Carenţele de vitamine: Cum se manifestă şi care sunt efectele lor

• publicat la: 24 March 2013
Carenţele de vitamine: Cum se manifestă şi care sunt efectele lor

Diverse probleme aparute la nivelul functionarii organismului pot fi cauzate de carente de vitamine. Starile de oboseala, insomnia, scaderea imunitatii, starea de iritare pot fi cauzate si de faptul ca organismul nu dispune de vitaminele necesare unui ritm de viata sanatos.

mujerhoy.com prezinta cateva dintre cele mai frecvente carente de vitamine, efectele lor asupra sanatatii si alimentele in care se gasesc acestea.

Infectii si scaderea imunitatii? Corpul tau are nevoie de vitamina D

Aceasta carenta este frecventa la sfarsitul iernii. Slabiciciunea fizica, durerea la nivelul oaselor si muschilor, aftele si cariile sunt numai cateva dintre efectele carentei de vitamina D.

Vitamina D are un rol important si in absorbtia calciului si fixarea acestuia in oase.

Aceasta vitamina se gaseste in sardine, somon, ciuperci si galbenusul de ou. Totusi, expunerea la soare ramane principala sursa de vitamina D, astfel ca se recomanda o plimbare de 15-20 de minute la rasaritul soarelui, pentru reincarcarea bateriilor.

Nivelul vitaminei D din organism scade in perioada iernii, astfel ca se recomanda administarea suplimentelor.

Inflamatii la nivelul gurii? Iti lipseste vitamina B2

Vitaminele din complexul B sunt esentiale pentru starea buna a mucoaselor. Leziunile de la nivelul gurii, inflamatiile, crapaturile si diversele probleme aparute la nivelul buzelor indica un deficit de ribiflavina sau vitamina B2.

In acest sens se recomanda consumul de ficat (si al preparatelor pe baza de ficat), branza (in special roquefort si de capra, dar si emmentaler), ciuperci si oua.

Unghii fragile? Ai nevoie de magneziu

Daca ai dureri la nivelul membrelor inferioare, tremuraturi la nivelul ploapelor, iritabilitate si probleme cu somnul, atunci ai deficit de magneziu.

Incearca sa consumi fructe de mare, cereale integrale, ciocolata cu concentratie ridicata de cacao, fructe uscate si oleaginoase (50 de grame de migdale sau nuci de caju acopera jumatate din doza zilnica de magneziu recomandata).

Mergi pe mana unui factor inovator in dieta ta, incluzand in salate wakame, o alga bogata in potasiu, sodiu, calciu, fosfor si magneziu.

Oboseala permanenta? Deficit de fier

Fierul este mineralul care permite hemoglobinei sa aduca oxigen la nivelul tuturor celulelor din corp. Daca esti mereu obosita, palida, nu ai pofta de mancare si transpiri in exces, trebuie sa ai grija: nivelul scazut de fier din organism poate duce la anemie.

Consuma carne rosie, ficat sau midii. Si legumele cu frunze verzi sunt foarte bogate in fier, insa acesta este absorbit de organism mai putin fata de fierul din carne sau peste.

Fierul se fixeaza in organism cu ajutorul vitaminei C. Evita produsele care ingreuneaza absorbtia acestuia, precum cafeaua, ceaiul sau lactatele.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu