4 alimente care îţi activează metabolismul

• publicat la: 12 January 2014
4 alimente care îţi activează metabolismul

Metabolismul este ca un motor de maşină. Dacă primeşte combustibilul bun, nu face fum, dacă are combustibil prost, lasă reziduri. In cazul metabolismului uman, rezidurile sunt depunerile de grăsime de care cei mai multi dintre noi nu mai reusim să scăpam.

Sunt zeci de solutii care pot duce la activarea metabolismului, dar dintre acestea, 4 categorii de alimente sunt cele mai eficiente. Avem lista si am adaugat si combinatiile ideale, astfel incat beneficiile sa fie maxime.

Proteine. Un aport zilnic corespunzator de proteine inseamna un metabolism activ. Proteinele sustin masa musculara, iar arederile de proteine sunt mult mai eficiente. In plus, pentru metabolizarea proteinelor, organismul consuma multa energie.

Cantitatea de proteine necesara unui om normal variaza in functie de varsta, sex, greutate, in medie acesta fiind rezultatul dintre inmultirea kilogramelor pe care le ai cu 0,4, daca esti sedentar si cu 0,5 daca esti o persoana activa. Rezultatul este necesarul de proteine zilnice. In cazul unui adult de 80 de kilograme, necesarul este de 32 de grame, scrie shine.yahoo.com.

Daca vrei sa iti dinamizezi metabolismul, consuma jumatate din cantitatea de proteine necesare la micul dejun. Solutii: iaurt grecesc degresat, nuci tocate, fructe de padure, oua sau doar albusuri de ou.

O doză de capsaicină in fiecare zi. Capsaicina este substanta prezenta in ardeiul iute, care are capacitatea dovedita de a creste rata metabolismului bazal si temperatura corpului, ceea ce intensifica arderile cu circa 30%, timp de doua-trei ore dupa ce mananci ardei iute. Este ideal sa mananci iute dimineata si la pranz.

Ceai verde. Cafeaua, dar mai ales ceaiul verde, contin substante care impulsioneaza metabolismul. Ceaiul verde este si o excelenta sursa de antioxidanti care protejeaza impotriva bolilor si ofera o stralucire naturala pielii. Este ideal daca bei ceai verde de doua ori pe zi, intre mese.

Calciu. O serie de studii au dovedit ca oamenii care au un deficit de calciu au un metabolism mai lent. Necesarul de 1.000 miligrame de calciu pe zi inseamna lactate, portocale, legume cu frunze verzi si legume albe. Este ideal ca doza de calciu sa fie repartizata egal pe parcursul zilei, iar fiecare masa sa contina o sursa buna de calciu.

 sursa ziare.com

comentarii

de Popescu la 17 April 2014 - 12:14

Mie mi-a recomandat medicul sa beau 2 cesti de cafea pe zi! Asa am si facut. Le-am cumparat de pe cutiacucafea.ro

Lasati un comentariu