Numere miraculoase din viaţa ta – cum te ajută să-ţi creşti longevitatea

• publicat la: 25 November 2013
Numere miraculoase din viaţa ta – cum te ajută să-ţi creşti longevitatea

Poate părea ciudat, dar ştiinţa din spatele numerelor ne guvernează vieţile. Există numeroase recomandări din partea medicilor pentru a ne creşte longevitatea, dar sunt câteva numere de care trebuie să ţinem cont, pentru efecte vizibile.

In fiecare zi oamenii trebuie să facă niste alegeri importante pentru viata si sănătatea lor: ce să mănânce, dacă beau un pahar de vin sau mai servesc si a doua portie de desert. De unde stiu ei că alegerile lor sunt bune? Din propria experienţă sau datorită  sfatului cuiva, potrivit The Guardian.

Potrivit unui studiu, in medie, ni se dau 123 de sfaturi in fiecare săptămână. Numerele constituie niste cuvinte-cheie cu care suntem bombardati, cu scopul de a ne atrage atentia. Cu toate acestea, si poate fara sa ne dam seama, anumite numere sunt extrem de importante pentru viata noastră.

Iata, mai jos cateva dintre cele care ne ajuta sa avem o viata mai sanatoasa si longeviva.

5 porţii de fructe şi legume pe zi

Exista un amestec de arta si stiinta in stabilirea portiilor la nivelul corect, intre ceea ce este ideal si pragmatic.

“S-a adoptat un sistem de 5 portii pe zi, iar recomandarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS) este de 400 de grame pe zi”, a spus Mike Rayner, director al Departamentului de sanatate a populatiei din Marea Britanie.

In tarile in care OMS a constatat cele mai scazute niveluri ale bolilor de inima si cancer, rezultatele sunt legate de dieta. Aici, o persoana mananca in medie aproximativ 10 portii de legume si fructe pe zi.

35 – limita maxima ideala a varstei femeilor, pentru a avea copii

“Femeile trebuie sa aiba copii inainte ca ceasul sa arate ora 12. Limita maxima de varsta este 35 de ani”, a spus profesorul Mary Herbert, specialist in reproducere biologica.

Cercetatorii au descoperit sa sansa de a avea un copil este similara pentru femeile care se casatoresc intre 20 si 35 de ani. Odata cu inaintarea in varsta, procentul scade. Astfel, pentru femeile care intemeiaza o familie intre 40 si 44 de ani, rata de a avea copii scade dramatic.

8 pahare de apa pe zi

Recomandarea de a bea 8 pahare de apa pe zi apare intr-un raport al Academiei nationale americane de stiinte alimentare, inca din anul 1945. Aici se afirma faptul ca este nevoie de un mililitru de apa pentru fiecare calorie de mancare.

“Portia zilnica de lichide necesara este de 2,5 litri, echivalentul a 8 pahare. Dar lichidul nu este nevoie sa fie numai apa. Deoarece, aproximativ 750 de mililitri provin din alimentele consumate zilnic”, a spus cercetatorul Timothy Noakes.

2.000 de calorii pe zi pentru femei, 2.500 pentru barbati

Este recomandat consumul a 2.000 de calorii pentru femei si 2.500 de calorii pentru barbati zilnic. Aproximativ doua treimi din totalul caloriilor se consuma pentru rata metabolica de baza (BMR), cantitatea de energie necesara pentru respiratie, functionarea creierului si circulatia sangelui.

BMR fiecarei persoane difera in functie de greutate, inaltime si de volumul de activitate pe care fiecare dintre noi il face zilnic.

5 pahare de alcool pe saptamana pentru femei, 7 pahare pentru barbati

Recomandarile specialistilor arata ca 14 unitati de alcool (o unitate = 110 mililitri) – 5 pahare – pe saptamana pentru femei si 21 de unitati – 7 pahare – pentru barbati sunt suficiente.

“Problema este ca oamenii inteleg gresit diferenta intre toleranta pe termen scurt si daunele pe termen lung. Daca bei in fiecare zi, s-ar putea sa nu simti ca doua pahare de alcool te imbata, dar asta nu inseamna ca esti mai putin sensibil pentru probleme de sanatate pe termen lung”, a spus dr. Sarah Jarvis.

8 ore de somn pe noapte

Un studiu a demonstrat ca o persoana obisnuita are nevoie de intre sapte si noua ore de somn pe noapte pentru o viata normala. Daca dormiti mai putin de 7 ore, atunci aveti un risc mai mare pentru a va imbolnavi de depresie, diabet si probleme cardiace.

Dar, dacă dormiti mai mult de 9 ore, exista riscul aparitiei unor probleme fizice si mentale de sănătate.

30 de minute zilnic de exercitii fizice, de 5 ori pe săptămână

Departamentul de Sănătate din Marea Britanie recomandă o activitate fizică moderată de jumătate de ora pe zi, de cel putin cinci ori pe saptamana. Activitatea fizica ar trebui să includă exercitii pentru toate grupele majore de muşchi.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu