Ce trebuie să mănânci pentru un păr sănătos

• publicat la: 25 August 2013
Ce trebuie să mănânci pentru un păr sănătos

Puţină lume dă atenţie alimentaţiei sub aspectul asigurării substantelor nutritive celor mai indicate pentru a avea un păr sănătos. Părul sănătos nu inseamnă nu numai acel aspect plăcut pe care si-l doresc doamnele, ci şi prevenirea calviţiei, a albirii si a rigidizării firului.

O intreagă industrie a sampoanelor ne oferă solutii uneori foarte bune, alteori acceptabile, iar adesea fără alt efect decât concluzia că numai reclama e de ele. In orice caz, oricare sampon este cu siguranta mai potrivit decât un săpun de proastă calitate, pe care il folosesc unii, poate din comoditate, poate din economie.

Problema este insă că samponul actioneaza numai direct asupra părului. Asupra cauzelor care ajung sa-l deterioreze, datorita resurselor de care dispune organismul, actionază alti factori, datorati in primul rând nutritiei – comenteaza Big Picture, atrăgând atentia ce alimente sunt utile pentru a avea un păr sanatos.

Peşte gras

Acizii grasi nesaturati continuti in unele specii de peste echilibreaza productia de sebum si intaresc firul de par. Organismul are nevoie de faimosul Omega-3 care asigura parului o structura putenica si un aspect stralucitor. Se recomanda: somon, macrou, sardine, hering, consumati de 2-3 ori pe saptamana.

Ouă

Si cu privire la rolul oului in functionarea diferitor organe, părerile nutritionistilor sunt impărtite, dar nu exista indoiala că viamina A continută in gălbenus intăreste firul si previne pierderea părului, prin stimularea productiei de sebum in organism. Un ou consumat la micul dejun este ideal pentru calitatea părului tau.

Nuci si migdale

In loc sa rontai alune prajite sau bomboane, prefera nucile si migdalele, care contin mult fier si alte elemente necesare firului de par ca sa fie rezistent. Lipsa fierului il face fragil. Se recomanda 30-50 grame de nuci sau migdale, luate o data la 2-3 zile, in 2-3 reprize de-a lungul zilei.

Susan

Puţină lume consuma susan altfel decât presărat pe covrigi, dar semintele de susan ajută la buna asimilare a vitaminei A, pe care ne-o administrăm prin alte alimente: morcovi, patrunjel, porumb, ridiche, sfeclă, telină, hrean, spanac, varză rosie, ardei iute, dovleac, gogosari, caise si altele. O lingurita cu seminte de susan preăarată in salată este doza ideala si, cine va incearca, va constata că rămâne incantat de gustul salatei.

Avocado

Acest fruct contine vitamine si biotina, care previn fragilizarea si ruperea firului de par. Se poate consuma ca atare, dar cel mai recomandat este introdus intr-o salata, unde se asociaza perfect cu principiile nutritive ale diferitor zarzavaturi.

Ficat

Unii specialisti recomanda consumul ficatului facut la gratar sau introdus in mancaruri, cel putin o data pe saptamana. Fierul, vitamina A si mai ales vitamina B9, continute de ficat, fac din acest aliement un adevarat panaceu care vegheaza asupra sanatatii parului, pielei si a unghiilor.

Carne rosie

Carnea rosie, preparata de preferinta la gratar, ajuta la regenerarea pielei, a unghiilor si parului, datorita continutului de proteine, zinc si fier. Se stie ca prelungirea in timp a regimului vegetarian, desi are multe efecte benefice asupra sanatatii, dauneaza parului.

Morcovii

Morcovii sunt printre vegetalele cele mai bogate in vitamina A, din cate exista. Daca la aceasta adaugam si proprietatile antioxidante de care dispun, morcovii se dovedesc a fi un bun mijloc protecor pentru vedere, pentru calitatea pielii si stabilitatea parului, la radacina lui. Sub aspect culinar, cel mai practic este consumul chiar si zilnic a salatei de morocov ras pe razatoare, asezonat cu ulei de masline si otet de mere, sau cu putina maioneza. Dar, atentie, maioneza nu trebuie sa fie in cantitate mare.

Spanacul si salata

Pentru a obtine efectele dorite, atat spanacul cat si salata trebuie consumate crude, asezonate cu ulei de masline si otet de mere sau zeama de lamaie. Spanacul este foarte bogat in vitamine, minerale si antioxidanti care stimuleaza cresterea si mentinerea parului des si compact. Nutritionistii sustin ca aceste frunze verzi sunt de utilitate pentru intreg organismul si recomanda consumarea lor zilnica, sub forma de salate, inainte de masa.

Lasati un comentariu