Altă locaţie,acelaşi buget pentru Zilele Careiului

• publicat la: 13 July 2013
Altă locaţie,acelaşi buget pentru Zilele Careiului

Cea de-a XVII-a ediţie a Zilelor Careiene va avea loc în perioada 10-11 august.In prealabil,potrivit datelor  comunicate de Directia de  Cultură,va avea loc un Festival Medieval,programat pentru zilele de 3 si 4 august.

Unul din punctele aflate pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a CL Carei a fost şi proiectul de hotărâre privind organizarea zilelor oraşului.

Deşi primarul Kovacs a oferit detalii exacte legate de acest subiect incă din 2 iulie in presa  de casă,consilierii au primit datele şi propunerile pentru buget abia pentru şedinta de vineri 12 iulie.

Potrivit proiectului de buget oferit de contabilul şef, consilier Vasarhely Ileana si semnat de primar,se preconizează ca din chirii să se obţină 70 mii lei,din sponsorizări-40 mii lei iar din veniturile proprii ale primariei să fie alocati 55 mii lei.

Discutiile au pornit de la sumele avansate ca incasări din chirii,sume care nu se stie in ce măsură vor fi realizate in conditiile in care locul de desfăşurare va fi in incinta parcului .

Consilierul Dan Bontea  a cerut informații suplimentare privind bugetul festivalului:  „Mă uit la acest buget cu venituri de 70 000 lei din chirii și mi se pare nerealist. Cum o să avem în parc posibilitatea să introducem atâta lume, având în vedere că spațiul destinat comercianților este mult redus față de anii trecuți”.

Problema nu este considerată importantă  de primar care afirmă că „ În parc s-au mai organizat Zilele Careiului. Este umbră, este curentul necesar și este suficient loc în parc și nu prea avem în ce alege. Revenind la colectarea acestor bani, Egli Sebastian a propus să  se liciteze spațiul , să se restricționeze doar la firme de alimentație publică. Nici eu nu mă bucur că se cheltuiesc acești bani, dar mulți așteaptă zilele Careiului. Nu va fi deschidere oficială, nu va fi paradă de politicieni și nici protocol. Vor fi Zilele Careiului și atât.”

Dacă in faţa presei prezente si a consilierilor primarul  declară că nu va fi protocol,potrivit materialelor din mapa consilierilor,la capitolul buget festival apare in dreptul protocolului suma de 15.400 lei.

Art.2. Se aprobă bugetul festivalului după cum urmează :

 

Propuneri 2013

Venituri Totale

165000

         - chirii

70000

         - sponzorizări

40000

- venituri proprii

55000

 

 

Cheltuieli Totale

165000

     - program artistic

115000

     - joc de artificii

11000

     - ambulanţă

4000

     - drept de autor

10000

     - protocol

15.400

     - reclame şi         

           publicitate

3000

     - lucrări de          

           electricitate

13000

     - alte prestări       

           de servicii

3000

 

Tot Dan Bontea îl interpelează pe ing.Egli Sebastian,sef Birou Urbanism,cu privire la modalitatea de închiriere a spațiilor comerciale. Acesta răspunde că „se va parcela terenul destinat comercianților, iar la licitația pentru închiriere,prețul de pornire va fi în funcție de locul amplasării parcelei închiriate. Se va  reduce numărul de firme care vor închiria spații. Se va porni de la un preț minim de la care va începe licitația, astfel încât și comercianții să poată suporta prețul și noi să ne atingem bugetul. Se dorește ca parcul de distracții să aibă o tentă exclusivistă, fiind preferate jocurile pentru copii, și va fi amplasat undeva în afara terenului de handbal.”

O alta problema a fost ridicată de consilierul  Brem Arpad care a dorit să afle ce se va intâmpla cu uleiul uzat de la comercianti si dacă nu va afecta mediul inconjurător in caz că va fi aruncat prin parc.Potrivit celor declarate de  Egli Sebastian,vor  fi amplasate butoaie pentru colectarea acestuia.

Pentru a evita discutiile anuale legate de zilele orasului,consilierul Adrian Bucureștean a propus organizarea unei dezbateri publice pe tema locației acestei sărbători.

La final, acest proiect a fost aprobat in unanimitate, astfel că în acest an zilele Careiului vor avea loc între 10 şi 11 august,în Parcul Dendrologic pe terenul de handbal unde va fi amplasată scena.

Spre deosebire de alți ani, nu va mai fi decât o singură scenă unde vor fi programate toate spectacolele, atât cele de muzică ușoară, cât și cele de muzică populară.

Directorul  Direcţiei de Cultură din cadrul Primăriei Carei, Bogdan Georgescu, va oferi  si in acest an,careienilor, o lună august fierbinte,plină de evenimente culturale. După Festivalul Medieval,in zilele de 5, 6 şi 7 august va avea loc o nouă ediţie a tradiţionalului  AugustFest.Zilele de 8 şi 9 august vor  fi dedicate folclorului,una dedicată folclorului românesc, iar cealaltă folclorului maghiar şi şvăbesc.

redactia

 

comentarii

de nuntas la 17 July 2013 - 18:24

banii publici aici se toaca si acum se fac proviziile de toamna pentru famiglia…ca cine mai sta sa numere cita varza si gratare se cumpara…..

de ilie la 23 July 2013 - 18:01

sa traiazsca domnul jeno ca ne face chef nu ca ile care ne pune la lucru la firma lui

de kazerlajos la 23 July 2013 - 18:17

mi a fasz…. kell enek?
elegem volt din atata munca si disciplina si platit la zi taxe si impozite.
imi bag aia in printzipiile voastre ca eu merg cand vreau la servici si lipsesc cu saptamanile si cand vin napoi iau condica la 7 si jumatate si nime nu mai intra apoi nici nagytanulou aia care stiu sa scrie si sa umble la aparatele alea de pe birou cu care trimit scrisori si vorbesc prin televizor.
am bani cati vreau si fac ce vreau si am cati sogori vreau eu si basz.. a vilagra!
am distrus si fotbalu din carei si va bag pe toti de unde ati venit cand vreau eu!

Lasati un comentariu