Atenţie la cardurile de credit! Companiile vând datele utilizatorilor

• publicat la: 17 aprilie 2013
Atenţie la cardurile de credit! Companiile vând datele utilizatorilor

Cumpărăturile in mediul online iti oferă confortul căutării produselor de acasă, insă vin si cu un risc urias: companii precum MasterCard vând datele utilizatorilor de carduri de credit.

Cei care vor să isi facă reclamă online sunt extrem de interesati de aceste aspecte, iar informatiile astfel obtinute pot ajuta la determinarea comportamentului consumatorilor din diverse orase si ţări.

AdAge.com atentioneaza ca Mastercard a inceput sa vanda datele celor 80 de milioane de utilizatori in urma cu doi ani si jumatate, iar recent a facut echipa cu cei de la Maxpoint, pentru a colecta si interpreta informatii dupa codul postal.

Folosind aceasta metoda, compania poate scoate la licitatie informatiile despre utilizatorii din anumite localitati, iar apoi cumparatorul le va folosi pentru a personaliza reclamele.

De exemplu, un lant de fast-food poate face o campanie mai agresiva de publicitate doar in zonele in care populatia cheltuie foarte multi bani pe acest gen de mancare, adresandu-se astfel mai bine publicului sau tinta.

Insa Mastercard nu este singura companie de carduri de credit care vinde datele utilizatorilor. Conform sursei citate, in SUA si American Express face acest lucru, prin intermediul unei divizii specializate.

Practicile acestor companii sunt legale, avand in vedere ca ele nu permit dezvaluirea numelui sau a adresei, astfel consumatorul ramane anonim.

Ei vand doar informatia ca un numar de oameni dintr-un anume oras cheltuie o suma de bani pe un produs.

„Este mai mult o baza de date generala”, sustine Susan Grossman, sefa echipei care se ocupa de colectarea datelor la Mastercard.

Motivul pentru care firmele vor sa obtina aceste liste este simplu: datele oferite de cardurile de credit sunt mai de incredere, deoarece reflecta cumparaturile efective facute de consumatori, nu doar intentiile lor.

„Toti cei care au acces la informatii personale sa gandesc cum sa scoata bani din asta. Si de ce nu ar face-o, avand in vedere ca reprezinta o mina de aur pentru ei?”, puncteaza analistul Sucharita Mulpuru-Kodali.

Insa companiile care realizeaza carduri de credit nu sunt singurele care vand datele clientilor. Si gigantii IT, precum Facebook si Google se folosesc de informatiile utilizatorilor pentru a vinde publicitate personalizata.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu