Poziţia FSLI faţă de rezultatele de la Bac 2013,sesiunea de toamnă

• publicat la: 2 September 2013
Poziţia FSLI faţă de rezultatele de la Bac 2013,sesiunea de toamnă

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) consideră că procentul de promovabilitate la examenul de bacalaureat din această toamnă, puțin peste o cincime dintre cei care s-au prezentat, este, din nou, îngrijorător, alte zeci de mii de tineri îngroșând rândurile șomerilor.   

”Ministerul Educației și Guvernul României trebuie să se aplece urgent asupra problemelor grave din educație, care nu mai suportă amânare. Trebuie schimbată programa școlară în sensul adaptării acesteia la realitățile economice actuale ale României. Elevii nu sunt motivați să învețe, pentru că multe din informațiile primite nu le sunt utile pentru integrarea  pe piața muncii. Din păcate, majoritatea elevilor care nu au promovat examenul de bacalaureat vor fi pentru o perioadă șomeri și vor găsi cu greu un loc de muncă, pentru că acele competențe profesionale dobândite sunt total insuficiente pentru a face față cerințelor impuse de angajatori. Fără măsuri urgente, educația va continua să alunece pe  panta descendentă ”, a precizat președintele FSLI, Simion Hancescu.    

Astfel, F.S.L.I. solicită guvernanților următoarele :

 Regândirea de urgență a programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor, astfel încât să se pună accent pe latura formativă și nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice nu ceea ce au memorat elevii, ci capacitatea lor de a aplica practic cunoștințele dobândite, pentru a se putea integra în câmpul muncii.

 Depolitizarea învățământului în sensul că, în alegerea directorilor de școli, cuvântul hotărâtor să îl aibă UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT și nu partidele politice.

 Introducerea examenului de admitere în întregul învățământ superior.

 Adoptarea, în regim de urgență, a unei legi de salarizare pentru educație, prin care salariile să crească substanțial, astfel încât meseria de dascăl să devină motivantă.

 Respectarea Legii Educației Naționale, în sensul acordării, începând cu anul 2014, a minimum 6% din PIB pentru educație și a minimum 1% pentru cercetare.

Lasati un comentariu