Lider sindical contesta numărul elevilor din clasele de început în învăţământul liceal

• publicat la: 18 iulie 2013
Lider sindical contesta numărul elevilor din clasele de început în învăţământul liceal

Cu siguranţă bagheta magică a domnului Ministru Remus Pricopie a determinat această modificare, desfăşurându-se sub deviza „taci şi faci”.

            Aceasta este o altă măsură nechibzuită a ministerului, care va avea consecinţe grave. S-a încălcat art. 8 alin (2) din Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru anul şcolar 2013 -2014 aprobată de O.M.E.C.T.S. Nr. 6212/13.XI.2012, conform căreia: „Clasele de început în învăţământul liceal vor fi constituite din 28 de elevi.”

            Inspectoratele şcolare când au raportat planul de şcolarizare erau obligaţi să facă menţiunea că: Prezentul proiect al planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2013 – 2014 a fost întocmit cu încadrarea strictă a numărului de posturi aprobat inspectoratului de către M.E.C.T.S

            Conform datelor sintetice din Baza de date Naţională a Educaţiei, făcute publice de către M.E.N., după prima etapă a repartizării computerizate în învăţământul liceal a absolvenţilor claselor a VIII-a, care şi-au exprimat opţiunile:

a) Au fost repartizaţi 145.392 candidaţi. Pentru clase de 28 de elevi, acesta însemnând 5.192, iar pentru clase cu 29 elevi reprezintă 5013 clase, rezultând un număr mai mic de 179 de clase.

b) Număru locurilor libere (după prima etapă) este de 37.950 locuri libere. Aceasta înseamnă 1355 de clase de 28 elevi, sau 1308 clase de 29 elevi, rezultând o difernţă de 47 de clase.

II.                a) Conform Bazei de Date M.E.N., numărul de locuri disponibile pentru clasa a IX-a a fost 183.342 locuri.

                  b) La Evaluarea Naţională s-au prezentat 161.724 elevi;

                   c) dintre aceştia, doar un număr de 145.896 de candidaţi au participat la repartizarea computerizată.

                    d) diferenţa de 37.446 de locuri (care reprezintă peste 20% din numărul de locuri disponibile) reprezintă locurile neocupate, mai ales la licee tehnologice/colegii tehnice.

            În concluzie:

Prin modificarea de către M.E.N. a numărului de elevi pe clasă, şi mai ales datorită numărului mare de locuri rămase libere la nivel naţional, rezultă un număr foarte mare de clase nerealizate (etapele următoare de repartizare a candidaţilor nu vor modifica mult aceste cifre).

Circa 180 de clase + 1355 clase (în varianta cu 28 elevi/clasă) sau 1308 clase în varianta cu 29 elevi pe clasă) = 1535 clase/1488 clase.

            Aceste date confirmă situaţia extrem de gravă existentă la nivel naţional, numărul mare al salariaţilor (personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic) care urmează să fie disponibilizaţi din sistemul educaţional.

            Vom pretinde blocare posturilor didactice disponibilizate pentru examenul de titularizare pentru a soluţiona, cu prioritate, restrângerile de activitate ale sutelor de posturi didactice, didactice auxiliare şi nedidactice, care, numai pentru aceste motive urmează să dispară din sistem. Altminteri ne vom trezi în situaţia în care posturile pe care se vor da concurs de titularizare să nu mai existe la începerea anului şcolar. Caz care ar avea consecinţe juridice nedorite de nimeni.

Vedeţi ce efect are condeiul magic a domnului Pricopie?

 

V. Oprea

comentarii

de Murphy la 18 iulie 2013 - 19:02

corect corect…superb calcul…

daca la Zero (……) rezultate
acele cadre stateau acasa…poate erau citiva promovati…

deci: daca ceva poate sa mearga mai prost..
va merge !
asta Nu e Magie !

de escuela infantil torrejon de ardoz la 2 decembrie 2015 - 16:56

Esto es realmente interesante, eres un blogger muy profesional. Me he unido a tu RSS y espero disfrutar más cosas en este gran blog. Además, !he compartido tu sitio en mis redes sociales!

Saludos

escuela infantil torrejon de ardoz http://www.pequenaspromesas.com/escuela-infantil-torrejon-de-ardoz.html

Lasati un comentariu