Euro-Villages aduce la Carei şcolile partenere

• publicat la: 11 octombrie 2013
Euro-Villages aduce la Carei şcolile partenere

În această săptămână,Şcoala Gimnazială nr.3 din muncipiul Carei este gazdă pentru elevii şi profesorii parteneri din Proiectul „Euro-Villages” .

Proiectul „Euro-Villages” face parte din Programul de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii şi este finanţat prin fonduri de la Uniunea Europeană. Scopul proiectului este ridicarea gradului de conştientizare a unicităţii comunităţilor locale din satele europene.

Partenerii de proiect sunt: Ungaria (coordonator proiect) – Şcoala Primară Kállay Miklós din Kallosemjen; Polonia – Şcoala Gimnazială din Jankowice; Turcia – Şcoala Primară din Guvem – Ankara; România – Şcoala Gimnazială 3 Carei; Germania – Şcoala generală Käthe-Kollwitz din Issum-Sevelen.Pe parcursul intregii săptămâni au avut loc tot felul de activităţi  care au dat posibilitatea elevilor din ţările participante să schimbe impresii ,să ia contact cu tradiţiile şi obiceiurile de aici,ajutaţi fiind si de faptul că au fost cazaţi la familii din oraş.

Potrivit conducătorului de proiect din România,prof.Maria Sereşan,” unele scoli partenere au un procent mic de copii de origine culturală diversă in localităţile lor, de aceea crearea de legături între şcoli cu alte origini entice va permite imbunătăţirea cunoştinţelor si a gradului de constientizare a altor culturi si religii.Acest  proiect ne va permite să atingem şi să dezvoltăm concepte, abilităţi si valori din Istorie, Geografie, Limbi moderne (straine), IT ( Informatica) si Arte, care sunt elemente esentiale a studiilor locale. Prin studiile locale copiii pot să afle că dimensiunea locală face parte dintr-o imagine globală mult mai mare. Toate scolile consideră că acest proiect poate să lărgească orizonturile copiilor, să ii ajute să realizeze faptul că există mult mai multe in viaţă decât doar ceea ce este in faţa lor. Si in acelasi timp să işi cunoască propria istorie mult mai bine deoarece toate scolile consideră că elevii nu sunt conştienţi de moştenirea lor. In timp ce isi păstrează identităţile, elevii vor invăţa să folosească toate mijloacele pe care le au la indemână pentru a duce o viaţă sustenabilă in sat. Intentia noastra este ca elevii să aibă un rol important in planificarea, implementarea si evaluarea proiectului prin impărtăşirea ideilor prin colaje si prin comunicarea cu copiii din celalalte cinci şcoli partenere prin utilizarea elementelor TIC, de exemplu prin intermediul camerelor web.”

Unul din momentele importante din cadrul activităţilor acestei săptămâni a fost spectacolul oferit de elevi in incinta Castelului.

Maria Sereşan a prezentat şcolilor partenere un potpuriu de dansuri specifice oraşului nostru multietnic şi multicultural,in care tinerele talente au avut posibilitatea de a se afirma ,spre deliciul spectatorilor care i-au incurajat cu aplauze.Nu au lipsit insă nici dansurile specifice zonelor din care provin partenerii de proiect.

Ansamblul Carmina Renascentia, condus de Cheresteşiu Ildiko, a introdus asistenţa in epoca medievală prin intermediul instrumentelor muzicale utilizate.

Au evoluat  apoi un ansamblu de fluieraşi,dansuri populare maghiare,şvăbeşti şi româneşti dar nu a lipsit nici nemuritorul vals.

La final,conducerea Scolii Gimnaziale nr.3,prin directorul Sorin Cioltean şi îndrumătorul de proiect Maria Sereşan au mulţumit tuturor celor ce le-au fost alături în demersurile şi în derularea activităţilor lor,profesoarelor Lavinia Acălfoaie şi Renata Dragoş,au înmânat plachete partenerilor din ţările menţionate precum şi conducerii primâriei Carei care insă nu a fost prezentă prin niciun reprezentant.Pe tot parcursul evenimentului  de la Castel,traducerea în limba engleză a fost asigurată de către Ioana Herman.

Gazdele au oferit un bufet rece celor ce au  dorit să continue discuţiile incepute pe parcursul spectacolului.

Delegatia sosita din Turcia, de la Şcoala Primară din Guvem – Ankara,a sosit la Bucureşti cu avionul şi de acolo a făcut deplasarea cu un autocar.Ei se află pentru prima dată in România,şi deci şi la Carei.

Suntem impresionati de arhitectura clădirilor care este total diferită de cea a clădirilor din Turcia.Ne place sensul giratoriu,faptul că nu există lumina roşie a semaforului.E foarte European! Ne place şi faptul că puteţi să vă afişaţi simbolurile religioase in şcoli.”au afirmat membrii delegaţiei din Turcia.

In ce priveşte conditile de cazare, toţi au fost mulţumiti dar problema  delicată a fost gastronomia specifică acestei regiuni,total diferită de cea turcească.

Excursiile organizate in cursul zilei de miercuri au fost un alt prilej de sudare a legăturilor de prietenie dintre elevi şi o modalitate de a cunoaşte noi locuri şi a admira peisaje specifice acestei  regiuni.

Daniela Ciută

comentarii

de parinte la 11 octombrie 2013 - 20:43

a fost foarte frumos!!!!

de dan la 11 octombrie 2013 - 22:47

Foarte reusit un proiect , felicitari sc. gimnaziale nr 3 !!!

de Tina la 16 octombrie 2013 - 13:31

Felicitari doamnei Seresan Maria, care s-a implicat in acest proiect cu toata silinta.Fara ea acest proiect n-ar fi existat. Multumiri doamnei.

Lasati un comentariu