saua calului in cautarea unui loc de popas ca doar erau migratori….nu degeaba singurul ADN curat din lume e al romanilor fapt recunoscut pe plan mondial ,;desigur ca cei plecati sa fie slugi la altii nu au cum sa mai si studieze astfel de aspecte…
e bine la curatat grajduri puha???avem si la castel cateva;daca vrei vorbesc cu aniko si poate te primeste ca sa nu mai umbli prin lume ca…hunii

de rosalbastrii la 31 December 2012 - 18:51

se poate vedea acum de ce la minifotbal la terenul lui mini preten cu puha nu mai joaca echipe romanesti

de Horia Mărieș la 31 December 2012 - 19:12

@ungurii la 31 December 2012 – 18:08

Citez/transcriu f. exact:

“mornantul strubuniciilor vostri este langa galati,tulcea….nu langa carei! na la multi ani”

Să spunem că nu știu cine aste autorul. Să spunem că suntem în ajun de an nou. Să spunem că redacția a declarat un armistitiu, acceptat sau nu de către beligeranți.

Cu toate astea spuse, ar fi bine totuși ca autorul aberațiilor de mai sus, adică d-l (d-na) @ungurii, sa numere în gând până la 100 înainte de a le scrie.

Nu de alta, dar se face de cacao cu cele scrise și eu unul n-aș vrea să ne sfădim/batem chiar azi pe tema străbunicilor înmormântați în sau pe lângă Carei, fiindcă acel autor cu alias @ungurii ar pierde în mod sigur.

Lassabban, nyugi, langsamer kedves @ungurii!

LA MULȚI ANI 2013, cu multă veselie pentru toată lumea!
Ne revedem la monument la ora 24. Azi, 31 decembrie 2012.

de qoqo la 31 December 2012 - 21:17

la multi ani si tie maries.

de careianu la 31 December 2012 - 22:00

puha nu e ala care a fost cu copii in italia cu fotbalu si au luat bani de la oras si apoi au cerut si de la parinti ?
big like rosalbastri !

de emil la 1 January 2013 - 03:10

@kangurii 31.12.2012 17:36

la Treznea. iar “emilas” sa-i spui ma-tii!

de emil la 1 January 2013 - 03:49

@cangurii

de unde sa stiu unde e “mornantu” lu` strabunicu tau, daca nici tu nu stii? In Muntii Altai? in stepele asiatice? pe Volga? in Mukacevo? la Ulm?
mormantul unui strabunic al meu este la Treznea. al altuia in Batania (Battonya).

si daca ar fi la Galati sau Tulcea, care ar fi problema? In tara mea ma misc unde si cand vreau. Au ajuns cangurii sa interzica libertatea de miscare? ei, aici mi-ai ridicat-o la fileu. pai daca acum, cand nu au puterea sa ma elimine din zona pe care o locuiesc, unii etnici unguri imi fac o vina din faptul ca nu am strabunicii in/din Carei, cum as putea trai linistit intr-o “autonomie secuiasca” unde aia mi-ar cere pasaport ca sa pot locui la ei. stii, ca ala cu “viszontlatasra, Romania”. m-as bucura daca lozinca aia ar fi insemnat ca pleaca din Romania si, poate va mai reveni. dar tipul ala e chiar sovinul care a “judecat” si spanzurat o papusa reprezentandu-l pe Avram Iancu – evident, dupa “judecata” criminalului kkossuth. de aceea, cu astfel de exemple de comportare si cu amintirea vie a celor intamplate la Ip, Treznea si in alte localitati in 1940, nu putem risca nici o autonomie secuiasca, nici o a doua limba oficiala, cea ungara. fiindca ne-ati aratat cine sunteti si ce sunteti in stare sa faceti daca va lasam sa ne conduceti. vreti sa traiti in Romania in conditiile pe care vi le-a creat statul roman, bine. nu, plecati in origine. stepele asiatice va asteapta, patria mama nagymagarorszag va asteapta cu drag si dor in pamantul ei fertil pe care l-ati ocupat cu forta acum cam 1000 de ani. daca tot ne intrebam de strabunici, unde au fost stramosii cangurilor la anul 700? dar la 800? nici macar in Europa, nu la Galati, Tulcea etc. erau bine merci, dincolo de Volga si de Muntii Urali. cand vorbesti despre stramosi, istoria voastra pe aici de abia trece de 1000 de ani, in timp ce a celor din Constanta, de exemplu, trece de 2000. deci, daca tot faci apel la vechime, atunci mergi pana la capat, nu te opri la ultima suta si ceva de ani, la momente care iti convin (1867-1918). pe de alta parte, iti place, nu-ti place, apartenenta unui teritoriu se judeca in functie de majoritatea locuitorilor. ori aceea este romaneasca. asa ca, asa cum romanii nu vor avea primar etnic roman in Carei cat timp se voteaza etnic, nici etnia ungara din Romania nu va avea autonomie secuiasca, ardeleana sau alte “traditii” asupritoare de romani pe care tot incercati sa le reinviati. dar, ca si nagyszamarorszag si acestea sunt moarte si ingropate, oricat va straduiti voi, hungaristii sa-i pictati pe romani in toate culorile dragi voua. cat despre rasistii limitati intelectual cu care ai fi stat de vorba, ei fac parte din aceeasi familie politica precum nyilasistii/magargardistii tai. pe vremea lui Hitler li se spunea nazisti. Acum s-au modernizat si se numesc “neonazisti”.

de coasa la 1 January 2013 - 04:10

acestia sunt oamenii lui kelemen hunor .
Primarul UDMR din Salonta nu e de acord ca un liceu românesc să se numească ”Dacia” deoarece “Ar fi o jignire, pentru că ar însemna că Salonta este pământ românesc”
http://www.buciumul.ro/2011/11/12/primarul-udmr-din-salonta-nu-e-de-acord-ca-un-liceu-romanesc-sa-se-numeasca-%E2%80%9Ddacia%E2%80%9D-deoarece-%E2%80%9Car-fi-o-jignire-pentru-ca-ar-insemna-ca-salonta-este-pamant-romanesc%E2%80%9D/

de emil la 1 January 2013 - 04:11

@cangurii

asa, de dragul glumei, ti-as putea spune ca mormântul străbunicilor mei nu este lângă Carei, ci in Carei! si, continuând “raționamentul” din puțul gândirii tale, as putea trage concluzia ca ar trebui sa pleci la Capleni/ Foieni etc.
apropos, stii care e femininul de la “puț”?
sigur, la legelista se permite si din asuaj, nu doar din nagypuszta si împrejurimi, ca la ei voie estem, ca ei nu estem din Galati, Tulcea etc. si pe urma, mai lipseste doar sa declari cat ii iubesti si ii respecti tu pe romani, ca ai prieteni romani si restul prafului de camuflare a sovinismului. de ce spun ca e praf de camuflare? pai de ce ii respecti pe romani, daca sunt asa cum i-ai descris, asa cum ii caracterizeaza nemtii aia cu care ai stat de vorba, ale caror cuvinte “dulci” ni le-ai transmis? un om intreg la cap nu se imprieteneste cu asemenea specimene si nici nu le poate respecta. daca insa nu esti de acord cu ce au zis nemtii aia, ai fi putut sa le explici cum sunt romanii. am inteles insa ca le impartasesti opinia. esti exact ca in bancul cu 6 neuroni. ai 6, abia unul singur funcționează, dar si ala e bolnav, săracul!

de emil la 1 January 2013 - 04:22

@cangurii
cand ungurii, nemtii si celelalte natii ale Europei nu vor avea infractori, iar romanii da, abia atunci ar fi corect sa evidentiati infractionalitatea romaneasca. pana atunci, orice spuneti este doar o jignire gratuita, dar binevenita la legelista, ca astfel mai pot varsa din veninul sovin in exces, sa nu cumva sa explodeze din cauza presiunii acestuia.

Lasati un comentariu