Cum puteţi scăpa de durerile de cap fără să apelaţi la calmante!

• publicat la: 8 April 2013
Cum puteţi scăpa de durerile de cap fără să apelaţi la calmante!

Durerile de cap pot fi uneori îngrijorătoare şi pot semnala boli grave. Pot fi declanşate de tumori, de problemele de vedere, de sinuzită, de tulburări hormonale, deshidratare, valori anormale ale tensiunii, însă, de cele mai multe ori, nu au o explicaţie concretă.

De aceea, multe dintre noi ne îndopăm cu calmante fără să stăm prea mult pe gânduri şi ne vedem, mai departe, de treburi.

 Dar ce este de făcut atunci când medicamentele sunt contraindicate? Când se urmează un tratament incompatibil cu antialgicele sau în cazul femeilor însărcinate?

Veşti bune, pentru că există anumite alimente care, se pare, în timp pot reduce frecvenţa şi intensitatea acestora.



1. Cartofii copţi – dacă durerea de cap este cauzată în principal de mahmureală, aceştia sunt cea mai bună alegere. Potrivit dieteticianului Erin Palinski din New Jersey, Statele Unite, durerile de cap cauzate de deshidratare (iar consumul de alcool duce la  deshidratare) şi de pierderea de potasiu poate fi calmată cu alimente care compensează pierderea.

Astfel, cartofii sunt alimente bogate în potasiu, iar cei copţi în coajă se pare că îl conţin în cea mai  mare cantitate – 721 mg. Prin comparaţie, o banană conţine 467 mg de potasiu.

2. Fructele şi legumele bogate în apă – pepenele, castraveţii, roşiile, fructele de pădure şi altele la fel de zemoase, care vă plac, vă pot alina durerile pentru că combat deshidratarea şi asigură un aport optim de minerale.

Reţineţi că legumele şi fructele bogate în apă conţin, printre altele, o cantitate mare de magneziu, un element indispensabil în combaterea durerilor de cap.



3. Cafeaua – în unele situaţii, cafeaua poate fi un adevărat medicament, însă în cantităţi moderate. Cafeina are efect vasoconstrictor, calmând durerile de cap  - de altfel majoritatea analgezicelor alopate conţin cafeină.

Totuşi, în cantităţi prea mari, cafeaua poate genera dureri de cap, întrucât produce deshidratare. Iar în cazul persoanele dependente, întreruperea bruscă a obiceiului de a  bea cafea zilnic poate duce la apariţia durerilor.
4. Migdalele – bogate în magneziu, acestea relaxează vasele de sânge şi protejează împotriva migrenelor. Potrivit mai multor studii efectuate în trecut, o dietă bogată în magneziu ar putea calma şi reduce frecvenţa migrenelor la persoanele care suferă de astfel de neplăceri.

Pe lângă migdale, o dietă bogată în  mageziu ar trebui să mai conţină banane, avocado, caju, leguminoase (fasole uscată, năut etc.), orez brun, seminţe.

5. Alimente picante – fie că vorbim despre sosuri, fie că preferaţi ardeii iuţi, usturoiul sau alte picanterii culinare, acestea reprezintă soluţia ideală în cazul în care durerile de cap sunt cauzate de congestionarea sinusurilor.

Substanţele care conferă gustul picant ajută la decongestionarea acestora şi la eliberarea căilor respiratorii, eliminând totodată presiunea acumulată la nivelul sinusurilor, care a favorizat instalarea durerii.

6. Seminţele de susan – pe cât sunt de mici, pe atât sunt de bogate din punct de vedere nutriţional! Bogate în vitamina E, acestea ajută la restabilirea nivelului de estrogen în organism, combătând astfel durerile de cap din perioada menstruaţiei.

În plus, îmbunătăţesc circulaţia şi sunt bogate în magneziu – iată alte două motive ca să le alegeţi atunci când migrenele nu vă dau pace.

sursa csid.ro

Lasati un comentariu