202 acţiuni de control efectuate de Protecţia Consumatorului în luna martie

• publicat la: 13 aprilie 2013
202 acţiuni de control efectuate de Protecţia Consumatorului în luna martie

La conferinţa de presă susţinută de cms.şef adj.Maria Pinter,am aflat că pe parcursul lunii Martie,CJPC SATU MARE  a  efectuat un număr de 202 acţiuni de control periodice şi operative, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate la nivel naţional, regional sau local, asupra conformităţii şi securităţii produselor şi servicilor şi a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor.

În  urma actiunilor de control au fost incheiate  un număr de 145  procese verbale de constatare – contravenţie,  din care : 32 pvcc (respectiv 22 % ) la produse alimentare,    80 pvcc( respectiv 55 % ) la produse nealimentare,  20 pvcc( respectiv 14 %)  la  servicii nealimentare , 5 pvcc (respectiv  3 % )  la  servicii alimentare,. 8  pvcc la produse si servicii financiare ( respectiv 6%) .

Pentru încălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în luna martie  2013, comisarii CJPC SATU MARE  au   aplicat    75 de amenzi   contravenţionale în valoare de  357.700 lei  si 70 de avertismente .

I n luna martie 2013 s-au finalizat actiunile   tematice  nationale   de control  privind  protectia  consumatorilor la prestarea serviciilor  -Service-uri auto   precum si a  respectarii  legislatiei la incheierea  contractelor de consum cu ipoteca si fara ipoteca de catre  institutiile financiare bancare . De asemenea s-au finalizat actiunile  tematice proprii de control privind   respectarea legislatiei  la  comercializarea florilor si ornamentelor florale . Sunt in curs de desfasurare actiunile tematice nationale de control   privind respectarea prevederilor legale  la comercializarea benzinei si motorinei  in statiile de distributie  precum  actiunile   tematice  nationale de control privind respectarea reglementarilor legale  in unitatile de vulcanizare 

Activitatea privind solutionarea reclamatiilor.

În  luna martie 2013 au fost inregistrate  un număr de 36 de   reclamaţii privind  lipsa conformitatii produselor si serviciilor oferite de operatorii economici sau alte  incalcari ale drepturilor si intereselor  consumatorilor  din care   intemeiate 20 (  5  incheiate amiabil ) , 2 neintemeiate  ,6 redirectionate  la alte comisariate  judetene   sau la alte institutii abilitate ,    8 find in curs de solutionare .  

In concordanţă cu structura reclamaţiilor, după domeniul de piaţă în care se încadrează produsul sau serviciul reclamat, controalele efectuate pentru cercetarea sesizărilor şi reclamaţiilor consumatorilor pot fi structurate  pe următoarele subdomenii de piaţă  astfel:

produse electronice şi electocasnice şi servicii de reparaţii electronice şi

electrocasnice; 11

telefoane mobile şi servicii de telefonie fixă şi mobilă;6

servicii utilităţi – furnizare apă, energie electrică şi gaze naturale; 2

servicii  cazare hoteliera 1

servicii furnizare internet; 1

servicii de televiziune prin cablu; 1

servicii  curierat ); 1                                                                                 

   Produse expirate – Ciocolata expirata  1                                         

  Comportament incorrect  1

    Taxe salubrizare 1

     Vanzari comert  on-line  5

produse şi servicii financiare (contracte credit,,  carduri de debit  conturi atasate cardurilor de credit , sume retrase din bancomat  ,clauze abuzive în

contracte,   .);                         5

Sesizările şi reclamaţiile consumatorilor, constituie un indicator reprezentativ al măsurării nivelului de satisfacţie al consumatorilor, precum şi de informare şi de conştientizare asupra drepturilor deţinute în calitate de consumatori.

Din totalul reclamaţiilor înregistrate,   65% au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate,  nesoluţionabile, sau clasate .

În cursul lunii martie  2013 s-au desfăşurat  145 acţiuni de consiliere gratuită  privind informarea operatorilor economici cu privire la respectarea legislatiei   de catre  acestia  si  36 privind  drepturile consumatorilor la persoane fizice .

Lasati un comentariu