Micul dejun bogat, cea mai bună dietă

• publicat la: 17 March 2013
Micul dejun bogat, cea mai bună dietă

Se spune că la micul dejun trebuie să mănânci ca un rege, la prânz ca un print si la cină ca un cersetor. Si proverbul nu este doar o vorbă in vânt. S-a dovedit că micul dejun bogat este cea mai bună dietă.

Nutritionisti care au făcut carieră spun că a mânca intre 600 – 800 de calorii la micul dejun, neapărat inainte de ora 9:00 dimineata, este una dintre cele mai bune solutii pentru a scădea in greutate. Un mic dejun bogat are rolul de a impulsionat metabolismul in baza ritmurilor circadiene naturale scrie webmd.com.

Micul dejun bogat influentează echilibrele hormonale din organism, iar procesele metabolice folosesc cu maxima eficienta carbohidratii si proteinele pentru a produce combustibil si a arde eficient tesuturile adipoase din organism.

Pentru a atinge această valoare calorica la micul dejun poti mânca orice atata timp cât consumi si alimente bogate in proteine si fibre. Dacă aplici metoda micului dejun bogat poti să slăbesti până la 10-12 kilograme in 30 de zile. Secretul este să mănânci alimentele potrivite, la momentul potrivit, pentru a-ti accelera mtabolismul si a satisface nevoile si poftele firesti inainte ca acestea să apară.

Dieta impune, in medie, 600 de calorii la micul dejun si alte 600 de calorii impartite intre pranz si cina. Ce poti sa mananci? In primul rand trebuie sa combini proteinele si glucidele.

Iata cum arata un mic dejun pentru un rege care vrea sa slabeasca: o omleta formata din trei oua, 60 de grame de branza, 60 de grame de sunca si legume. Adauga doua felii de paine, cereale cu 250 de mililitri de lapte sau un smoothie cu fructe si iaurt.

Proteinele sunt pilonul acestei diete, pentru capacitatea acestora de a oferi senzatie de satietate. Carbohidratii sunt si ei necesari pentru ca, atunci cand sunt consumati inainte de ora 9 dimineata, carbohidratii sunt prelucrati in mod diferit de catre organism si sunt transformati integral in energie, fara sa fie depozitati ca si grasime.

O alta regula cere sa mananci la cel putin 15 minute dupa ce te-ai dat jos din pat. Masa de pranz trebuie sa fie la ora 14:00, iar cina nu mai tarziu de ora 19:00.

Ce faci daca nu iti este foame dimineata si nu poti manca? Solutia medicilor nutritionisti este sa mananci ceea ce iti place si sa cresti cantitatea alimentelor de la micul dejun zi dupa zi. Masa de dimineata tine sub control foamea pe tot parcursul zilei, te ajuta sa mananci mult mai putin la pranz si la cina si reduce aportul caloriilor zilnice.

Concluzia este ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, iar ideal este ca acesta sa aduca jumatate din cantitatea de calorii zilnice. A fost dovedit ca aceia care mananca mult la micul dejun sunt mai slabi, nu au probleme de greutate si nici depozite adipoase abdominale.

In plus, cei care nu mananca dimineata sunt cei care au tendinta de a acumula grasime in jurul taliei si un risc crescut de obezitate.

Explicatia nu sta doar in impartirea rationala a caloriilor, ci si in unele mecanisme hormonale care activeaza metabolismul dupa o masa bogata dimineata.

Indiferent daca vrei sa slabesti sau nu, micul dejun consistent aduce doar beneficii. Cele mai bune alegeri: proteinele slabe, cerealele integrale, grasimi sanatoase, fructe, legume si implict fibre, precum si apa.

Concluzia nutritionistilor este ca toti oamenii pot sa slabeasca cu o singura conditie: sa manance pe saturate dimineata!

sursa ziare.com

Lasati un comentariu